nu de maat nog

Seth heeft vanaf zijn geboorte af al maatje 56 gedragen. In 50 heeft hij nooit gepast (was 4610 gram en 52 cm). Na 5 weken was hij opeens ook te groot voor 56 en draagt hij dus 62. En ik merk dat hij nu ook een beetje uit de broekjes van 62 begint te groeien, dus daar krijgt hij al af en toe een 68 voor.
Maar inderdaad, het verschilt erg per merk. Sommige 62 shirtjes beginnen ook al te klein te worden, terwijl hij in andere nog bijna verzuipt. Maar al met al zal het niet lang meer duren voor hij de overstap naar 68 kan maken.
(Hij is nu overigens 6100 gram en 61 cm).

Groetjes FEmke

hoi hoi,

chris heeft maatje 56 hij is 54 cm en weegt 5000
en soms heeft hij nog wel matje 50 aan wel een beetje te klein maar het is zo jammer om al afscheid van het hele kleine maatje te moeten nemen het is mijn laatste kindje als het goed is en dan wil je daar extra van genieten.het gaat allemaal al zo snel
maar maatje 56 is ook nog steeds wel klein maar het is zo raar want een verschil alweer met 7 weken geleden toen hij werd geboren.
mijn schoonzus kan elk moment bevallen en dan zal het al wel weer een verschil zijn dadelijk met chris dan pas kun je echt zien hoe hard hij alweer is gegroeid.
maar gelukkig heeft elke leeftijd zo z`n leuke dingen en kun je toch ook niet wachten dat hij dadelijk gaat praten of gaat lopen raar hè zo dubbel allemaal.

groetjes claudia

Hoi Kari. Teun heeft ook best lang met maat 50 gedaan maar 56 heeft hij volgens mij maar 2 weken gehad (van broekje dan) nu heeft hij 62 van broekje en 56 in zijn shirtjes.
Wat gaat het hard hè! Teun is nu 13 weken en was vorige week 58 cm en afgelopen week 5370 gr.   Groetjes Mikkie

Nynke heeft nu ook 62. Alleen ik merk inderdaad ook dat 62 heel anders van grootte kan zijn dan 62 van een ander merk. Ik had bijv. een heel leuk rompertje van Noppies gekregen mt 62. Dus ik bewaren omdat hij eerst nog te klein was. Toen 56 bijna te klein werd dacht ik: ik zal dat rompertje eens aan doen. leuk! Maar ze paste het meteen niet meer. Het zat ongelooflijk strak en ik kreeg het niet dicht hij was nog kleiner dan de meeste 56 rompertjes. Vond ik erg jammer, ook omdat het volgens mij een duur rompertje was. En zo heb ik aan de andere kant rompertjes maat 62 waar ze echt in zwemt. En 62-68 die al weer te klein zijn. stom he?

groetjes,
Daphne

ik vind het super hard gaan,jorik is 61cm. en draagt truitjes maat 62,maar ook nog 56. past allebei.het ligt er idd aan welk merk het. de wat duurdere merken zijn precies maat gemaakt. Van broekjes draagt jorik 56,wat echt groot zat is. Heb dan ook stelletjes wat hij ws. niet bij elkaar gaat dragen.

monique

Leuk om te lezen hoe 'groot' alle 'kleintjes' alweer zijn...

Jesse (5000 gr) en Lisa (4500 gr). dragen sinds de geboorte al mt. 50. Ze zijn vandaag precies 10 weken: De broekjes maat 50 zitten nu precies goed bij Jesse (soms pijpjes nog omslaan, ligt inderdaad aan het merk), de truitjes mt. 50 worden te kort bij de armen.... Nu dus inderdaad over op 56.
Elke keer als ik kleertjes wegleg (mt. 44, het eerste pakje dat ze aanhadden op de dag van de geboorte en nu die shirtjes mt. 50), bedenk ik dat het eigenlijk wel erg jammer is: de kleertjes zien er nog zo goed uit en ze dragen ze maar zó kort! Maar ook gewoon omdat het hele kleine er alweer af is, ze groeien zo hard.

Maar vooruit, we bewaren het gewoon. Wie weet worden ze nog eens gedragen...

Groetjes, Esther.
mama van Joanne (5), Remco (3) en Jesse & Lisa (10 wkn).

Hoi,

Ik wist tijdens de zwangerschap al dat ik een groot kind zou krijgen, geschat geboorte gewicht 8-9 pond, en inderdaad, Christian was 4355 gram en 54 cm toen hij naar buiten kwam! Dus ik had alleen maar maatje 56 en 62 gekocht, ik ging er vanuit dat hij 50 toch nooit zou passen. En ik had gelukkig gelijk! (anders allerlei kleertjes voor niets, zou toch zonde zijn geweest...) Vanaf het begin heeft hij 56 aan en dat zit goed, maar inderdaad, wel veel verschil per merk! De kleertjes van prenatal zijn behoorlijk groot, van de Hema precies goed en ik heb een pakje van Noppies gekregen (maat 56) en dat zit zo strak dat hij echt een dikkertje lijkt , terwijl ik dat eigenlijk wel vind meevallen...
Maar eigenlijk ben ik nog steeds niet geneigd om een maatje groter aan te doen, het meeste zit nog prima... Dus voorlopig nog 56. Christian is nu 5 weken.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (vandaag precies 5 weken... wat gaat het snel!)

Hoi,
Quinn was bij de geboorte ongeveer 54 cm en 3220 gram. Hij heeft 5 weken maat 50 aangehad. Toen zijn we overgegaan op maat 56. Die draagt hij nu dus al bijna 4 weken en het past nog goed. Ben benieuwd wanneer we weer overgaan. Ik vind het van de ene kant jammer.... hij wordt al zo groot en het gaat zo hard. Maar van de andere kant vind ik het ook erg leuk, weer nieuwe andere kleertjes aan en ben ik trots dat hij zo groeit.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan