obsessie aankomen

Hallo allemaal,

ik vraag me af of er meerdere meiden een soort van obsessie hebben ivm aankomen tijdens de zwangerschap.

Ben nu bijna 28 weken zwanger en 9 kilo aangekomen en ik vind het VRESELIJK!! Tuurlijk, als ik reeel nadenk weet ik ook wel dat het normaal is om aan te komen tijdens een zwangerschap, maar mijn gedachten worden overspoeld met bijna dwangmatige gedachten dat het teveel is. Ik vind mezelf ook absoluut niet aantrekkelijk meer. Het tegendeel zelfs. Ik vind mezelf net een uitgezakte walrus.

Om me heen en ook op het forum kom ik er niet echt achter of er meer meiden zijn die zich zo voelen. Ben bang dat ik hierin alleen sta. Het lijkt wel of je het allemaal maar super moet vinden als die veranderingen aan je lichaam. Net zoals lekkende borsten vind ik ook echt een verschrikking.

Het is ook moeilijk uitleggen aan mensen als ze zeggen:"zo je hebt ook een dikke buik/kont gekregen de afgelopen weken" dat dit pijn kan doen als ze dit zeggen. Mensen lijken het niet te snappen.

Sorry voor dit lange verhaal, maar zit er echt mee.

Groetjes,
Koetjeukkel

PS Ben wel heel blij dat we een kindje krijgen, daar niet van hoor!! En het is ook heel speciaal.

Hoi,
je bent heus niet de enige hoor!!
Ook ik heb soms het gevoel dat ik ga ontploffen, maar dan probeer ik het te relativeren dat ik tot nu toe nog niet zoveel aangekomen ben in vergelijking met de eerste twee.

Misschien heb je wat aan deze  site  daar staat wat je gemiddeld aan zou moeten komen en hoe het verdeelt is.

Veel sucses

Hoi,

Dat is toch bij iedereen anders, de een heeft er snel veel kilo's aan en de ander niet. Zo'n site vind ik persoonlijk niet zo'n goede richtlijn, je wordt er eerder nog depri van als je merkt dat je daar boven zit en in mijn geval zou ik ondergewicht hebben.
Ik kan me voorstellen dat je er erg mee zit en zeker als je van die opmerkingen van mensen krijgt. Probeer je er niet te veel van aan te trekken, ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Als je kindje er strak eenmaal is gaan de nodige kilo's er ook weer af. En als je op tv etc al die meiden ziet die gelijk weer strak in het vel zitten, daar let ik ook maar niet te veel op, want bij veel vrouwen is dat ook niet zo. So what! Het gaat erom dat je jezelf prettig moet voelen en sch.. aan anderen om het zo maar even te zeggen.  
Als ik in de spiegel kijk denk ik ook wel eens hm, zeker nu ik ook van die lelijke strepen op mijn buik krijg, maar het hoort er allemaal bij!
Het is trouwens wel goed van je dat je erover praat, want opkroppen heeft geen zin.

groetjes
en sterkte
Jadeje

Weet je wat nou het gekke is? Sommige meiden komen heel veel aan en zitten daarna zonder centje pijn makkelijk weer op gewicht, anderen komen weinig aan en houden 4ever die 3 kilo vast.....

Volgens mij is 9 kilo keurig zoals het hoort. Makkelijker gezegd als gedaan, maar zou het echt proberen los te laten. Zolang je voor jezelf weet dat je niet hele dagen chocolade en vette troep naar binnen zit te werken, dan ben je toch goed bezig!

Zorg goed voor jezelf! zelf besteed ik extra aan dacht aan het hele smeergebeuren....cremetjes voor de borsten, voor de billen, voor de buik een olie. Strakkere huid cremetje etc.
Heb ik in ieder geval het gevoel dat ik goed bezig ben....hihi.

Maargoed, soms (hormonen maken het volgens mij soms ook erger) kan je zo in je hoofd zitten he? Weet er alles van.

Geniet meid en je houd het niet tegen, na de bevalling weer verder kijken hoe je weer lekker in je vel komt.
Sterkte!
Mamaflo

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het is toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hier mee zit. Het is niet elke dag zo, het gaat af en aan.

Het is moeilijk om me er bij neer te leggen, maar het is niet anders. En inderdaad, na de bevalling gaan we er weer aan werken om lekker in m'n vel te komen. Zag vandaag dat er vanaf 1 december een fitnesschool bij ons op het dorp komt, dus je kan wel raden wie daar na de bevalling 1 of 2 avonden in de week naar toe gaat....

Succes meiden met de laatste weken....spannend allemaal wel he?

Hoi,

Gewicht blijft altijd een gevoelig onderwerp bij vrouwen!
Ik ben er ook veel mee bezig!
Voordat ik zwanger werd ben ik 10 kilo afgevallen met Sonja bakker.
Natuurlijk ben ik meteen gestopt met lijnen toen ik merkte dat
ik zwanger was. Alleen was ik na een tijdje heel m'n eetschema kwijt....
Ook omdat ik meer honger kreeg en het gestructureerde schema weg was.
Niet dat ik ineens veel ging snoepen maar ging gewoon meer eten, bijvoorbeeld i.p.v 3 boterhammen at ik er 6, ook met het avondeten schep ik meer op!
Eet wel gezond, maar veel!! Ben nu 24 weken zwanger en 10 kilo aangekomen!
Het zit er allemaal weer aan........! Ojee hoe moet dit nu verder, het wordt alleen maar meer!! Zit er echt mee!!
(Had Sonja Bakker maar een eetschema voor zwangere vrouwen!!)

Jullie ook succes!
Liefs Annemiek.

Ik heb even op de site gekeken maar daar word ik helemaal niet vrolijk van.
Volgens de site zit ik RUIM boven het gewicht.

Ik ben nu 29 weken zwanger en bijna 16 kilo zwaarder. Dus als ik 9 kilo lees dan is dat voor mij juist weinig. Ik schrik iedere keer weer als ik me ga wegen. Op zich maakt het met niet uit dat ik kilo's aankom maar het lijkt er op dat mijn gewicht toename wel erg boven het gemiddelde ligt. Waar moet dat heen? Nog 11 weken te gaan.

Groetjes, Meipke

Ik vroeg me zo al lezende eens af wat nu wijs is tijdens de zwangerschap. Eten voor twee is "not done", wel logisch. Afvallen  is ook niet gezond voor je kindje, ook logisch,  maar moet ik altijd maar toe geven aan mijn lichaam en mijn hongergevoel weer stillen dan wordt ik vanzelf tonnetje rond? Ik ben blij dat ik nog werk en dus niet bij elke aandrang de kasten in kan duiken (zelfkennis).  

Hoe kan ik een beetje goed met eten omgaan tijdens mijn zwangerschap?

Terug
Bovenaan