nutrix (pap) voor laatste fles met bijna 4 maand??

Hoi,

mijn zoontje wordt bijna 4 maanden. Hij is 's nachts nog vaak wakker. Even voor zijn speentje en dan als we geluk hebben weer slapen, Alleen vaak al om 06.00/06.30 echt wakker en dan geven we maar een flesje omdat hij anders het hele huis wakker gilt (van plezier overigens, ;))
Hij krijgt 5 flessen, 3 van 165 (incl poeder) en 3 van zo'n 195 (incl). De laatste fles zit al poeder in voor hongerige baby's maar dat maakt niets uit. Die krijgt hij rond 23.00 uur.
Hij mag veel meer hebben gezien zijn gewicht, maar dat wil hij niet. Dit drinkt hij vaak al niet eens helemaal op. Nu weet ik nog van mijn oudste zoon dat hij met zo'n 5 maanden nutrix rijstebloem door zijn laatste fles kreeg. Kan ik dat nu ook al eens proberen, of is hij daar te jong voor?

groetjes Mel
 
Volgens mij staat er op de verpakking van rijstebloem, dat het vanaf 4 maanden is.
Maar als hij nu al z'n flessen niet leeg drinkt, lijkt me juist dat hij die met rijstebloem helemaal niet leeg gaat drinken. Dat kost meer moeite om op te drinken en vult ook nog meer.
En de poeder voor hongerige baby's vult ook extra, ik zou gewoon normale poeder melk geven.
Ik heb hier trouwens geen ervaring mee, want ik heb borstvoeding gegeven.
 
Hoi Mellow,

Je hebt al rijstebloem voor baby's vanaf 4 maanden. Deze kun je gerust proberen. Zou wel even met 1 eetlepen beginnen om te kijken of de darmpjes het al wel goed kunnen verwerken. Ik had deze ook voor Noah. Hij had zijn laatste fles om 7 uur en sliep er de hele nacht prima op door. Had hem overigens wel van Bambix, maar neem aan dat daar geen verschil inzit.

Groetjes Miranda
 
Ik zou het niet doen.
Geen bijvoeding voor de 6 maanden. Dat is namelijk nergens voor nodig. Ook al staat dat op de verpakking, dat is alleen zodat de fabrikant meer verkoopt.
Een paar schepjes rijstebloem in een fles, vult net zo veel als een paar slokjes extra, dus het zal weinig helpen.

Maar slapen van 23:00 tot 6:00 is toch harstikke goed voor een kleintje van pas 4 maanden oud?
Ik wou dat mijn dochter van 10 maanden dat deed....
 
Ik zou het niet doen.
Geen bijvoeding voor de 6 maanden. Dat is namelijk nergens voor nodig. Ook al staat dat op de verpakking, dat is alleen zodat de fabrikant meer verkoopt.
Een paar schepjes rijstebloem in een fles, vult net zo veel als een paar slokjes extra, dus het zal weinig helpen.

Maar slapen van 23:00 tot 6:00 is toch harstikke goed voor een kleintje van pas 4 maanden oud?
Ik wou dat mijn dochter van 10 maanden dat deed....
 
Hoi hoi,

Onze zoon kreeg de rijstebloem al met 6 weken door zijn laatste flesje. Meneertje slaapt als een roos en papa en mama ook. Ik ben begonnen met een half schepje en een drie standen speen. Hij is nu bijna 1 en krijgt het nog steeds door zijn flesje heen.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi hoi,

Onze zoon kreeg de rijstebloem al met 6 weken door zijn laatste flesje. Meneertje slaapt als een roos en papa en mama ook. Ik ben begonnen met een half schepje en een drie standen speen. Hij is nu bijna 1 en krijgt het nog steeds door zijn flesje heen.

Groetjes,

Miriam
 
hoi hoi,

mijn zoontje kreeg met 3,5 maand ook rijstebloem door zijn laatste flesje. ik ben begonnen met 2 kleine eetlepels erdoor. hij reageerde er goed op en sliep de nacht door tot ongeveer 7uur!

succes!
 
Terug
Bovenaan