Ochtendritueel op "vrije" dagen

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Als ik niet hoef te werken dan neem ik Jennifer altijd nog ff lekker in bed. Jennifer is een vroege vogel en  is al wakker  tussen 6 en half 7 (plusminus..).
Op mijn'"vrije" dagen komt ze dan nog ff bij mij kroelen en krijgt een warme fles melk van mij. Dan gaat ze in de slaapkamer spelen terwijl in nog lekker onder de dekens lig. Soms gaat de tv ook ff aan, want je heb zo vroeg al  kindertv zoals bumba, sesamstraat, zandkasteel etc..
Dan gaan we pas rond half 8 eruit om ons aan te kleden en een broodje te eten..

Op mijn werkdagen sta ik om 6 uur op, dus vindt het echt superlekker om gewoon nog ff te blijven liggen.

Doen jullie dat ook of gaan jullie er gelijk uit...

gr. Ilone

Hoi Ilone,

ik ben dus thuisblijfmoeder en ben dus altijd vrij. Alleen als we echt weg moeten gaat het anders maar normaal wordt Marissa tussen 9.30 en 10.30 wakker. Dan pak ik haar (als ze daar al niet ligt) bij mij in bed en blijven we zeker nog een half uur knuffelen en kletsen samen. Dan gaan we er tussen 10.30 en 11.00 uit en begint hier de dag. Ze vindt het heerlijk om helemaal tegen me aan te kruipen en dan "lepeltje lepeltje" wakker te worden

groetjes Linda

Hey Ilone,

Ik doe eigenlijk t zelfde als jij!
Birgit is ook rond 6u wakker en dan leg ik r bij mij in bed, en om half 7 mag ze dag zappelin kijken. Na sesamstraat (zo rond half 8 dus, als ze t niet eerder beu is) gaan we naar beneden en krijgt ze een bordje pap.
Als ik moet werkebn moet ik ook om 6 u op, als Birgit dan wat langer slaapt dan haal ik haar om half 7 uit bed en krijgt ze beneden nog een plakje peperkoek. Om kwart over 9 krijgen ze alweer fruit op de opvang. voor een bordje pap heb ik geen tijd, en een fles pap wil ze niet.

Evelien

Hallo,

voor ons beginnen mijn vrije dagen met de kinderen altijd met lekker kroelen in bed, ontbijten, de kinderen spelen lekker in pyama en ik poets of strijk. En zo rond een uur of 10 gaan we, na het drinken en een koekje op stap. Naar de super, een rondje door de stad of naar de eendjes.
En soms blijven we de hele dag thuis in onze pyama en rommelen thuis wat aan. De oudste vindt dat heerlijk!

groetjes,
Kiki

Hoi Ilona,

Bij ons gaat het ongeveer hetzelfde. Justin is rond 7 uur wakker, dan komt ie bij mij in bed, maar hij stapt er altijd uit om in de slaapkamer te gaan spelen of tv te kijken. Rond half 8/ 8 uur gaan we naar beneden voor het flesje en daarna gaan we aankleden.

groetjes mirjam

Daanje is 's-morgens tussen half 8 en half 9 wakker. Ik zorg dan dat ik voor die tijd gedouched en aangekleed ben en dan gaan we lekker op ons gemakje ontbijten met zijn tweetjes. Soms moet er nog even een boodschapje gedaan worden, dan gaat ze mee in de buggy. Of we spelen samen met haar blokjes, dat vindt ze helemaal geweldig!

Maar bij ons is het uitgangspunt op een vrije dag: alles op zijn tijd, lekker op het gemakje!!!

Groetjes, Linda

Tja, mijn oudste moet naar school, dus vaak is het, als ik vrij ben, ook haasten 's ochtends. En Eline is een beetje van slag door de wintertijd, dus die was vanmorgen al om 6 uur wakker, in plaats van om half acht.

Maar als het weekeind is, en als ik dan niet hoef te werken, lopen we meestal vrij lang in pyama rond. Ik heb een hele lieve man, die er altijd uit gaat voor de kinderen en die mij laat liggen. Dan komt hij rond een uurtje of negen naar boven met een ontbijtje, waarvan we allemaal lekker eten...

Lekker kruimelen in bed!!

Op mijn vrije dag wordt Daniëlle (meestal) rond een uur of 9  wakker. Dat vind ik dan ook wel een mooie tijd en ga er dan ook uit. Dan gaan we samen naar beneden en een broodje eten. Daarna gaat ze nog even in de box zitten, lief spelen of even (verantwoord,hihi) naar de tv kijken. Dan ga ik meestal even douchen en aankleden.
Dan gaan we vaak even wandelen en een boodschap doen en als we terug komen nog even spelen en dan gaat ze weer even naar bed.
Ik hoef Daniëlle trouwens niet in ons bed te leggen want ze gaat gewoon niet liggen!
(proberen we weleens als ze heel vroeg wakker is).
Als ik moet werken moet ik al om 5:15u mn bed uit en dan haal ik Daniëlle om 6u eruit en dan rijden we naar oma.
Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan