nynke moet een echo voor haar heupjes

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties! volgens mij komt het relatief nog best veel voor, zo'n heupafwijking. het is nog niet zeker van de spreidbroek, dat moet de echo uitwijzen, maar als je het verschil ziet tussen de beentjes denk ik dat ze er niet aan ontkomt.
we gingen gisteren voor de echo, want er was volgens de huisarts geen afspraak voor nodig, bleek toen we daar kwamen dat je wel een afspraak moest hebben. Nu hebben we de 19e een afspraak. als we geweest zijn laat ik wel even weten hoe het was.

groetjes,
daphne

Hoi,
rot hoor. Maar wel fijn dat jullie er op tijd bij zijn. En de kindjes die ik ken die ze aan moesten hadden er weinig last van. Gelukkig dat het zo te verhelpen is. Een operatie is toch altijd ingrijpender.
Groetjes Veerle

hoi
ik werk op een kinderdagverblijf en ik spreek regelmatig geschrokken ouders die doorgestuurd worden naar het ziekenhuis ivm een heupafwijking.word idd vaak geconstateerd.meestal valt het wel mee.maar mocht ze een spreidbroekje moeten;ook dat valt wel mee.het ziet er alleen sneu uit.
sterkte ermee!
groetjes kari

ik ben van het zomer 2006   forum. mijn dochter heeft een flinke displasie aan de linker heup. ik heb dit ook gehad en mijn oma ook.
ze heeft eerst de pavlikbandage gehad maar deze hielp niet nu heeft ze 6 weken de campsprewider aan woensdag krijgen e te horen of deze effect heeft of niet. zo niet moet onze dochter in het gips.
ze kon moeilijk wennen aan de pavlik. maar de campspreider duie ze nu aan heeft zit veel fijner en hier heeft ze geen moeite mee.

kijk anders een op www.heupafwijkingen.nl
groetjes en suces petra en iris 6 maanden en 3 weken

he petra,

bedankt voor je reactie, ik heb meteen op de website gekeken, wel fijn om die informatie te hebben, ben je een beetje beter voorbereid op wat er misschien is. Wat sneu ook voor je dochter, is het bij jou en je oma goed gekomen?
We hebben 19 april de echo. Ik laat jullie allemaal even weten hoe het was. (ik krijg geloof ik 5 dagen later de uitslag pas)

groetjes,
daphne

Gisteren bericht gehad n.a.v. de echo van Joey's heupjes: hij wordt doorverwezen naar een orthopedagoog die waarschijnlijk besluit Joey een spreidbroekje te geven...

hoi annett,
wat zielig he? is het bij jullie erfelijk, omdat je schreef er vroeger ook een gehad te hebben?
hebben jullie het zelf ontdekt of kreeg hij standaard een echo omdat jij het ook had?
in ieder geval veel sterkte ermee.

groetjes,
daphne

Hoi Daphne

Bij mijn kleine meid had het CB het ook meteen gezien dat haar ene beentje langer was dan de andere... toen ze aankwam konden ze het ook aan de bilplooien zien
Ik moet ook een echo laten maken zodra ze 3 maand is geweest

Heel veel sterkte en ik hoop dat de uitkomst meevalt
( je ziet namelijk heel vaak dat de stand van de heupen acceptabel is en er niets aan gedaan hoeft te worden )
Zal voor je duimen

Groetjes sabrien

Terug
Bovenaan