Obsessief bezig met zwanger worden

Hoe gaat het nu met je Linda? Heb je iets aan de tips?
Loslaten lukt idd zeker niet en dat hoeft ook niet. Alleen er continu mee bezig zijn is niet raadzaam ivm stress. 
Als toevoeging wil ik ook nog zeggen dat wij op een moment zwanger raakte wanneer ik eigenlijk onvruchtbaar hoorde te zijn. Daarom had ik ook pas bij dag 52 een positieve test.  Ik weet nog goed dat we die maand ziek waren en dus het niet echt konden doen. Toen we eenmaal beter waren deden we het 1 keer, helemaal niet als een 'moetje' maar omdat we allebei zin hadden en dat was dus de juiste keer. Ik was eerst ook geobserdeerd met ovulatie testen en vruchtbare dagen (ik deed 2 ovulatie testen per dag), wat juist niet goed is. Probeer van elkaar te genieten :)
 
Ik snap je wel..
mijn vriend en ik zijn nu sinds juni bezig. Ik ben wel al in febr gestopt met de nuvarig!
de meeste van mn vriendinnen hebben nu allemaal kleintjes en serieus al mn vriendinnen (op 1 na) waren meteen in hun eerste maand zwanger! Natuurlijk is dat heel eg veel geluk hebben, dat begrijp ik ook. maar toch kan ik me dan een beetje druk maken dat het ons nog niet gelukt is (pas 2 maanden bezig, ik weet het) maar ik denk dat het gewoon de angst is “bang dat het niet lukt” 
ik google ook veel, maar probeer dit niet meer te doen want van alles wat je leest word je helemaal gek en ga je overal wat achter zoeken! 
Van de ene kant wil ik ook de komende maand eens met ovulatie testen gaan proberen, maar van de andere kant.. we zijn net pas bezig, misschien moet ik niet meteen van het ergste uitgaan ;) haha!
maar ik snap je wel.. als de wens er is en je begint eraan wil je het het liefste zo snel mogelijk! 
 
Fijn dat het ook herkenbaar is voor anderen. Ik heb het idee dat m’n vriend het niet helemaal begrijpt dat ik er zo mee bezig ben! Voor hem is het ook anders omdat het niet in zijn lichaam gebeurt, maar ik dien toch wel mijn leefstijl een beetje aan te passen wat betreft alcohol. Je wilt toch niet het risico lopen dat je drinkt terwijl ik zwanger ben. Op een bepaalde manier moét je er dus ook wel bezig mee zijn, en kan ik niet helemaal m’n ‘gewone’ leventje doorleven als altijd (ik ben geen enorme zuipschuit hoor haha, maar op een vrijdagavond een paar biertjes kan ik wel waarderen). Hoe gaan jullie daarmee om?
 
Ik heb zeker wel wat aan de tip over dat ik er ook wel mee bezig mag zijn, zolang dat op een positieve manier is. Dat ga ik gewoon proberen. Ik heb gisteren even heel hard gejankt en al m’n angsten uitgesproken en dat lucht wel op. 
 
Uiteindelijk is de kans dat ik onvruchtbaar ben ook zo klein. Maar dat piekeren zit toch een beetje in me..
 
en nimco,
Wat heerlijk dat je ook zwanger raakte terwijl je volgens heel internet eigenlijk niet zwanger kan raken buiten je vruchtbare dagen. Mijn moeder vertelde over een arts die zei dat hij vermoed dat je door plezier te hebben tijdens de seks, ook een eisprong kan krijgen. Wat daar van waar is weet ik niet, maar zou leuk zijn ;)
 
Wij waren ook gelijk met ovulatietesten begonnen, mijn man had ergens gelezen dat je als je voor je eisprong seks heb de kans groter is op een jongen of zoiets (ik vond het altijd al onzin). We krijgen nu een meisje waar we eigenlijk heel erg blij mee zijn. Als ik het over kon doen zou ik idd ook wachten mrt de ovulatietesten.  
En iedereen in mijn omgeving hoor ik ook roepen dat het de eerste keer/maand raak was. Ik vraag me altijd af waarom ze het altijd zeggen en of het wel waar is. Bij wie het langer duurt hoor je er misschien ook minder snel over. 
Ik snap dat je je druk maakt over wat je drinkt en eet als je niet weet of je zwanger bent of niet. Ik las dat er de eerste weken nog geen bloedband tussen jouw en de baby is. Maar weet niet of alcohol schadelijk kan zijn. Je kan er sommige weekenden misschien op letten, maar ook zeker blijven genieten als het zeker kan. Ik had het ook erg met sushi. 
 
Heel herkenbaar. In mei gestopt met de Nuvaring en mijn hele lichaam en hormonen staan op zijn kop. Hierdoor denk ik bij alles; wat is dit? Wat voel ik! Zal ik zwanger zijn? 
Ook ik drink/dronk regelmatig, dus hierdoor ben je er sowieso mee bezig. Ik drink doordeweeks niet (meer) en voor het weekend doe ik een zwangerschapstest. Dan kan ik het in het weekend gewoon eten en drinken wat ik lekker vindt. Of ik weet dat ik dan zou moeten stoppen. Of dit nou perse handig is weet ik niet. Het blijft toch een teleurstelling. 
Ook probeer ik alleen bij te houden wanneer ik ongesteld moet worden. Helaas is het een makkelijke rekensom om te rekenen wanneer dan je vruchtbare periode is. Afgelopen maanden wel gemerkt dat ik ook echt meer zin heb in die periode, dus dan is het lekker genieten en geen moetje. Dat is dan wel weer echt fijn! 
De tip van het positief bekijken, in plaats van overal opletten klinkt wel goed. Het komt zoals het komt en alles wat je denkt of voelt kan bijdragen! 
 
Veel succes! 
 
Terug
Bovenaan