nutriton (jbpm)

Wouter krijgt in elke fles nutriton. Maar hij is elke week een paar dagen onrustig en hij spuugt dan veel meer. We zijn er achter dat dat zo is als de verpakking van de nutriton bijna leeg is. Als er nog vor een krappe 2 dagen in zit. Als we de nieuwe verpakking openen duurt het nog twee dagen voordat hij weer helemaal rustig is en dan is het 3 dagen goed en dan beginnen we weer van voor af aan. Wie herkent dat? Ik heb het vandaag bij nutricia gemeld. Ze hadden het nog niet eerder gehoord. Maar ik moet een restje opsturen en krijg een nieuw pakje.

 
Hey,

Das vreemd! Ik gebruik het ook veel maar de onrust eigenlijk nooit op deze manier gekoppeld aan de jbpmeel.
Ik heb meerdere pakjes in een pot zitten en hier doe ik langere tijd over. De wisselende onrust die jij omschrijft herken ik wel maar kan ik dus niet zo specifiek koppelen aan de jbpmeel.

Ik ben benieuwd naar andere reacties.

liefs
 
Dat klinkt ook voor mij raar.
Gabriël krijgt nu al zo'n 2 maanden nutriton, Hij krijgt 1-1,5 schepje per 100 ml voeding. Hij krijgt het ook elke voeding, hij heeft het echt nodig om rustig te kunnen drinken.

Gabriël is wel de laatste dagen wat onrustiger, ook bij het begin van de voeding, de fles moet echt wel 10 keer in en uit zijn mond voordat hij hem echt pakt en gaat drinken. Maar dat kan ook met ontwikkeling te maken hebben. Hij schiet vooruit, dat merkten we 2 weken geleden al toen hij plots juist onrustiger werd van het inbakeren ipv rustiger.

Maar goed, ik heb wel eens iets gelezen over de restjes van KV e.d. dat kinderen van de laatste schepjes uit het pak onrustiger lijken te worden en dan met een nieuw pak weer minder. Ik heb hier geen ervaring mee en vind Gabriël nu rustig (in vergelijking met hoe hij was).
Ik bewaar overigens de nutriton in een Avent bewaarbakje met deksel. Als ik de verpakking openmaak giet ik het zakje in zo'n bakje leeg. Het lepeltje bewaar ik er los bij in een ander bakje.

Veel succes ermee!

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan