nu al moe van ongevraagd aan je buik zitten

Hoi mama's,

misschien reageer ik wel overdreven of zo hoor vanwege de hormonen maar zitten er ook bij jullie ook ongevraagd mensen aan je buik. Niet een wildvreemde kerel die je op straat tegenkomt met je hond uitlaten; onze hond zegt dan gelijk "hap slik weg".. zonder restjes.. hihi... hij heet overigens Beertje.. maar da's een ander verhaal...

nu hebben wij een vrij grote vrienden/bekendenclub.. en dat zeggen ze; goh, lekker rond buikje heb je al.... offuh... zo zo, en je moet nog zolang.... offuh.... weet je zeker dat het er 1 is.... offuh... dan zitten ze helemaal verkeerd te voelen waarop ik geirriteerd zeg; dat is m'n spekbuikje hoor.. een baby zit lager als het goed is.... tenminste, volgens mijn verloskundige wel..... en soms vind ik het prima maar soms heb ik ook zoiets van; $#*&$*#$# op!!! Maar ja, dan heeft die hand er alweer aangezeten... kan moeilijk constant met Beer rondlopen als buikbewaker....

ach ja... ik hou het er dan maar op dat iedereen gewoon meegeniet van mij en mijn kiloos... of het nu baby of spekbuik is.....

hoe is jullie ervaring??

Liefs,
Sunny

Hey Sunny,

Nou bij is het precies het omgekeerde. Ik ben nu 18,2 week zwanger en je kunt het vanaf de buitenkant nog niet echt zie..alhoewel als ik zelf voor de spiegel sta denk van jeetje.. best gegroeid.

Mensen vragen dan vervolgens heel verbaasd.. maar je WAS toch zwanger, waarop ik antwoord... Ik BEN zwanger (ook vaak iets geirriteerde dan dat ik zou willen, maar goed)
En dan opmerkingen, van nou je kunt nog niks zien of echt naaste die zeggen had inmiddels toch gehoopt trots te kunnen zijn op je buik.

Natuurlijk zou ik ook willen dat ik mijn trotse buik kan laten zien, maar die is gewoon nog niet zover. Volgens de verloskundige is er niks aan de hand en groeit de beeb goed en dat vind ik natuurlijk uiteindelijk het belangrijkste...

Ik begrijp je irritaties over ongevraagde adviezen/meningen...

Liefs Maaike

Als je het vervelend vindt (ik wel als het ongevraagd is) mag je hier echt iets van zeggen. Je kan het op serieuze toon doen, probeer echter niet meteen uit je slof te schieten.......
Je kan het ook met een grapje doen door bvb aan de ander z'n buik te zitten of over z'n bol te aaien. Veel mensen voelen dan wel hoe vreemd het is dat een ander dat doet.
En ook als mensen het vragen mag je gewoon neeeeee zeggen. je bent immers geen algemeen bezit omdat je zwanger bent.

Succes en als het lukt. Geniet lekker zelf en samen van je buik.

groetjes

Dat tactisch proberen iets te zeggen, vind ik nu wel moeilijk hoor. Het is alsof mijn tenen zeker zo hard groeien als mijn buik, haha. En manlief beaamt het...

Zelf vind ik het bij vrienden niet erg, maar bij mensen die verder af staan wel. Maar daar blijf ik een beetje op een afstand staan; dan doen ze ook niks. Of armen over elkaar: schept ook afstand.

En doen ze het toch: een olifantenhuid....

Gelukig tot nu toe niet echt last van,bij de vorige twee wel gehad hoor. Zelfs ouders van leerlingen ( sta voor de klas). Heb er toen wel wat van gezegd, en ik geloof dta mijn tenen ook groeien tijdens zwangerschappen hihi, dus ik denk dta t niet al te vriendelijk of tactisch geweest is haha.
Tis jouw buik hoor, gewoon wat van zeggen!

Hoi hoi,

Gelukkig weinig last van, maar weet nog van mijn vorige zwangerschap hoe irrie ik dat vond.
Zo vind ik het ook zo irrie als je het over het zwanger zijn hebt en ze gelijk naar je buik kijken....
Komt bijna op het zelfde neer. Dus het er aan zitten zal dadelijk ook wel weer komen.

Groetjes

Ja mensen kijken vaak meteen naar je buik als je zwanger bent. Zo ken ik er ook nog wel eentje: we waren op vakantie en raakten aan de praat met iemand uit zwitserland. Bla bla bla... we liepen over straat en ik vertelde dat we een baby verwachten. Zijn ogen werden groot, keek naar mijn buik en zei: 'jullie verwachten een baby?? Maar dan eh.. dan...' Hij kon zijn zin niet afmaken dus heb ik het maar voor hem gedaan. Ja, ik ben op dit moment zwanger. En zijn blik was echt heel vreemd, van loop ik hier nu met een zwangere over straat haha!!!

En ik hou er niet zo van dat mensen aan me zitten dus degene die me goed kennen doen dat dus niet. Maar juist mensen die verder van me afstaan hebben die neiging nog wel eens. Ik lach dan maar eens lief.....

Je zal maar niet zwanger zijn en ze zitten aan je buik... Ik denk dat de bom dan echt ontploft ;-)

Bij mij doen ze dat gelukkig niet. Misschien twijfelen mensen nog. Ze zien me wel dikker worden, maar ben ik dan gelijk zwanger?

Terug
Bovenaan