Obstipatie?

Hoi,

Mijn dochter van nu 12 weken had ook in het begin obstipatie en heel veeel last van kramp dus sindsdien doe ik standaard 10 cc water in   haar fles extra  en gebruik jbp johanesbrood pitmeel dit maakt de ontlasting zachter dit gebruik ik eigenlijk tegen het spugen maar dat haar ontlasting nu zachter is mooi meegenomen.

groetjes

Hoi Inge,

Ik ben sinds twee weken overgestapt op volledige flesvoeding. Ons meissie heeft daar ook last van. Met borstvoeding ging alles goed. Van het consultatiebureau als tip gekregen om een druppel olijfolie of zonnebloemolie in de fles te doen. Dit werkt geweldig. Na zes dagen niet kunnen poepen, kwam d ehele handel er na een dag met olijfolie in de weer te zijn geweest eruit. Sindsdien is het nog niet optimaal, maar nu poept ze in ieder geval iedere drie dagen, zonder hulpmiddelen en met minder kramp. Ik denk dat de kleintjes even moeten wennen aan de overstap. Van ons consultatiebureau weer begrepen dat je beter  vaseline  kan gebruiken dan poeren met een thermometer.

Succes,

hoi inge

ik ben van het najaar 2006 forum maar heb jou verhalen ook meegelezen alsnog gefeliciteerd met je mooie dochter

mijn zoontje jayden heeft hier ook last van gehad tot bloedens toe duwen voor een keutel en de aders in zijn ogen sprongen gewoon ik heb toen door 2 flessen op een dag een theelepel olijf olie gedaan en hij had gelijk 3 luiers vol ook kreeg ik de tip van de dokter om er een beetje suiker door te doen dat kunnen de darmpjes nog niet verwerken maar ik weet niet of dat effect heeft op de krampjes

ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes priscilla

Heel erg bedankt voor alle tips!! Bij de apotheek en het cb kwam er helaas weinig zinnings uit. Niks nieuws zeg maar. We wachten nog even de druppels af en anders gaan we de olijfolie in de fles proberen. Hoeveel gaat er hiervan in per fles en doen jullie dat alle voedingen?

lfs ing

Hoi Ing,

je kan de flesvoeding ook klaarmaken van babyrooibosthee in plaats van gewoon water. Verder kan je een theelepeltje roosvicee laxo in de fles doen.

Groetjes van Marloes

Kan die roosvicee geen kwaad dan? Mette is pas 6 weken namelijk. Heb je er zelf ervaring mee?

gr.Ing

Terug
Bovenaan