Nu weer verlatingsangst?!

Hoi Dory,

Hier worden ze ook regelmatig wakker, zwetend en schreeuwend, op deze leeftijd kunnen ze soms best heftig dromen, maar dat gaat met periodes.
Ik neem ze nooit mee bij ons in bed, ik zou daar ook echt niet mee beginnen, dan heb je er binnekort nog een probleem bij, al snap ik dat jij gewoon echt te moe bent!!
Ik ga wel soms bij ze liggen tot ze slapen of ik ga langs het bedje zitten!
Nou ik wens jou en je gezinnetje echt eens wat nachtrust toe..

Liefs MJ

Ook yordi heeft er een periode last van gehad.
En we konden aan hem merken dat hij dan aan het dromen was. Nu nog steeds is het feest als we een te drukke dag hebben gehad. Ook wij gingen dat steeds naast het bedje zitten en dan zo afbouwen, wat hierboven al vaker genoemd is. En dat werkte meestal wel, maar sosm ook niet.
Wij namen yordi absoluut niet in bed, want dat werkt voor geen van allen voor ons, maar wij zetten het campingbedje bij ons op de kamer. En dat hielp ook bij yordi. Zo was hij toch bij ons, maar niet bij ons in bed. Ook dit weer afgebouwd.
Ik hoop dat je gauw weer wat meer nachtrust krijgt.

Liefs marielle

hey marina

wat fijn dat daniel nu al 2 nachten doorslaapt.
(die ene keer dat hij wakker is vergeven we hem hihi)
heerlijk he. zo heb je in ieder geval toch weer wat kunnen bijtanken.
ik weet hoe vermoeiend t kan zijn hoor.
en het vermoeiendst is nog wel dat je je toch wel een beetje gaat ergeren als hij snachts wakker wordt.
met ergeren bedoel ik meer:
neee! ga slapen, ga slapen dat je dat denkt, en dan blijft hij doorhuilen en dan ga je je bed uit, om vervolgens bij hem te gaan zitten, en hem maar stil te krijgen, en op een gegeven moment ben je zo wanhopig dat je het niet meer weet. pppfff alstjebliefst schei uit hahaha
ben echt onzettend blij dat nathalia nu ook doorslaapt.
(ben nu even heel erg aan het afkloppen)

nou meid, geniet maar weer lekker van je rust, en ik hoop dat daniel deze nacht, en de volgende nachten weer lekker doorslaapt, in zn eigen bedje.

liefs, do

heyhey

moet t toch even kwijt hoor.
ben gisteren na lange tijd gaan zwemmen met nathalia.
savonds lekker op bed gelegd, sliep gelijk.

om 10 uur werd ze wakker, keihard huilen.
ze haqd dus een nachtmerrie gehad.
zo is dit de hele nacht doorgegaan.
slapen, huilend wakker worden, weer slapen en weer huilend wakker worden.
blijkbaar wqas t toch even iets te veel voor haar.
(en wat was ik gebroken zeg vanochtend pppff vermoeiend opeens weer zeg, de hele nacht oplopen.)

nou, we doen t vandaag weer lekker rustig aan, en hopen dat ze vanacht weer lekker doorslaapt :D

liefs, do

Hier nog geen verandering, helaas. Dat rijtje tips dat Do gaf, heel uitgebreid, fijn hoor ;-) , dat doen we eigenlijk al vanaf haar geboorte. Ze heeft natuurlijk nooit goed geslapen. Maar net als bij jou, Do, werkt niets van al die tips...
We laten mijn dochter nu alleen niet meer in ons bed slapen. Dat wilde ik ook echt niet, maar ik zag even geen andere optie. Nu haal ik haar met bed en al naar onze kamer, na de huilbui van inmiddels 00:00 uur. Daar zit dus wel iets van verandering in, want dat was eerst rond 22:00 uur
Ik ben het met jullie eens dat het kan komen door dromen en het verwerken van de dag. Daarom ben ik al maanden geleden begonnen met het 'doorspreken' van de dag terwijl ze haar melk voor het slapen gaan drinkt. Het klinkt meer dan het is, hoor. Maar ik loop gewoon de dag met haar door. Wat heeft ze gedaan, waar is ze geweest, wie heeft ze gezien, hoe voelde ze zich? Daar ben ik juist mee begonnen, omdat ik dach dat het wel goed zou zijn. En anders kan het in ieder geval geen kwaad, toch?!
's Middags ga ik inmiddels samen met haar liggen, maar dan slaapt ze, als ze al slaapt, maar zo'n 40 minuten. En in die tijd kan ik echt niet in slaap vallen. Zeker niet omdat ik er daarna toch weer meteen uit moet.
Maar goed, ik ga de tips opvolgen van MamaChan. Steeds iets verder bij haar vandaan gaan zitten en zo uit het zicht verdwijnen. Dat rommelen in de buurt probeerde ik toen dit gedrag begon elke avond eerst. Maar dat werkte dus voor geen meter, helaas.
Marina, hoe gaat het nu bij jou?
Bedankt voor al jullie tips!
Groetjes,
Dory

Terug
Bovenaan