Obstipatie

Hoi hoi,

Zover ik weet, kan bij borstvoeding de ontlasting 1x per week komen vooral, omdat borstvoeding zich afstemd op de behoefte van je kindje. Ik vraag me af of dat de krampjes niet gewoon ontstaan door het overstappen naar flesvoeding aangezien dit moeilijker verteerbaar is. Ook is je kindje nog zo jong dat het allemaal nog allemaal in ontwikkeling is. Ik zou niet al te snel van alles gaan uitproberen ben bang dat je hier gespannen van wordt en dit overdraagt aan je kindje... Wanneer je echt denkt dat je baby krampjes heeft, kan je hem op zijn buik leggen ( op jouw buik of op de arm ) of zachtjes met ronddraaiende bewegingen  zijn buikje masseren. Tegenwoordig grijpt iedereen naar mijn mening te snel; naar druppels/olieen etc... (sorry)

Succes en relaxxxx

Hoi,

Ik deel die mening dus niet helemaal met je.
Ten 1e.. is het moeilijk te bepalen voor iemand die het leest hoe hard die ontlasting nu eigenlijk is.
De ontlasting van een zuigeling hoort zacht en breiig te zijn, alles wat harder is ( en in mijn geval konijnekeutels) ontstaat er het risico dat het anusje gaat scheuren...
En dan ben je verder van huis, dan de huis/tuin en keuken oplossingen te vinden.

Ik ga er van uit dat als een moeder het heeft over harde ontlasting, dat ie idd ook hard is (  zoalshet bij mijn dochter was)
Ik vind wel, dat de artsen te snel lactulose voorschrijven, maar dat is niet de schuld van de moeder(s)
Bij mij is het ook zo begonnen met lactulose, omdat je ervan uit gaat dat de arts het "wel weet" (zeker als nieuwbakken moeder/onzeker)
Tot je verder gaat kijken dan je neus lang is... zoals op fora's  en daar zijn we/jullie voor!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

advies..advies,,,advies,,,

Ik zou zo snel mogelijk de informatie lijn bellen van VBN
daar kunnen ze jou helpen met alle vragen over de borstvoeding.
Mijn dochter is bijna 6 maanden ..ik heb heel vaak dat lijn gebeld,
en het heb echt geholpen,,,

ik hoop dat ik je heb geholpen... groetjes

Terug
Bovenaan