nu of nog even wachten

wij willen ook!!! maar nog niet nu, maar over een paar maandjes, zodat mijn meis nog bij mij kan blijven drinken. Dus ik zet in op nu!

mama van Rêve

Hoi,

Leuk dat je denkt aan een tweede. En ik stem voor! Dat zeg ik niet omdat ik zelf ook zwanger ben, sterker nog voordat ik zwanger werd, zei ik altijd dat ik een tweede wilde wanneer de eerste een jaar of 2 is. Maar nu ik zwanger ben zie ik steeds meer voordelen. Je kindjes liggen dicht qua leeftijd bij elkaar, maar wat ook lekker is vind ik zelf is dat de eerste nog niet loopt en bezig gehouden moet worden. Bovendien slaapt de oudste nog in de middag als het goed is en die rust kan je wel goed gebruiken denk ik. Het worden wel tropenjaren, dat moet je er wel over voor hebben en wat ook belangrijk is, is je lijf al toe aan een zwangerschap? Ik was nog niet op en top fit en dat merk ik nu des te beter.
Uiteindelijk ligt de beslissing aan jou, heel veel succes ermee!

Groetjes Hanneke

Hoi Wendy,

Als jullie er aan toe zijn, dan moet je het zeker doen !!
Wij hebben bewust gewacht totdat Jorick 2 jaar zou zijn. Ik vond het heel belangrijk om Jorick te leren kennen, hiermee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat een kindje zich heel snel ontwikkelt en dat je elke keer weer nieuwe kanten van het kind ontdekt. Ik hoor om mij heen ook wel meiden die zeggen dat ze er bewust voor kiezen om weer voor de 2e te gaan als de oudste naar school gaat. Dat leeftijdsverschil vonden wij te groot. Toen Jorick 1 jaar en 10 maand oud was heb ik de pil laten staan en ik was direct zwanger bij poging nr. 1. Milan is geboren toen Jorick 2 1/2 jaar oud was en dat was voor ons perfect. Maar ook nu merk ik wel dat het soms echt heel druk is...En wij hebben daarom ook besloten dat ik de eerste jaren even thuisblijf mama ben. (Kan ik heerlijk van die twee boeven genieten !!)

Heel veel succes met je beslissing en ik hoop dat als je besluit om voor de 2e te gaan dat je niet zolang hoeft te wachten.

Jolanda

Het grappige is dat ik echt mijn handen vol heb aan eentje maar omdat ik uiteindelijk wel graag meer kinderen wil ik er toch veel mee bezig ben.
Vooral zodra het weer even rustig is en alles goed gaat denk ik gelijk, oh er kan er nog wel eentje bij. Maar zodra het weer even niet zo goed gaat denk ik....oohh voorlopig nog lang niet. haha lekker wispelturig.
En zolang ik nog wispelturig ben beginnen we er nog maar even niet aan.
De eerste  heeft ons  ondanks dat het helemaal 'gepland' was toch  behoorlijk overvallen. Vanaf het moment dat ik zwanger was is alles in een stroomversnelling terecht gekomen (huis kopen, verbouwen, verhuizen,  spullen uitzoeken voor de baby,  vriend een nieuwe baan) en bij een tweede wil ik het graag wat rustiger en bewuster meemaken.

Dusss...nog even niet. Maar ergens kriebelt het al wel. En ik zou zeggen je moet echt doen wat je gevoel zegt. Als jullie er allebei klaar voor zijn is het prima toch. Er is voor beide opties wel iets te zeggen.

Succes in ieder geval met jullie keuze.

Hoi

Toen onze oudste 10 maand was, was is zwanger van de tweede! Het kan sneller maar dit was wat ons betreft al snel. Op de oudste moesten we 2 jaar wachten tot het raak was en de tweede kwam al binnen 5 maand proberen!! Het is nu wel leuk, de jongste is nu bijna 10 maand, maar het is ook erg druk!! De zwangerschap viel mij zwaar omdat ik de oudste nog moest tillen en vermaken. Wel kon ik altijd smiddags mee slapen. Toen de tweede geboren was, was het ook een tijd zwaar en nu geniet ik alleen maar. (tuurlijk is het niet altijd leuk maar dat is overal zo)
Dus ja, het heeft inderdaad allebei voordelen. Wel vind ik dicht op mekaar fijn wat betreft ritme. Ik zat nog in het luier ritme en slaapjes enzovoort en ik heb het idee dat ik verder ben gegaan en niet overnieuw ben begonnen met de luiers enzo!

Doe wat goed voor je voelt zou ik zeggen!

Terug
Bovenaan