Nvt

Hi, waarom hebben ze met 8+ weken een inwendige echo gedaan ipv uitwendig was hier een reden voor? Gezien je termijn doen ze de echo's al uitwendig dus ben eerder benieuwd naar waarom ze het inwendig gedaan hebben. Zelf geen ervaring mee maar ik ken een paar vrouwen die dit wel hebben meegemaakt om andere redenen al waren zij minder ver. Een paar ervaarde na de inwendige echo ook wat ongemakken, lichte krampen en zelfs een beetje bloedverlies. Gelukkig bij allemaal goed gekomen en hebben gezonde kinderen.
 
[quote quote=10566570]Hi, waarom hebben ze met 8+ weken een inwendige echo gedaan ipv uitwendig was hier een reden voor? Gezien je termijn doen ze de echo's al uitwendig dus ben eerder benieuwd naar waarom ze het inwendig gedaan hebben. Zelf geen ervaring mee maar ik ken een paar vrouwen die dit wel hebben meegemaakt om andere redenen al waren zij minder ver. Een paar ervaarde na de inwendige echo ook wat ongemakken, lichte krampen en zelfs een beetje bloedverlies. Gelukkig bij allemaal goed gekomen en hebben gezonde kinderen.[/quote]Hi Evelien, dat verschilt per praktijk. In mijn praktijk is het ook gebruikelijk om de termijn / 13 weken echo inwendig te doen als het net te onduidelijk is. Maar was gelukkig niet nodig. Ook is het zo dat de kwaliteit van de echo apparatuur per kliniek verschilt. Mijn echo’s zijn altijd perfect maar sommigen krijgen echo’s waar alles heel korrelig en wazig is, dan is inwendig net iets makkelijker om scherp op beeld te krijgen.
 
Terug
Bovenaan