Nu weer verlatingsangst?!

Mijn dochter is ruim 19 maanden en gaat sinds een week 's avonds niet meer slapen. Als ik niet naast haar bed zit, of in haar kamer ben, dan brult ze het uit! Niet gewoon huilen of jammeren om haar zin te krijgen. Nee, echt paniek! Ze valt pas rond 21:30 uur in slaap, om vervolgens na 22:00 uur weer wakker te worden. En dan dus hysterisch huilen. Manlief heeft in het weekend 's nachts ook uren naast haar bed gezeten, maar zodra hij weg gaat, wordt het weer brullen. Uiteindelijk neem ik haar sinds een paar nachten na de huilbui van 22:00 uur in ons bed. Iets wat ik nooit wilde doen, maar ik moet ook nog een beetje zien te slapen.... 's Ochtends wordt ze rond 7:00 uur weer wakker, dus ze maakt echt korte nachten. Zeker omdat ze 's nachts ook een aantal keer huilend wakker wordt en ze dan niet meteen slaapt.
Wie herkent dit? Is dit weer verlatingsangst?
Wie heeft er een tip voor een mama die inmiddels heeeeeeeeel moe is!
Oja, na haar oortonsteking heeft ze een paar nachten wel gewoon geslapen. En dus ook gewoon in haar eigen bed. Het is dus niet iets wat komt door haar ziek zijn, denk ik.
Groetjes,
Dory

Hoi Dory,

Je bent me net voor met deze vraag, Daniel is sinds een week of 2 ook weer gauw in paniek en bang.
Ook naar andere mensen toe lijkt hij wel weer eenkennig te worden terwijl hij dit eerst effe heeft gehad met 9 maanden maar daarna niet meer.
Snachts nemen wij hem soms ook weer mee in bed omdat hij anders ook niet gaat slapen en blijft huilen en roepen naar ons, het is geen aandachtshuiltje maar echt paniekerig.
Smiddags met slapen heeft hij dit soms ook.
Ook ik weet niet wat ik er aan moet doen en ben ook na zo'n nacht erg moe.
Ik probeer dan smiddags ook gewoon een uurtje te gaan slapen als Daniel slaapt, anders blijf ik moe, als dit niet lukt ga ik
S'avonds dan echt vroeg naar bed (9;00 uur) en probeer dan een lange nacht te maken en weer energie op te doen.

Veel sterkte ermee, als je een oplossing heb hoor ik hem graag hihi,

groetjes marina

Hallo Meiden

Ik herken het helemaal Shanice is over 2 weken 19 mnd en ze heeft ook van die periodes. De eerste periode ging ik telkens naar haar toe ze wou dan gewoon niet slapen maar bij ons zitten.Op een gegeven moment was mijn man zo kwaad op haar en is naar boven gegaan en heeft haar neer gelegd en met een hele boze stem gezegd dat ze moest gaan slapen. Eventjes was het nog huilen en toen ging ze slapen nou heeft ze het niet meer alleen als ze last heeft van haar mondje dan geef ik haar een zetpilletje . Maar door pappa slaapt ze nou. Nou zegt pappa elke avond tegen shanice je gaat slapen he en dan roept ze jaja hihih.
Ik zou zeggen sterkte en succes ermee

groetjes lisette

poeh he.
ja kan me voorstellen dat jullie moe zijn, na die nachten.
nathalia heeft dit ook gehad, alleen was ze dan een stuk jonger.
toen zijn wij dus ook begonnen met haar in ons bed te leggen.
toen sliep ze wel door, omdat ze dan lekker knus tussen papa en mama in ligt.
sinds ze een nieuwe kamer heeft, is alles totaal anders en wilt ze t liefst juist de hele dag slapen.

mij werden toen de volgende tips gegeven.

- kijk eens vanuit je kind zijn/haar ogen vanuit het bedje of er "enge" dingen in de kamer te vinden zijn.
- leg niet te veel knuffels in bed
- als hij wakker wordt, ga er dan naast zitten zodat hij jou kan zien, maar geef hem verder geen aandacht.
(niet zingen, niks zeggen, niet aanraken, niks)
- ga naar hem toe, zeg dat mama bij hem is, geef hem een kus en een aai over zn bol en loop daarna weer weg
(dit hielp totaal bij ons niet want nathalia zette het alleen maar harder op het brullen toen ik weg liep)
- geef hem nog wat lekkere melk als hij wakker wordt.
- ga zingen als je merkt dat hij daar rustig van wordt.
- denk na wat hij die dag heeft gedaan.
kinderen verwerken alles pas als ze slapen.

je kan dus een hoop uitproberen en kijken waar je kind rustig van wordt.
nathalia werd van helemaal niks rustig.
ze wilde echt alleen bij papa en mama liggen, anders bleef ze net zo lang huilen.

nou meiden succes!
ik zal duimen dat jullie kids snel weer doorslapen.
wel zielig he, dat ze zo hysterisch wakker worden :(
ik wilde altijd dat ze kon vertellen wat er was.
had ze een nachtmerrie? voelde ze zich niet lekker? of eenzaam?

liefs, do

Zelf denk ik dat het wel te maken heeft met dromen, had dat als kind volgens mijn moeder ook heel erg.
Nu droom ik nog 5 van de 7 nachten en zo af en toe zit er nog eens een nachtmerrie tussen.

liefs marina

kan wel hoor. ik heb ook vaak nachtmerries, en als ik ze dan ga ontcijferen kom ik erachter dat het iets is wat ik die dag heb meegemaakt, of aan heb gedacht.
(van de week over slangen zitten lezen, en die nacht een nachtmerrie over slangen)
daarom zei ik al in mn vorige berichtje:
kinderen (en wij ook) verwerken snachts wat ze overdag mee maken.

hoe ziet jullie avond schema er nu uit?
misschien een idee om eerst lekker in bad te gaan, daarna lekker met mama en/of papa kroelen, lekker rustig aan doen, niet meer spelen en dan een half uur later naar bedje toe.
(als je dat nog niet doet :D)
en voor overdag: kijk waar hij raar op reageert, wat hij niet zo leuk vind. vermijd dat even een tijdje, misschien dat het dan wel goed gaat.
nou, duim voor jullie.

liefs, do

Hallo,

Mijn zoontje heeft hier ook erge last van gehad. Ik heb toen contact gezocht met het consultatie bureau. Volgens hen was het hechtingsangst en dromen.
Hij werd ook om het uur in paniek wakker. Wij hebben het als volgt gedaan.

In de avond ging een van ons iedere keer bij hem zitten tot hij weer in slaap viel. Na een paar dagen steeds verder weg van zijn bedje af gaan zitten richting de deur en dat steeds verder uitbreiden.
Op een gegeven moment als dat goed ging nog voor hij in slaap viel weggaan en een beetje op de verdieping lopen rommelen en dat verder uitgebreid. Als hij 's nachts wakker werd en echt niet wilde slapen in zijn kamertje, schoven we het bedje naar onze kamer, omdat we niet wilden dat hij bij ons in bed kwam liggen. Dat was al geruststellend genoeg voor hem. Nu slaapt hij weer in zijn eigen kamertje heel de nacht.

De laatste 2 nachten heeft Daniel zonder paniek in zijn eigen bedje geslapen, alleen de afgelopen nacht kwam hij 1 keer, maar dat kwam omdat ik een late dienst heb gewerkt en hij dan altijd halverwege de nacht een keer wakker word en dan mama roept, als ik hem dan ga knuffelen gaat hij vaak daarna weer zonder problemen lekker slapen.
Vanacht dus ook, gaat hij je helemaal overladen met kusjes en knuffeltjes, zo heerlijk, hihi
Dan leg ik hem terug in zn bedje en gaat hij gelijk lekker liggen met zijn duimpje in zijn mond... wrijf ik lekker over zijn rugje en valt hij met een lachje in slaap... dat zijn toch gouden momenten vind ik zelf.

liefs mini

Terug
Bovenaan