NUTRAMIGEN



Hoi allemaal!

Allereerst bedankt voor jullie reacties op de discussie "allergie''. wij zijn gisteren bij de ha geweest, want het duurde me veel te lang om pas  de 24ste april op het cb te verschijnen, en de ha heeft onze kleine meid (4.5mnd) nutramigen voorgesteld. ik heb gevraagd of ze errst getest kon worden op koemelkallergie (dmv bloedtest) maar hij zei dat dit veel te vroeg is en dat het niks zou uitmaken. we moeten minstens 2 jaar wachten, en dan pas kan de test gedaan worden. maar ik dacht meteen, dan is ze er allang over heen mocht ze het nu wel hebben. maar goed, dat is zijn mening, en hij zal het wel beter weten. de nutramigen moeten we 4 weken gebruiken en dan teruggaan naar onze oude voeding om zo te kijken of het weer terug komt. mocht het inderdaad weer terugkomen, dan heeft ze koemelkallergie (zei de ha) maar ik lees op de verpakking van nutramigen dat de voeding niet aleen voor koemelkallergie gebruikt wordt, maar ook bij : krampjes, eczeem, soja-allergie en lactose-intolerantie. dus hoe weet ik nu waar ze allergisch voor is???? ik snap dit echt niet hoor. het kan net zo goed soja-allergie zijn, als koemelkallergie...of lactose-intolerantie! snappen jullie een beetje wat ik bedoel??
Ik wil nog even wat kwijt. voor haar eczeem heb ik lanette zalf gebruikt, deze helpt heel goed. nou is de zalf al 2 dagen op en ik heb de lanette creme gehaald maar deze geeft niet hetzelfde resultaat. sterker nog: de eczeem kweam heel erg terug. nu heb ik weer de zalf gebruikt en het ging binnen een paar uur weg. dit is denk ik vanwege het feit dat de zalf veel vettiger is, en dit heeft mijn dochter echt nodig.
Nou een heel verhaal, maar goed. Fijne dag nog dames..en tot horens. :)

 
vaak gaan veel allergieeen samen.
en tot 6 maanden krijgen ze gewoon alleen nutramigen en dan langzaam groente en fruit.
mijn dieetist vroeg ook of ik alles wilde opschrijven als er reactie kwamen op wat dan ook.
dus ik denk dat ze daar ook aan kunnen zien of er ook een andere reactie is.
nutramigen is duur he? hebben jullie de gewone of met LGG?
ik vond het ook rot dat ik het steeds moest bestellen bij de apotheek
ben blij dat we het nu vergoed krijgen
 
Je weet dan idd niet waar je kindje een allergie voor heeft.
Maar als ze straks weer reageerd op gewone voeding weet je wel dat ze een allergie heeft en krijg je de nutramigen vergoed van je verzekering.
Als ze straks andere dingen gaat eten vanaf de 6 maanden dan kun je dmv voeding kijken waar ze op reageerd, vraag een verwijzing naar de dietist edie kan je hierin begeleiden.
Gr Carlijn
 
Hoi, Ik krijg nutragimen voorgeschreven door de kinderarts deze word aan huis bezorgt door Sorgente bv Voor twee uur besteld de volgende dag in huis.
Heb je al een aanvraag moeten doen voor de verzekering, deze eisen wel vaak een provocatietest , wat niet altijd mogelijk is .Nutragimen is nr 1 in   vervanging voor koemelkallergie


groetkes monique
http://www.sorgente.nl
 
we moeten van de ha nutramigen 2 weken uitproberen en dan weer teruggaan naar de oude voeding (provocatietest). ik vroeg hem wat als blijkt dat het eczeem weg is door het gebruik van nutramigen, maar weer terugkomt door het gebruik van nutrilon. hij zei dat ze dan een koemelkallergie heeft. ik vind dit een beetje raar, want je kan dat toch niet helemaal zeker weten zonder haar te hebben getest! ik heb een doorverwijzing gevraagd voor de kinderarts, maar hij zei dat dit onmogelijk is om nu te testen omdat ze nog maar 4,5 mnd is! volgens mij klopt daar niks van, maar goed. ik geef haar nu de nutramigen maar ze vindt het niet lekker! ze drinkt per keer hooguit 100cc, dus voed ik haar om de 3 uur. voorheen was dit 210cc om de 5 a 6 uur. ik heb in het begin gemengd met haar oude voeding, dit ging nog wel, maar ik moet toch op een gegeven moment helemaal overstappen op nutramigen, dus mij maakt het niks uit dat ik haar om de 3 uur voed, als ze het maar binnenkrijgt. haar ontlasting is ook helemaal groen nu. wat betekent dit dan? komt dit door de nutramigen?
 
Hai!
Wij moesten toen onze dochter 11 wk. was ook over op hypo allergene voeding omdat  ze enorm veel krampen had (ik gaf bv). Ze huilde wel zo'n 12 uur per dag!  Er werd gedacht aan een koemelkallergie omdat ze ook wat eczeem in haar nekje had.
De huisarts en CB adviseerde Nutramigen 1 met LGG. De krampen en eczeem verdwenen in een paar dagen! Toen we een paar weken later bij de kinderarts kwamen voor een controle omdat onze dochter 5 weken te vroeg geboren was, adviseerde deze om over te gaan op gewone melk (provocatie) en daarna eerst andere speciale voeding te gaan proberen, omdat je inderdaad met Nutramigen niet precies weet waar ze nu precies last van hebben.
We zijn overgegaan op gewone melk (nutrilon) en wat denk je... nergens meer last van!
Dus waarschijnlijk waren haar darmpjes niet goed gerijpt ofzo en nu wel...
Wij kregen de Nutramigen wel meteen vergoed via de verzekering. Dit was omdat de huisarts een verwijzing had geschreven.
(Alleen het eerst blik moesten we betalen) Ik heb nog een aantal blikken staan, waar we niks meer mee doen.
Als je wilt, mag je ze hebben. (alleen evt. verzendkosten betalen)
Wij wonen in de buurt van Eindhoven. Laat maar weten.
En ze  had ook groene poep van de Nutramigen, maar dat kon geen kwaad.
Ook zij vond het absoluut niet lekker! Ze at met veel moeite 120 cc per keer, terwijl nu 210 niet genoeg is! haha
Als je nog iets wilt weten, kun je me ook mailen: waterman110277@hotmail.com
Succes!!!
Gr. Esther
 
hallo
ik heb eerst ook gemengt, maar dat blijkt dus niet goed te zijn.
een koemelk-vrijevoeding met een voeding waar koemelk inzit.
ik bestel ook via sorgente.
toen ik de machteging nog niet binnen had heb iik toch de voeding geleverd gekregen.
 
Terug
Bovenaan