Nu ruzie met mn vader... Denk ik dan...

Hoi meiden,

een tijdje terug heb ik een topic geplaatst wbt mijn vader. Dat hij altijd wel wat te zeuren heeft, en wij het niet goed doen met Dylano.
Ik heb het al meerdere keren duidelijk gemaakt dat wij dit niet meer leuk vinden. Ook om het feit dat hij mijn moeder (zijn gescheiden) altijd in de grond zit te trappen. Heb hem gezegd dat hij mij daarmee pijn doet. Maar goed... Die pa gaat gwn door.

Er zijn inmiddels weer wat dingetjes voorgevallen. Zal ff een kleine update geven: Toen wij de 20wk echo hadden, en alles was goed met ons kleintje heb ik zo enthousiast als ik was dat alles goed was, iedereen gebeld om te zeggen dat de kleine gezond is en dat we wederom een zoontje kregen.
Mijn pa zijn antw. was: Ja nou en?? Daarna zei hij: Ja, als het van jou en Ramon is moet het mongooltje zijn (ik herhaal letterlijk zijn zin nu).
Ik heb dit lange tijd niet durven zeggen tegen mijn man, maar uiteindelijk heb ik het toch gezegd. Die was tuurlijk in alle staten en terecht.
Ik was verbouwereerd toen hij het zei, dus stond echt met mn mond vol tanden

Nu van de week weer: Hij spreekt me aan op MSN en zegt dat hij met de voortuin bezig is. Nou, das fijn voor je pa, zei ik.
Nu wou hij met alle geweld dat ik hem kwam helpen met de tuin (bijna 7mnd zwanger). En zo goed als ik wou zijn voor hem, heb ik gezegd dat ik dat dan wel doe, maar het niet zwaar moet zijn, en dat hij voor handschoentjes moet zorgen.
Daar zei hij nie veel op.
Hij wou perse dat ik maandag zou komen helpen, maar heb hem gezegd dat het donderdag wordt omdat ik ma-di-wo. het huis schoonmaak, en dat echt niet in 1 dag ga doen omdat hij in de tuin bezig is. Dat red ik zo en zo niet meer.
Ik heb toen gezegd dat hij het maar moest laten weten als hij wou dat ik donderdag kwam.
Nou hoorde ik van de week van mn ma dat mijn broer daar was geweest, en die had gezegd dat de voortuin al klaar was. Dus hij zit me gwn uit te testen.

Het volgende: Ik was gister jarig, en donderdag eistte mn pa dat wij een feestje zouden geven.
Heb hem gezegd dat we het niet groots willen doen (op zatavond bijv), omdat ik nu geen zin in die druktes heb.
Hij was wel welkom gister, maar wou zelf niet komen omdat mijn ma en stiefpa ook kwamen.
Heb hem dus uitgenodigd voor een bakje koffie en een gebakje zondagmiddag.
Daar zei hij weer niets op, behalve dat hij perse een feestje wou. Ik zeg nou, als je zo graag een feestje wilt, wat houdt je dan tegen?? Maar je gaat niet voor ons bepalen hoe wij ons leven invullen.
Je moet nu eens normaal gaan doen, anders is het gwn klaar!

Toen zei hij dit ongeveer:

Val toch kapot klerejong!! Ga lekker bij je moeder in dr #$%&* zitten, daar zit je goed! Zoek het maar uit met heel je @#$%& zooi. Je hoeft mij niet meer te bellen!

Gister op mijn verjaardag dus ook nix van hem gehoord. Wel heb ik een kaartje gehad, maar dat was donderdag, dus die had hij woensdag op de post gedaan.
Ik wist het aan de ene kant, dat hij nix zou laten weten voor mijn verjaardag, maar aan de andere kant, doet het toch zeer.

Voor mijn gevoel, heb ik er goed aan gedaan om het hem zo te zeggen, en dat vinden anderen ook. Maar het zit me gwn niet lekker.

Graag jullie mengingen/advies??

Sorry voor het lange verhaal weer. Ik denk ook zeker dat de hormonen meespelen, maar ja... T blijft toch mn vader...

Liefs Debby.

Hoi Debby,

wat een verhaal weer zeg. Ik vind het gewoon absurd van je vader en na die opmerking over een mongool was ik echt pislink geworden. Zo'n opmerking gaat toch alle perken te buiten.

Ik denk dat je er goed aan doet om voorlopig afstand van hem te nemen en te kijken wat hij doet en vooral ook hoe hij het doet. Zo ga je toch niet met mensen om. Belachelijk gewoon. Hoe is het contact met je moeder??? Doet die anders??

Groetjes van Marloes

Hoi Debby,
Ook ik zou echt keikwaad zijn als mijn vader zoiets zou zeggen over mijn kind, en ook die laatste opmerking zou ik niet pikken..
Hij is een volwassene, en gedraagt zich als een kind.
Ik zelf zie mijn ouders niet vaak, en heb een goede maar geen hechte band met ze...
Ze zijn eerder afstandelijk...maar onbewust zeg maar..
Ik spreek ze dus ook weinig, maar ze houden wel hun mening voor zich..
Ik zou hem ook in zijn sop laten gaar koken hoor..even een time out, en en echt voorlopig geen toenadering zoeken..Laat hem maar komen, en dan wel met eerst een excuus!
Straks als de kleine man er is, zal hij heus wel tot inkeer komen denk ik?
Gr Rina

Ofdat hij tot inkeer komt als zijn 2e kleinzoon er is, durf ik niet te zeggen. Die man is zo koppig en eigenwijs. Dat heb ik wel een beetje van hem, maar ik kan wel normaal doen, en zou nooit iemand zo op zn ziel trappen, en al helemaal niet je eigen dochter! Moet er niet aan denken dat ik Dylano bewust zeer zou doen, dan breekt mn hart!

Die pa van mij is echt zo'n rare man. Als hij hier is, doet hij wel normaal. Gaat op zn eigen manier met Dylano om, want weet wel dat hij er van houdt.
Maar via de comp. is het altijd gezeik, en dan (bijna) altijd over mn moeder.

En ja... Ik ga heel goed met mijn moeder om. Met mijn stiefvader ook.. Noem hem ook mn vader. Ik heb daar in mn leven meer aan gehad, dan aan mn eigen vader, is erg om te zeggen, maar helaas voel ik het zo.
Dylano heeft ook 2 opa's die wel normaal kunnen doen. En 1 opa geld al voor 2 eigenlijk, want mijn stiefvader beschouwt Dylano echt als zn eigen kleinzoon, en is er harstikke dol op!!
Dylano ook op hem hoor, die wordt helemaal gek als we Opa Rucphen zeggen ;-)
En dan voel ik mezelf ook wel eens schuldig tegenover mn pa. Want die heeft niet zo'n band met hem. Maar dat doet hij zelf, dat weet ik ook wel.
Mijn schoonvader is ook echt een opa voor Dylano als hun hier zijn of wij bij ons. Maar die wonen best ver weg (uurtje rijden) dus die zien we niet zovaak.

Maak me toch lichtelijk zorgen over het feit of mn pa nog bij zou draaien of niet. Want wat moet ik strax tegen Dylano zeggen?? En tegen de volgende?? Zover is het nog niet, maar ik denk er al wel over na. Mss een vrouwenkwaaltje, of ligt het aan mij??

Liefs Debby.

Hoi Debby,

Je verhaal van vorige keer staat me ook nog helder voor de geest, en nu maakt hij het weer zo bont. Dat soort opmerkingen kunnen gewoon echt niet en ik zou ook niet willen dat Dylano met zo iemand om ging. Hij kan dan wel de opa zijn, maar zo gedraagt hij zich niet. Ik zou in ieder geval nu echt even voor jezelf kiezen. Je hoeft niet meer zo lang tot de tweede komt en ik denk dat je nu wel wat liefde kunt gebruiken ipv die negativiteit. Laat hem maar lekker even, hij is degene die dingen mist niet jij. Dylano heeft een leuke opa, twee zelfs, en je vader moet blij zijn dat hij de kans krijgt om zijn kleinkinderen op te zien groeien. Laat hem maar en als hij zelf weer contact opneemt kun je altijd kijken wat je doet. En ik zou hem nu echt verwijderen van MSN, weet van je vorige verhaal nog dat het allemaal op de computer gebeurde, geef hem die kans niet meer. Hij kan je altijd nog bellen/schrijven/mailen. Ik snap wel dat het heel moeilijk is hoor, maar kies nu gewoon even voor jezelf en je gezin, daar heb je nu alle energie voor nodig

sterkte meid, een dikke knuffel vanuit Eindhoven

Hoi Debby,
nou ik heb echt met afgrijzen je verhaal gelezen. Vader of niet, dit zou ik echt niet pikken! Vooral omdat het niet de 1e keer is. Als hij dat letterlijk zo heeft gezegd over dat mongool, dat vind ik echte te ver gaan. Kijk je moet het natuurlijk altijd nog zelf weten maar als ik jou was, zou ik in ieder geval voorlopig geen contact meer met je vader opnemen.
Die stress kun je er nu toch helemaal niet bij hebben, je moet lekker genieten van je zwangerschap!
Nou heel veel sterkte en als er weer iets is kun je het natuurlijk altijd hier kwijt , groetjes van Sonja

Hoi meiden,

ik en mijn man hebben het er de laatste dagen toch al best wel wat over gehad.
Het lijkt ons ook beter dat we voorlopig afstand nemen... Denk ook niet dat hij zo snel bijdraait eigenlijk.
Ook vind ik dat hij naar ons moet komen,en wij niet naar hem.
Ik ben dus eigenlijk wel blij met jullie adviezen, dan kun je toch de meningen wat peilen hé??
Het is gwn zeker: Zoals hij doet, kan gwn niet!

Liefs Debby.

Hey, Debby

Ik herken het verhaal wel een beetje, want wij hebben zoiets ook meegemaakt maar dan met mijn (ex) schoonmoeder. (mijn man en ik zijn niet uit elkaar hoor, maar ik beschouw haar niet langer als mijn schoonmoeder)
Als zij haar zin had gekregen had ik nooit een relatie gehad met haar zoon. Nu moet ik erbij zeggen dat ze een alcoholist is, dat maakte de zaken er niet echt makkelijker op...Na jaren van een hoop gedoe, getreiter en onbegrip hebben we vorig jaar na de geboorte van onze dochter besloten om met haar te kappen. Dit besluit kwam niet uit de lucht vallen, maar toen ze mij en mijn man voor rotte vis uit begon te maken en onze dochter er ook nog bij ging betrekken  was voor ons de maat helemaal vol. Mijn man heeft er een tijdje heel veel moeite mee gehad, maar dan keek hij naar onze kleine meid en dan wist hij gelijk voor wie hij die beslissing ook alweer had genomen. Voor zover wij weten is ze lekker door blijven drinken, ze vindt het wel prima zo. Wij hebben uiteindelijk een hoop rust gekregen, geen hatelijke opmerkingen meer, niet meer op onze tenen lopen etc.

Ik hoop dat jij en je man er samen uitkomen. Het is inderdaad een rotsituatie, maar je moet maar zo denken: jouw gezinnetje is het belangrijkste van allemaal. Je vader heeft niet het recht om zich zo onmogelijk op te stellen. Zo hebben wij het ook bekeken.

Groetjes, Linda

Terug
Bovenaan