obsessie aankomen

Dat vraag ik me dus ook af. Ik eet niet voor twee maar eet wel iets meer brood overdag en schep 's avonds iets meer op. Verder heb ik geen gekke dingen die ik eet en toch al 16 kilo aangekomen in 29 weken tijd.

Hoi allemaal,

ik wil toch graag even reageren op dit onderwerp, hoewel ik het probleem niet ken. Ik was ook heel bang heel veel aan te komen dus in dat opzicht heb ik een ontzettende meevaller. Ben ruim 20 weken lang misselijk geweest en toen een kilo of 5 afgevallen.  Ik ben daar inmiddels weer 3,5 kilo van aangekomen. Zit dus nog steeds in de min in vergelijking met voor de zwangerschap. Ergens heerlijk, maar aan de andere kant ben ik ook wel heel blij als ik morgen weer naar de gynaecoloog toe mag en even de bevestiging krijg dat het kleintje in mijn buik het goed doet en goed groeit. Zie mijn buik wel groeien, maar toch, zie dit niet terug op de weegschaal... Dit geeft mij toch ook wel wat zorgen. Zal zo blij zijn als ik straks een gezond hummeltje in mijn armen mag houden...
Kan jullie zorgen om jullie gewicht ook begrijpen maar wil ook wel aangeven dat er ook een andere kant is. Je leest overal dat je per week zoveel aan zou moeten komen, dat je in totaal op zoveel kilo uit moet komen, maar dat zie ik dus niet gebeuren. Zijn er vrouwen die dit herkennen?
Ik ben trouwens ruim 29 weken zwanger nu...

groetjes Natasja

Ja dat herken ik,

Ben pas 5 kilo aangekomen en ben nu 29 weken en een paar dagen,   maar dat heeft niks te maken met weinig vruchtwater en ook niet dat je een klein kind krijgt volgens de verloskundige.
Merk nu wel dat de buik sneller gaat groeien, krijg lellijke strepen. Op mijn laatste echo ruim 2 weken geleden woog het kindje al 1200 gram en dat schijnt best al veel te zijn. Ik ben heel lang en schijnbaar heeft het kind genoeg ruimte zo. Is ook raar he, de buik groeit, maar in kilo's merk je dat dan niet. Ik eet niet minder, maar ook niet meer. Mijn borsten zijn ook niet super groter geworden, dus dat is ook al geen extra gewicht.

groetjes
Jadeje

Hoi hoi,

ik ben helemaal gerust gesteld.... Was gisteren op controle en kreeg een uitgebreide echo (was al ingepland). Kindje lag prima op schema, met de meeste dingen zelfs een weekje voor, maar niet zo erg dat het er naar uitziet dat het een heel zwaar kindje wordt of zo. Het woog naar schatting al bijna 3 pond! Dat had ik helemaal niet verwacht, ik dacht dat het kindje rond de 28e week op een kilo zou zitten.
Toen ik later tegen de gynaecoloog zei dat ik toch wel blij was te zien dat alles ok was grapte hij dat het kindje een parasiet was, die pakte wat hij / zij nodig had zonder aanziens des persoons.
Ik ben dus weer even helemaal gerust gesteld... Lekker gevoel!
Mijn buik groeit trouwens ook vrolijk door Jadeje, is wel herkenbaar...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan