Nutriton

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij zitten op dit moment met ons handen weer in het haar... Hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen.</p><p>Onze man is nu 3.5 weer oud. Wij zijn eigenlijk al vanaf een dag of 10 aan het stoeien met voedingen. Cb heeft ons op nutrilon omneo gezet ivm mondjes terug geven.. hier werd hij echt heel onrustig van. Na contact met de voedingsdeskundige van nutricia zijn we begonnen met nutriton omdat ze hem verdenken van verborgen reflux. Ook hier werd hij erg onrustig van. </p><p>Uit eigen initiatief zijn we weer terug gegaan op de standaard voeding. Dit ging een paar dagen goed. Hij krijgt nu om de 3uur 120cc. Alleen vanaf 1.5/2uur na zn voeding begon hij alweer te komen. Volgens de voedingsdeskundige van nutrilon is dit geen honger maar maagzuur wat omhoog komt en dat wilt hij dan weg drinken (zoals wij dat ook graag willen) dus toch het advies om weer de nutriton te starten. Hier zijn we gister weer mee gestart met ongeveer en half tot 3kwart schepje op een fles van 120/4. Maar na zijn fles wordt hij weer zo onrustig. Overtrekken, draaien, huilen, krampjes.. </p><p>Ik weet niet meer zo goed waar ik nu goed aan doe en wat ik het beste kan doen. Hij red trpuwens nu wel de 3 uur naar zn volgende voeding. Het lijkt wel alsof het ene probleem wat oplost terwijl ik andere problemen veroorzaak :(</p><p> </p>

Oooww die nutriton drama’s zo herkenbaar ?
Krijgt jullie zoontje het wel goed uit de speen omdat het dikker word en soms wat klontjes kan geven kan het zijn dat zijn fles verstopt en daarvan boos word en dus gaat overstrekken en huilen etc ? 
Dat was hier ook het geval namelijk!
En anders langs de huisarts gaan hoor want als het reflux is heeft hij misschien niet genoeg aan alleen andere voeding of nutriton! Succes !!!

Is hij pas 3,5 week? Dan al zoveel wisselen met voeding kan ook onrust geven en op een gegeven moment weet je niet meer wat nou helpt of niet. Ik zou even gewoon standaard voeding doen en dan echt even 2 weken aankijken hoe het gaat. Enige waar je nog even naar kan kijken is of de speen niet te groot of te klein is en hij dus zo'n 20 minuten over de fles doet

Inderdaad wat hier boven gezegd wordt niet te snel wisselen echt 2 weken de tijd geven voor een nieuwe voeding. Wij hebben bij de huisarts uiteindelijk maagzuurremmers gekregen. Dit hielp super goed en zelfs gestopt toen met de nutriton, Hij kreeg daar ook gigantische krampen van. Succes!

Inderdaad wat hier boven gezegd wordt niet te snel wisselen echt 2 weken de tijd geven voor een nieuwe voeding. Wij hebben bij de huisarts uiteindelijk maagzuurremmers gekregen. Dit hielp super goed en zelfs gestopt toen met de nutriton, Hij kreeg daar ook gigantische krampen van. Succes!

Ben het volledig met jullie eens om niet te snel te wisselen. Maar hoop ook dat jullie begrijpen als je de kleine man savonds in zn bed hoort, erg benauwd is en wel lijkt te stikken dat je gelijk stopt met de omneo. Want dit is volgens mij niet de bedoeling. 
Achteraf zijn we misschien de eerste keer nutriton te snel gestopt. Hij leek het hierna op de standaard voeding weer erf goed te doen. Dit hebben we echt wel ruim een week vol gehouden. Maar als je dan blijft merken dat hij na 1.5/2uur na zn voeding al komt voor nieuwe voeding en zn oude voeding omhoog komt en weg ziet slikken weet je ook dat er iets niet klopt.
Het is lastig. Maar denk dat we nu het beste even goed dokr kunnen zetten met de nutriton en dit de tijd moeten geven. Neem aan dat de krampjes dan uiteindelijk wel minder worden?

Met (verborgen) reflux geen ervaring.
Onze kleine meid, nu 16 dagen oud gebruikt ook nutrilon. Officieel hoort zij Max 120cc per keer te krijgen. Wij bieden haar 150cc per keer aan omdat ze hongerig bleef en dan inderdaad zich na anderhalf/ twee uren weer meldde.
Wel hadden we dan een dubbel ontroostbaar meisje omdat ze krampjes en honger had.
We zijn over gestapt van de vitamine D druppels op oliebasis naar de waterbasis druppels, dit scheelde al meer dan de helft (wij als ouders reageren ook sterk op teveel olie, krampen, diarree etc). Nadat we ook nog een dokter Brown fles tegen krampjes hebben gehaald hebben we weer een tevreden en rustig meisje.
Hoop dat jullie de oorzaak en vooral oplossing kunnen vinden zodat ook jullie met zn allen minder stress ervaren en jullie ook meer kunnen genieten.

Lastig he! Of het nou honger is of maagzuur, dat lijkt me lastig vast te stellen van een afstand. Mijn zoon had altijd honger, en kan nu nog steeds enorm veel eten. Daarnaast spuugde hij ook veel. Zo zielig! En we gaven hem ook nutriton. Op een gegeven moment kreeg hij obstipatie door nutriton, en hebben we zelf (na veel geprobeer) een balans gevonden tussen het aantal schepjes en de flesspeen. Grappig dat onze zoon ook soms ineens weer wat binnenhield als nutriton weer was gestopt. Dat hield ook nooit zo lang aan. 
Mijn ervaring is om te blijven proberen. Misschien is nutriton niet de oplossing. Voor het ene kind wel, en het andere niet. Maar succes!

Terug
Bovenaan