Ochtendbraken beschermt baby

A

Anoniem

Guest

Ochtendbraken beschermt baby

Zwangerschapsmisselijkheid is een natuurlijke manier om ervoor te zorgen dat behalve de moeder vooral het ongeboren kind niet teveel ongezonde stoffen binnenkrijgt. Dat blijkt uit een studie van de Universiteit in Liverpool.
De Britse onderzoekers kwamen erachter dat vrouwen die tijdens hun zwangerschap teveel suiker, alcohol, oliën of vlees gebruiken, vaker moeten overgeven. Graanproducten lijken de minste problemen op te leveren.

De onderzoeker denken dat het lichaam van zwangere vrouwen in de loop der eeuwen een aversie heeft ontwikkeld tegen potentieel gevaarlijk voedsel. Met andere woorden: alles wat verdacht is, wordt er zo snel mogelijk uitgegooid.
De Britten baseren hun conclusies op een analyse van 56 eerdere onderzoeken uit 21 verschillende landen. “De theorie lijkt plausibel. Ochtendmisselijkheid komt voornamelijk voor in de eerste fase van de zwangerschap, die tevens de meest cruciale periode is voor de ontwikkeling van het kindje. Na een maand of drie is de ongeboren vrucht wat sterker en is dit beschermingmechanisme niet meer echt nodig.”
De onderzoekers benadrukken overigens dat gezonde voeding weliswaar belangrijk is, maar dat het voor vrouwen in verwachting nog belangrijker is om alcohol, drugs, roken en teveel vitamine A te vermijden.

17 juli 2006

Home

Mmmm

Volgens mij klopt dit niet echt. In ieder geval niet in alle gevallen.
Want waarom zou je dan bij een tweeling dubbel zo misselijk zijn?!

Ik merkte juist dat de misselijkheid erger werd als ik juist niets had
gegeten (zo kwam ik zelfs wel eens in een vicieuze cirkel terecht en
ging ik echt extreem braken). Ach ja.... onderzoeken....

Groetjes, Sisi.

Ik weet ook niet of dit zo is... iedereen zegt weer wat anders...
Las dit vanmorgen op de site van mijn apotheek.

Nens

hey goed hoor dat je het er neer zet.

ik denk dat je nu een hoop mensen gerust gesteld heb

Ik bedoel niet dat het niet goed is om het neer te zetten hoor! Ik vind er alleen een tegenstrijdigheid in zitten:

De baby beschermen tegen schadelijke stoffen... Nou je leest ook overal
dat je niet teveel mag afvallen tijdens je zwangerschap, omdat er dan
te veel schadelijke stoffen die in het lichaamsvet opgeslagen waren,
bij de baby komen. Ik ben kilo's en kilo's kwijtgeraakt door het
zwangerschapsbraken en dat is ook niet echt goed voor de baby's, al
hoef je je daar volgens de gyn geen zorgen over te maken. Uitdroging is
wel gevaarlijk voor moeder én kind. De baby wordt dus niet altijd
beschermd door het braken, en dat wilde ik ook even   belichten....

Volgens mij heb ik het een keer in kinderen gelezen, maar het schijnt dat vrouwen in tropische landen, warme landen nooit last hebben van misselijkheid tijdens de zwangerschap. Vreemd he.

hoi dat klopt dat heb ik ook eens gelezen en ik las toen ook dat dat kwam omdat hun het rustig aan doen ofzo integenstelling tot mensen die in drukke steden wonen die werken en allerlei stes omder gaan dus ik weet niet of het wel of niet waar is.

ik was helemaal niet misselijk of ziek helemaal niets dat zou dus betekenen dat mijn kindje dat wel allerlei stoffen binnen heb gekregen maar of ik het geloof weet ik niet zo ver ik weet is alles goed met mijn kindje.

Terug
Bovenaan