nu al in de slaapzak?

Hallo mede moeders...en vaders ?

Onze dochter van 6 weken kan een echte driftkop zijn. niet geduldig wachten op de fles..nee alles bij elkaar krijsen totdat de speen van de fles in haar mond zit, en als ze in bed ligt trappelt ze zo hard dat ze boven in bed ligt. Dit doet ze soms ook na de voeding als ze moet slapen en dat huilt ze soms wat maar uiteindelijk valt ze wel in slaap. maar omdat ze dan ook trappelt slaapt ze vervolgens een aantal uur boven in bed, zonder deken. Mag een baby van deze leeftijd al in een slaapzak slapen? en kan ik haar dan gewoon boven in bed leggen? zijn er uberhaupt wel van die kleine slaapzakjes te koop?   groetjes!

Dochterlief van 4 weken is soms ook zo driftig dat ze zich naar boven worstelt in bedje. Gelukkig is het nu niet koud en wacht ik nog even met de aanschaf van een slaapzakje. Meestal doet ze het 's nachts niet.
Kindjes "hoog" in bed leggen wordt nog afgeraden i.v.m. wiegedood. Zag bij de Hema badstoffen slaapzakje in maat 50-62. Vond deze vrij dik dus dan moet je weer uitkijke dat het niet te warm wordt als je er ook nog een dekentje over heen doet.
Succes!

Hoi,

vanaf de tweede nacht had ik mijn dochter in een slaapzak. Dat is de hele tijd perfect gegaan en ik had idd een slaapzakje mt 50-62 van de Hema. De lengte maakt niet uit, als ze er met de armen maar niet in kan glippen. De afgelopen nachten heeft Laura gewoon in haar romper in de slaapzak gelegen zonder deken erover, ging prima!

Succes ermee,

Ilona

Christian vind ik soms ook aan het andere eind van het ledikantje en dan huilt hij omdat hij het koud heeft! Hij is niet driftig, maar kan blijkbaar in zijn slaap toch aardig trappelen, friemelen en dergelijke... (levendige dromen?). Hij ligt dus nu ook in een slaapzak, gekocht bij prenatal (zag ze later ook bij  V&D). Hadden allemaal verschillende maten.

Groetjes, Karin
mama van Christian (8 weken)

Hoi,
natuurlijk is een slaapzak een prima oplossing. Zelf ben ik erg tevreden over de combi sleeper. Het is een dure aanschaf, maar daarna ben je ook klaar voor zomer en winter. Ook ideaal op vakantie etc.

groet van Else

hallo,

ik snap dat je baby's niet hoog in bed mag leggen i.v.m wiegendood, maar waar laat ik die slaapzak dan? als mijn dochter onder in bed ligt...die slaapzak is veel langer dan haar......gewoon een beetje wegmoffelen?

Terug
Bovenaan