nummer 8?

Alles wat buiten de norm valt, daar wordt over gezeurd. Dus over 8 kinderen zeker. Als jij en je partner en geen problemen mee hebben, geniet er dan gewoon van en laat anderen maar kletsen.

Wat betreft de miskramen, zelf heb ik er drie achter de rug. Mijn eerste zwangerschap (13 weken) eindigde in een miskraam, en daar was ik dat moment kapot van. Op het moment dat ik mijn eerste kind in mijn armen had, was het verdriet weg. Niet vergeten, maar het doet er niet meer toe.

Mijn twee miskraam (13 weken) kwam na twee voldragen zwangerschappen. Deze miskraam heb ik niet lang bij stilgestaan. Ik genoot van mijn kindjes. Die waren het belangrijkste.

Mijn derde miskraam had ik vorig jaar oktober. Ik weet dat het mogelijk is om gezonde kinderen op de wereld te zetten, en het was in de vijfde week. Als ik geen test had gedaan, dan was gewoon wat overtijd geweest. En dat is gelijk de keerzijde van de mogelijkheid tot snel testen.

Persoonlijk vind ik dat een ieder recht heeft op zijn of haar verdriet, en de wijze waarop met dat verdriet wordt omgegaan, maar als iemand mij er naar vraagt dan zeg ik probeer je leven zo snel mogelijk weer op te pakken en geniet van wat je wel heb.
En als je een miskraam krijgt terwijl je nog geen kind heb, dan is niet het verdriet het ergste, maar de angst dat je nooit een kindje zal krijgen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Veel geluk en liefde met je 8 kinderen en geniet er van.

Miep
 
Vergeten lukt sowieso niet,het blijft een deel van je leven.En bij een volgende zw. wordt je er ook weer mee geconfronteerd,omdat de gyn. dan wil weten hoeveelste zw. het is enz.Je hebt wel gelijk dat het het moeilijker is voor iemand die nog geen kinderen heeft,maar toch ben ik er huiverig voor deze eerste tijd in deze zw.Ik ben in ieder geval blij dat ik hier met jullie kan "kletsen",want niemand hier weet het nog.

groetjes Heidi
 
Om diezelfde huiverigheid heb ik straks met 7 weken en 9 weken een echo.
Bij 7 weken om te zien of het hartje klopt. Bij 9 weken om te zien of het nog klopt. Want bij de meeste miskramen sterft het vruchtje in week 8, maar merk je dat pas met ca. 12 weken. Als ik dan met 9 weken al een echo krijg, dan geeft dat een stukje rust.

Dus die angst tijdens een nieuwe zwangerschap herken ik. Maar verder ben ik gelukkig niet meer bezig met mijn drie miskramen.

Sterkte en ik hoop dat je er toch een beetje van weet te genieten, want straks heb je weer zo'n wondertje in je armen, en jij weet toch wat dat is.
 
Terug
Bovenaan