Obstipatie?

A

Anoniem

Guest
Mette is nu ruim een maand en heeft last van haar darmpjes. Een middeltje tegen de ergste kramp hebben we en dat doet het redelijk. Echter de laatste tijd heeft ze moeite met haar ontlasting, Ze krijgt 50% kunstvoeding en 50% borstvoeding dus volgens mij zou ze toch wel elke dag ontlasting moeten hebben. Voorheen had ze meerdere broeken per dag volen nu zo 2 dagen niks. Ze laat wel veel scheten voorafgegaan aan veel gesteun en gejank maar de broek blijft leeg... Ze moet dus wel maar het lukt niet. Herkent iemand dit en wat zou kunnen helpen? bv iets in mijn voeding?

gr.ing

Hallo Inge,

Ik weet niet hoe lang Mette nu op de 50%-50%-verhouding zit, maar toen ik bij Job overging van volledige borstvoeding naar 50%-50%, kreeg hij ook deze problemen. Een paar dagen lang kon hij niet goed van zijn ontlasting afkomen, echt zielig om te zien. Wat toen hielp, was even de koortsthermometer in zijn bipsje doen. Niet om de temperatuur op te nemen, maar dit zorgt ervoor dat de baby 'drukneigingen' krijgt. Twee van de drie keer hielp het. Dit moet je natuurlijk niet al te vaak doen en het helpt alleen op het moment zelf en niet voor de lange termijn. Maar bij ons was het probleem al na een paar dagen verdwenen. Hopelijk geldt dit ook voor Mette. Succes!

groetjes, Esther

Hoi,

Mijn kleintje had hier ook erg last van, en als ze dan aan het persen was dan deed ik ook een paar keer de thermometer er in om de druk er af te halen. Nu doe ik bij elke voeding wat extra water er bij. Dit werkt echt heel erg goed. Af en toe is alleen haar onlasting zo dun dat het bijna in haar nek zit maar dat heb ik liever dan dat ze zo hard haar best moet doen om het er uit te krijgen. dus misschien is een beetje water extra bij de flesvoeding een oplossing.

Groetjes,

Frieda
Mv Kyra

Hallo Inge,

Ik geef dan volledige flesvoeding en Felicity had ook veel last van herde ontlasting en dan met name het eerste deel wat er uitkwam en wat er daarna uitkwam was "normaal". Ook poepte ze om de dag ipv elke dag. Ik deed ook bij bijna elke voeding wat extra water en je kan ook van VSM druppels kopen voor zachtere ontlasting, deze hebben wij ook gebruikt en het werkt prima!

Ik wens je er veel succes mee....

Groetjes Danielle mv
Jason 01-07-04
Felicity 23-05-07

Hoi Inge,
Mijn neefje heeft het heel erg met zijn ontlasting, en poepte zelfs in het begin soms  maar eens in de 16 dagen!! Hij is nu bijna anderhalf..en binnenkort gaan ze een stukje darm wegnemen om te kijken of die wel elastisch genoeg is..Maar dit komt maar weinig voor hoor.
Hij krijgt nu lactulose siroop om de ontlasting beter te laten gaan.
Dat van die thermometer wat ik hieronder las is volgens mij voor een enkele keer niet erg, maar te vaak is volgens mij niet goed.
Je kindje kan  last krijgen van luie darmen, en dat wil je ook niet.
Soms helpt het ook om je kindje vast te houden en dan haar knietjes te laten optrekken.Daar help je haar dan bij...Zo perst ze richting haar kontje ipv  haar hoofdje..Dat is een tip die ik ooit kreeg bij het buro.
Of een druppeltje olie, of beetje boter in de fles komt ook voor.
Succes, het is en blijft een vervelend iets.
Groet R

Bedankt voor jullie tips. Gisteren heeft ze 1 keer ontlasting gehad maar het was dikker dan normaal en daarna is er weer niks geweest tot nu toe. Ze steunt, jankt en gilt de hele dag door. Echt heel zielig. Ik ga die tip van dat water zeker proberen ok ook die druppels van vsm. Ik vraag me alleen af of ik die mag gebruiken omdat ze ook al een middeltje krijgt tegen de 'normale' darmkrampjes.

x ing

En oja, dat van die opgetrokken beentjes en thermometer hadden we al geprobeerd maar helaas werkt dan niet voor Mette.

x ing

Hoi Inge,

Wij hebben ook de druppels van VSM voor de darmkrampjes en wij gebruiken die ook in combinatie voor de ontlasting. Volgensmij kan dat geen kwaad! Anders voor de zekerheid bij de apotheek navragen!

Succes!

Terug
Bovenaan