Nu dan een écht gewaagd onderwerp..........

A

Anoniem

Guest
Ik vraag me af......nav mijn discussie over die minister......
Mensen zijn gék op generaliseren....Ik ook soms..haha
Dus......Ben jij een "carriéremoeder" of een "ik wil gewoon zsm moeder zijn moeder"??
Snappen jullie ''m nog??? Denk erom, ik wil geen discussie (nog niet tenminste..) uitlokken, maar ben echt gewoon benieuwd!!!!

Ik zal zelf beginnen voor het geval ik onduidelijk ben.
Ik ben een "ik wil gewoon zsm moeder zijn moeder".
Ik heb niet gestudeerd omdat ik nooit heb geweten wat ik wilde gaan doen en besloot ineens dat ik eigenlijk gewoon heel graag een gezin wilde. Niks niet carriere maken, maar een gezin! Gelukkig heb ik ook totaal geen ambities, dus niets stond ons in de weg... En nu weet ik ook dat ik de goeie keuze heb gemaakt. Mijn huismus-leven is compleet (hoewel, een 2e baby past nog wel)

Nu jullie!
Liefs Annet

Nou moet je kappen , jah

Ik reageer gewoon niet...

Ennu, Annet, als jij al lang wist dat je een gezin wilde, is dat toch je ambite.

Haha ja da's waar Toulouse...haha
Maarre...je mag toch best reageren??
Ik heb voorop gesteld dat ik geen discussie wil.....

Liefs Annet

...ik vergeet er een   bij te zetten maar dat begrijp je vast wel, Annet.

Sja, anders had ik niet zo gereageerd hoor....
Ken je toch een beetje langer dan vandaag!

Liefs Annet
Die nog steeds nieuwsgierig is.....

Sorry hoor maar dit is nog steeds niet gewaagd! deze discussie hebben we in het verleden ook al gevoerd, op verschillde manieren.

Maar ik wil toch wel ff antwoord geven op je vraag hoor! Ik was 33 toen Lukas geboren werd. Dus niet een zsm moeder, verre van dat. Ik heb mijn vriend pas leren kennen toen ik 30 was. Waren we elkaar eerder tegen gekomen dan was ik waarschijnlijk nog pas rond mijn 30ste zwanger geworden.

Ik heb alleen wel gemerkt dat sinds Lukas er is mijn ambities steeds minder zijn geworden. binnenkort hebben wij voor mijn werk op zaterdag een bijeenomst. Normaal zou ik zonder problemen gegaan zijn. Maar nu heb ik gezegd dat ik niet kom omdat ik op zaterdag liever bij Luukie ben! En ik voelde me nog schuldig ook toen ik dat zei!

Annemieke

tja dat is bij mij beide het geval!
ik ging voor de carriere, want wilde eerste helemaal geen kinderen. Ben afgestudeerd en in een baan beland die niets met mijn opleiding te maken had, en een relatie waarin ik toch wel kinderen wilde. Dat vond ik een goed moment voor een kindje. Na het verlof was ik weer gaan werken en dacht ik: nah ik wil toch iets met mijn opleiding doen. En sinds 6 weken doe ik dat!
Dus een beetje van beide, hihi!

Liefs Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan