Obsessie & Besloten om te stoppen met de pil

Kiek

New member
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik (25 beide) hebben het erover gehad om na onze vakantie (eind augustus) te stoppen met de pil. Ik merkte nadat ik 2 maanden geleden er echt bijna van overtuigd was zwanger te zijn(wat ik niet was) dat dit gevoel steeds sterker werd... Het lijkt wel ineens een soort van obsessie! Ik struin letterlijk hele dagen door op internet, lees alle forums en onderwerpen en volg ineens allerlei mama bloggers! Ik word gewoon een beetje gek van mezelf, zo erg dag ik zelfs al 2 weken iedere dag wel hoofdpijn heb! Ik kan er ook echt non stop aan denken en over dagdromen, verschrikkelijk haha! Herkennen jullie dit? Ik vind het ook erg vervelend om dagelijks mijn vriend hiermee lastig te vallen haha, want daar zit hij ook vast niet op te wachten, maar ik deel het liever ook nog even niet met vriendinnen.. Mocht het ooit zover zijn dan is het wel het leukst als het uit onverwachte hoek komt!
Is er iemand die dit herkent? :)
 
Ik herken het wel een beetje. Maar een obsessie is nooit relaxed denk ik ;-) probeer je leven niet op hold te zetten vanwege je kinderwens. De wens is namelijk 1 maar of het ook lukt.. wij hebben bijna 3 jaar geprobeerd! En als het lukt, is het nog niet zeker dat je ook zwanger blijft. Probeer dus ook af en toe realistisch te zijn, zodat je jezelf niet gek maakt. Dromen is geweldig, maar met een zwangerschap is het ook belangrijk om realistisch te zin  zodat je jezelf wat in bescherming neemt. Zwanger zijn is op zichzelf al een rollercoaster haha
 
Ik herken het wel een beetje. Maar een obsessie is nooit relaxed denk ik ;-) probeer je leven niet op hold te zetten vanwege je kinderwens. De wens is namelijk 1 maar of het ook lukt.. wij hebben bijna 3 jaar geprobeerd! En als het lukt, is het nog niet zeker dat je ook zwanger blijft. Probeer dus ook af en toe realistisch te zijn, zodat je jezelf niet gek maakt. Dromen is geweldig, maar met een zwangerschap is het ook belangrijk om realistisch te zin  zodat je jezelf wat in bescherming neemt. Zwanger zijn is op zichzelf al een rollercoaster haha
 
Bij mij was het ik-wil-zwanger-wordenvirus ook hoog. Op mijn 25e voelde ik de drang al, maar toen was ik nog vrijgezel. 7 jaar later ging mijn wens in vervulling. Was ook een beetje een obsessie. Ik las niet allerlei blogs. Ik las wel boeken over zwangerschap en ik moest altijd huilen als ik een baby op tv zag, omdat ik er ook zo graag een wou. Wat je zou kunnen doen is een eigen blog bijhouden. Mocht het zover zijn, dan kan je het iedereen laten weten. 
 
Haha, ja ik las ook alle boeken over baby's en zwangerschappen die ik kon vinden, werd emotioneel bij het zien van een baby en ik was stiekem mega jaloers op moeders.. 
Heel vermoeiend.. En het stomme is: ik heb het nog steeds -.- 
Nu een dochtertje en nog steeds jaloers op zwangeren: ik wil een tweede.
hopelijk kan je je er nog een beetje overheen zetten, je kan bijna stoppen met de pil en jullie zijn ook nog hartstikke jong :)
succes
 
Haha ja obsessie klinkt misschien ook wel iet wat overdreven natuurlijk! Maar op de een of andere manier denk ik er wel non-stop aan.. Hele goede vriendin van me is dan ook bijna uitgerekend en in de omgeving zijn er meerdere zwanger! Ook ieder gekke klacht (lichamelijk) die ik heb link ik aan zwanger zijn, bizar... Haha die jaloezie heb ik gelukkig niet zo, vind het juist super leuk en interessant om al die verhalen van mijn vriendin te horen. Afgelopen week mocht ik zelfs voelen toen het kindje aan het schoppen was, bijzonder hoor!
Vind het wel spannend om straks te stoppen met de pil, ook omdat je er juist weer heel veel lichamelijke klachten door kan krijgen en je niet weet wanneer je gaat menstrueren..
 
Oh wat spannend @AnneLizzy

Nog geen gekke ontpil klachten gehad? Had namelijk gelezen dat het behoorlijk wat gekkigheid mee kan nemen! Lijkt me erg naar..

 
 
Ik ben nu 23 weken zwanger en als ik 1 tip mag geven; laat het wat los. Ik werd pas zwanger toen ik dat deed .. als je er teveel mee bezig bent word je vaak juist niet zwanger. en de aanloop ernaartoe is iets om van te genieten, als je er gestresst van raakt zul je later met spijt bedenken had ik er maar meer van genoeten :)
 
Terug
Bovenaan