nutrix (pap) voor laatste fles met bijna 4 maand??

hoi hoi,

mijn zoontje kreeg met 3,5 maand ook rijstebloem door zijn laatste flesje. ik ben begonnen met 2 kleine eetlepels erdoor. hij reageerde er goed op en sliep de nacht door tot ongeveer 7uur!

succes!
 
Ha meid,

ik zou eerst eens naar 5 x 180 cc gaan + 6 schepjes! Gewoon overdag goed doorvoeden.
Wij hebben een slechte ervaring met rijstebloem. Ze kreeg er harde ontlasting van. Dus na 2 keer gelijk gestopt. Het maakte trouwens allemaal niets uit. Ze sliep ook wel door zonder de rijstebloem. Ze moeten er gewoon aan toe zijn. En als ze jong zijn slapen ze heel licht, dit is voor hun eigen bescherming. Snel wakker en bij mama willen zijn. Is ingeschapen. Als ze iets honger hebben beginnen ze alweer. Ik zou eens bijhouden hoeveel hij van de flessen laat staan. Als dat veel is, dan snap ik dat hij 's nachts sneller wakker is. Misschien kun je hem dan wat bijvoeden. Fles erin... kan liggend in bed en klaar is kees... jij je rust en hij geen honger.
Ik maakte de fles gewoon half klaar voor de nacht... koud water erin... poeder in zo'n bakje... en dan even heet water op het moment toevoegen. Dit is meestal ongeveer 1/3 van de hoeveelheid water in totaal. waterkoker stond al boven en de fles ook. Water koken en erbij doen en klaar, even voeden en weer pitten. Ik keek even of ze een poepluier had, zo niet... lekker laten liggen.

ik deed dit trouwens alleen als ik merkte dat ze NIET ging slapen nadat ze haar speen had gekregen.

Succes!
 
Hallo,

Ik zou het gewoon proberen hoor!
Inderdaad wel beginnen met een klein lepeltje om te zien hoe hij erop reageert. Wij zijn (op advies van het CB!) al in de derde maand begonnen met rijstebloem. Onze zoon slaapt 's nachts door sinds hij de rijstebloem in zijn laatste fles krijgt.
Overigens heeft hetvolgens mij geen zin om hem overdag meer te geven i.p.v. rijstebloem in de laatste fles aangezien hij dit - zoals jijzelf al aangeeft - niet opdrinkt.
Onze zoon drinkt overdag zijn flessen ook niet leeg. Hij krijgt 5 x 180 cc met 6 schepjes Friso 1 standaard. Ik denk dat hij gemiddeld 2 flessen per etmaal leegdrinkt, van de andere laat hij minimaal 50 cc staan. Ondanks dat groeit en bloeit hij en is een tevreden kereltje.
Heel veel succes.
 
dank jullie wel!

@deedee1973: ik zie bijvoeden meer als potjes enzo, dus had zoiets van, dat probeer ik dan gewoon. Potjes doe ik inderdaad ook tot zo,n 5.5 maand nog niet. En het slapen is echt niet van 23.00 tot 06.00 maar eerder van 00.00 tot 04.50. En dan wil hij vaak ook niet meer slapen, maar heeft ook geen honger! MIjn oudste zoon sliep met 6 weken door van 23.00 tot 07.00 en met bijna vier maanden van 20.00 tot 07.00 dus we zijn ook wel erg verwend, geef ik eerlijk toe. Maar gemiddeld behoren kinderen zo rond de drie, vier maanden wel echt door te slapen, dus vandaar dat ik het wilde proberen.
En dat het net zo is als wat slokjes meer dat zou wel kunnen, alleen meer drinken wil hij niet. En 150 water maar dan met bambix erin is niet meer, maar wel dikker en dus krijgt hij dit wel op. Afgelopen nacht tot 06.00 geslapen dus al weer beter dan het was. Alleen heb ik nu die klok van 04.50 enorm in mijn hoofd en toen ons mannetje dus heerlijk aan het slapen was lag mama wakker....pfff!!

Maar ik denk maar zo: er zijn vééél ergere dingen dan wakker gemaakt worden vroeg in de ochtend door je geweldig mooie vrolijke zoontje, haha!!

groetjes Melanie
 
Hallo,

Mijn zoon is nu 4 maanden en ik ben met 3,5 maand begonnen met rijstenbloempap een klein schepje begonnen en zijn ontlasting in de gaten houden. Hij kwam om de 2 uur en na de rijstenbloempap om 05:00 en nu moet ik hem wakker maken om 7;30 en soms is hij al wakker maar ligt dan om zich heen te kijken.
Je moet gewoon je gevoel volgen wat je wilt gaan doen.Ieder kind is anders ik heb wel je moet dingen proberen en uitvinden als je een kleine hebt.

Succes
 
Melanie
Ik geef zelf borstvoeding, dus zie alles wat geen borstvoeding is als bijvoeding, vandaar dat ik het zo noemde.
Maar als de kleine niet een paar slokjes extra wil, maar wel rijstebloem. En hij heeft daar geen last van, dan zal dat toch geen probleem zijn?
En heerlijk he zo'n tandeloze gliimlach in de vroege ochtend :)
 
Terug
Bovenaan