Ochtend of avond douchen/bad ?

Ik ben thuis mama en hoef dus niet elke ochtend te racen naar me werk of school want beide kids zijn nog thuis. Maar hoe doen jullie dit met douchen/bad. Zilvian doe ik om de dag in bad want die is pas 4 maanden en dat doe ik wanneer ik tijd heb op de dag. Maar Zifjon douche ik elke dag en hangt van mijn energie af of hij in het grote bad kan/mag. Soms hoor ik ook dat moeder hun kind in de avond douchen/bad . Maar was je ze dan nog in de ochtend of doe je meteen kleren aan en poetsen.

Merk dat het behoorlijk druk is in de ochtend 2 kids en mijzelf te wassen. maar in de ochtend lijkt me dat na hun nacht luier wel fris is ff te wassen. maar dan heb je dus dubbel werk. Wat doen jullie dus ochtend of avond ? Zelf douche ik elke ochtend maar Zifjon is niet makkelijk en kan hem niet vaak alleen laten, dus het is altijd racen en heb niet altijd zin om hem mee te nemen onder de douche. Dit is namelijk mijn enigste rustpunt.

ben benieuwd
 
Lekker doen wat voor jou het beste uitkomt. Leah gaat vaak 's avonds in bad (niet elke dag), meestal met broer of 1 van de zusjes......
 
Hoi,
Ik doe de kinderen om de dag in de douche/bad, ze gaan altijd in de avond en s'ochtends is het gezicht en handen wassen en tanden poetsen, vind dit voor ons het meest praktisch, ze gaan schoon het bed in, tijdens het slapen worden ze echt niet vies terwijl ze vaak groen en zwart binnen komen na het buitenspelen, in de zomer gaan ze bijna dagelijks in bad!
Buiten dat heb daar in de ochtend ook geen tijd voor, moet ze al pushen om op tijd te ontbijten ed voor school!

Gr MJ
 
Silke gaat meestal sávonds met papa onder de douche, ik neem haar dan over om aan te kleden als ze schoon is. Op maandag past mijn moeder op en die doet haar in bad en op woensdag gaat ze altijd zwemmen en dan doucht ze op het zwembad. S'ochtends doe ik alleen ff met een washandje en tanden poetsen. Behalve als ze een enorme poepluier heeft. Dan gaat ze nog even onder de douche...
Ik douche zelf altijd sávonds, neemt bij mij op een of andere manier altijd veel tijd in beslag....
Met 2 kinderen lijkt het me idd lastiger omdat je ze dan niet allebei in de gaten kan houden. (of je doet ze samen in bad....)

Groetjes Tamara
 
Silke gaat meestal sávonds met papa onder de douche, ik neem haar dan over om aan te kleden als ze schoon is. Op maandag past mijn moeder op en die doet haar in bad en op woensdag gaat ze altijd zwemmen en dan doucht ze op het zwembad. S'ochtends doe ik alleen ff met een washandje en tanden poetsen. Behalve als ze een enorme poepluier heeft. Dan gaat ze nog even onder de douche...
Ik douche zelf altijd sávonds, neemt bij mij op een of andere manier altijd veel tijd in beslag....
Met 2 kinderen lijkt het me idd lastiger omdat je ze dan niet allebei in de gaten kan houden. (of je doet ze samen in bad....)

Groetjes Tamara
 
toen nathalia baby was, ging ze elke ochtend in bad en savonds waste ik dan har gezichtje en billetjes.
nu is het andersom, aangezien ze veel buiten speelt ect.
nu gaat ze elke avond in het grote bad, met mama of papa. als ze met mij in bad zit, haalt erwin haar eruit, droogt haar af en doet haar pyama aan en andersom.
en sochtends doe ik haar gezichtje, oksels en billen met een washandje.

straks als de baby er is, gaat zij weer elke ochtend in bad, en nathalia blijft savonds gaan.

liefs, do
 
toen nathalia baby was, ging ze elke ochtend in bad en savonds waste ik dan har gezichtje en billetjes.
nu is het andersom, aangezien ze veel buiten speelt ect.
nu gaat ze elke avond in het grote bad, met mama of papa. als ze met mij in bad zit, haalt erwin haar eruit, droogt haar af en doet haar pyama aan en andersom.
en sochtends doe ik haar gezichtje, oksels en billen met een washandje.

straks als de baby er is, gaat zij weer elke ochtend in bad, en nathalia blijft savonds gaan.

liefs, do
 
In het begin deed ik haar elke ochtend in bad. We zijn later overgestapt om dit 's avonds te doen. Vond het 's ochtends in bad doen altijd veel meer energie kosten dan 's avonds. Had 'smorgens dan niet meer zoveel puf voor iets anders.
Nu gaat ze om de dag en meestal doet papa haar dan in bad... en zit mama achter de laptop.
Douche zelf trouwens ook altijd 's avonds, anders loop ik lang met nat haar.
 
Terug
Bovenaan