O Help....

Hoi,

Ik ben even een beetje in paniek, wij hebben drie kids en hebben zo goed als het besluit genomen om niet meer van een 4e te dromen, het word gewoon financieel te zwaar voor ons als we dat zouden doen!
Nu had ik een pil voor de bv maar die beviel heel slecht, veel hoofdpijn, veel buikpijn enz.
Dus daar ben ik weer mee gestopt en nu vrijen we al maanden met condoom, nu zijn we die afgelopen zaterdag vergeten, de jongste 2 sliepen bij opa en oma en de oudste lag op de bovenverdieping in zijn bed  op de  nintendo te spelen, dus ja dat komt natuurlijk nooit voor dat we s'ochtends tijd voor elkaar hebben, ik realiseerde het meteen erna, maar nu weet ik niet goed wat ik moet, woensdag was ik heel moe en gister heb ik 1,5 uur op de bank liggen slapen en ik heb wat kramp in mijn buik! Help,,,wat als...
Ik moet nog zeker tot volgend weekend wachten voor ik kan testen en ik word nu al gek,, bij mijn andere zwangerschappen was ik altijd meteen zwanger en ik meen maandag een eisprong te hebben gevoeld,,, help help help..
Gister zegt mijn man tegen me dat hij naar de dokter wil om het zaakje dicht te laten snoeren omdat hij ook geschrokken was zaterdag, maar ik durfde hem niet te vertellen dat het misschien wel al te laat daar voor is! Heb wel gezegd dat ik pas over 2 weken kan testen! Daar was hij al niet blij mee, daar had hij namelijk ook al aan gedacht dat is ook de reden dat hij zich nu al wil laten helpen ipv na zomer!
Maandag moet ik naar gyneacoloog voor een uitstrijkje en nacontrole omdat ik met de bv ben gestopt 2 weken terug,, zou hij dan al iets kunnen zien bij een inwendig onderzoek of is dat te vroeg ( 7 dagen na de eisprong) ??
Maar ik weet niet wat ik voel het kan natuurlijk ook van de schrik komen en dat moe zijn, ja de kids hebben net 2weken vakantie gehad dus dat was super druk!

Ik zou echt niet weten wat ik moet doen als het onverhoopt raak blijkt te zijn, in mijn hart is ruimte genoeg maar in onze portomonee echt niet!
O god die onzekerheid is echt erg!
Ik durf het ook met niemand te delen maar ik moest het echt even kwijt!

Gr MJ

Hey Mary Jane,

Jeetje wat een schrik inderdaad. Als het zo zou zijn ben je wel echt heel erg vruchtbaar!!
Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Ik zou het alleen toch aan je man vertellen. Tenminste.... dat zou ik doen. Dan kunnen jullie er samen over praten en elkaar steunen.
Ik hoop dat je die 2 weken "goed" doorkomt.

Veel liefs Trudi

Hallo Mary jane,

Ik weet dat je hier schrijft om opbeurende woorden te horen,maar de waarheid is ook wat waard toch. Ik ben namelijk op die manier zwanger geraakt. Ik gaf borstvoeding en wij vreeen ook met condoom. wij vreeen dag 26 van mijn cyclus. Ik dacht dat ik met 2 dagen ongesteld moest worden, dus ook wij dachten dat het wel veilig was. Al vreeen we wel met condoom, maar die bleek achter af een gaatje te hebben... Bij ons was het ook echt slikken, toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Niet om het financiele, dus daar kan ik niet over oordelen, maar zwaar vond ik het wel. Nu vind ik het heerlijk, dat we er weer zo'n kleine krummel bij krijgen. Maar geloof mij, dat ik je angst en gevoel echt begrijp.

Het zal een spannende week worden voor je, maar ook ik zou het eerlijk met je man bespreken... En mocht je zwanger zijn ( wat in mijn ogen een mooi wonder is) hoop ik dat jullie er samen uitkomen...

Veel sterkte

Tja, het is nu te laat voor een morningafter pil. Ik neem aan dat je die optie kent. Waarom heb je die zondag of maandag niet gehaald? Als je echt geen kind meer wil?
Nu is het afwachten.

hoi,

Dit is idd wel heel erg spannend.

ik zou het wel tegen de gyn zeggen want als je kan heb op een zwangerschap doen ze volgens mij geen uitstijkje maken.

Succes met het afwachten.

Gr lique

Hoi MJ,
Ik wil je veel sterkte wensen morgen bij de gynaecoloog. Ik denk, net als lique, dat het goed is om je vermoeden daar wel te vertellen. Al weet ik uit ervaring dat een prille zwangerschap niet mis hoeft te gaan door een uitstrijkje. Ik wist namelijk niet dat ik zwanger was toen ik er eentje moest laten maken... Alles ging daarna gelukkig goed. Maar jij twijfelt en dan lijkt het me wel goed om dat te zeggen. Kan je echt pas over twee weken testen?
En net als Trudi en Suno zou ik toch proberen het aan je man te vertellen, hoe moeilijk het ook is. Jullie waren er die ochtend immers samen bij, dus dit hoef je dan toch niet alleen te doen? Ik begrijp goed dat het niet makkelijk is en advies geven is altijd makkelijker vanaf een afstand...En de reactie van je man maakt het er ook niet makkelijker op. Die mannen ook, af en toe.... Grrrr...
Laat je even weten hoe het morgen gaat? En mocht je het toch niet aan je man kunnen vertellen, lucht hier dan lekker je hart! Daar zijn we hier voor!
Liefs,
Dory

Hoi allemaal,

Fijn om jullie reacties te lezen, ik ga het morgen ook zeker aangeven bij de gyneacoloog, misschien dat hij zelfs wel wat duidelijkheid kan geven, maar daar kan het natuurlijk ook te vroeg voor zijn.
Als dan heb ik een vroege eisprong gehad, dus ik heb daar 2 weken bijgeteld en dan kom ik eind komend weekend, dan zou ik misschien al kunnen testen!?
Ik heb het er wel weer met mijn man over gehad en gezegd dat ik gewoon zelf echt niet weet wel/niet en mocht het zo zijn dat we dan naar oplossingen moeten kijken en niet naar mogelijke problemen.
Ook zouden we uiteindelijk toch heel gelukkig zijn ermee, maar dat doet niks af aan het feit dat dan een hele zware tijd kan gaan worden!
De morning after pil ken ik natuurlijk wel, al moet ik zeggen dat ik daar geen seconde aan heb gedacht, rond de middag kreeg ik te horen dat mijn schoonzusje aan het bevallen was van mijn eerste neefje (van mijn kant).
Ik ga morgenvroeg gewoon naar de afspraak en ik zie wel, anders zal ik toch nog een weekje moeten wachten vrees ik!
Hoe dan ook, ik vertrouw erop dat het is zoals het moet zijn en komt tijd komt raad, maar met momenten heb ik toch wel paniek!! haha
Ik laat jullie wel weten hoe het afloopt!

Gr MJ

Hoi MJ,
Hoe was 't vanmorgen bij de gyn?
Kreeg je uberhaupt een uitstrijkje?
Want ik bedacht me nog dat als je zwanger bent je nooit een uitstrijkje mag krijgen ivm een grote kans op een miskraam.Misschien hebben ze je uitstrijkje uitgesteld totdat duidelijk is of je zwanger bent of niet?
Of is 't doorgegaan?
In ieder geval succes!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan