Ochtendmisselijkheid

Hi meiden,

Ik ben inmiddels 7 weken zwanger van ons tweede kindje. De (ochtend)misselijkheid komt helaas steeds meer opspelen. Gespreid eten en een lege maag voorkomen helpt al enorm. Wat hielp bij jullie goed? Vooral het ontbijt zie ik erg tegenop.

Liefs
 
Inderdaad op tijd eten. Crackertjes tussendoor pakken. Misschien iets bij je bed leggen en wat eten voor je opstaat. Hopelijk gaat het snel weer over, succes!
 
Ik had altijd iets kleins op mijn nachtkastje, droge koekjes of crackers. Of ik vroeg mijn man een yoghurt te brengen. Dan at ik in bed iets kleins voordat ik opstond. Na dat mini ontbijt sliep ik ook vaak nog even verder omdat ik parttime werkte.
Verder moet je iets vinden waar je wel tegen kan en dat gewoon altijd bij de hand hebben. Ik heb weken lang Yoghurt en crackers met smeerkaas of vache qui rit kaasjes gegeten. Dat was dan mijn ontbijt/tussendoor/lunch. Vanaf de middag kreeg ik weer trek en kon ik bij het avondeten normaal eten gelukkig.
Succes, je moet er nog een paar weken doorheen!! Als het goed is wordt het dan minder hopelijk
 
Inderdaad niet op een lege maag gaan rondlopen en douchen enzo. Ik at een mandarijntje of wat anders zoet en nats. Yoghurt hielp ook wel, desnoods een smaakje.  Droge crackers hoef je bij mij niet mee aan te komen sochtends ?
Wat ook hielp op de ergste dagen was later mijn tanden poetsen, want in de ochtend moest ik daar echt van spugen. 
De rest van de dag (als het bij jou ook meer hele dag door misselijkheid is) was het gewoon eten wat wel goed viel. Ook al was dat die dag een lunch van kaasbroodjes en drie waterijsjes tussendoor en avondeten bij de mcdonalds. Andere dagen ging fruit en broodjes farmersalade weer goed. En weer een andere dag kon ik een goed gevulde tomatensoep hebben. Of had ik ineens mega trek in andijvie. Gewoon go with the flow. Vaak kleine beetjes.
 
Oh en ik moest alles gewoon een beetje rustiger aan doen. Het mediterraanse tempo haha! Maar dat hielp wel. Van voortdurend druk bewegen ging ik spugen. En ik was erg gevoelig voor geuren. Vlees bakken of mijn mans baardolie ? Dus geuren die het spugen triggerde ging ik uit de weg. 
 
Echt iets eten meteen, ook al staat je hoofd er absoluut niet naar. En ook vooral, eten waar je je op dat moment goed bij voelt. Is dat een snickers, dan is dat maar even zo :p Tenminste, dat was hier een oplossing want als ik iets "gezonds" ging tegen eten ging het er sowieso uit. 

Ik zette hier een wekker om de 1,5/2 uur want als ik wachte op een signaal dat ik trek kreeg was ik eigenlijk al te laat. 
 
En gewoon naar de huisarts gaan voor iets tegen de misselijkheid, als het erger wordt!!
Uiteindelijk moest ik aan de Emesafene, omdat ik anders de dag niet door kon komen!!
 
Terug
Bovenaan