Ochtendritueel

Hallo Dames,

Ben ff benieuwd naar jullie ochtendritueel. Want ik wil onze dochter aan de pap hebben 's ochtends ipv fles... Maarrreee als ik haar wakker maak in de ochtend, krijg ik nog net een knuffel maar dan wil ze meteen eten.. Ik deed ervoor eerst een schone luier, maar die doe ik nu maar erna want ze begint gelijk te huilen....
En die pap wil ik graag beneden doen zodat ze netjes in de stoel zit!!
Ze krijgt nu dus nog een fles met een paar lepels bambix erin.

Hebben jullie tips....

Thanx
gr. Ilone (mama van Jennifer 11-07-2007)

Hoi,

Ik probeer brian van mij ook zo vaak mogelijk pap te lepelen, alleen op de dagen dat Mike naar de peuterspeelzaal gaat is 210 cc pap lepelen te tijd rovend.
Als hij dan wakker word doe ik na het wassen van zijn toet  zijn pyamajasje verruilen voor een truitje/t-shirt dan geef ik hem een klein flesje melk en kleed ik hem onderwijl verder aan. Dit werkt gelijk als goede afleiding aangezien Brian nogal graag met andere dingen bezig is als ik hem verschoon. Beneden aangekomen kan hij dan "rustig" aan zijn bordje pap begin meestal nog op basis van 120 cc melk.
Wie weet werkt dit bij jullie ook!!
succes,
Achnita

Ons ritueel is wat ingewikkelder met 3 kinderen,maar de jongste is wel heel makkelijk.Als volgt:

6:45 mama uit bed
7:15 middelste uit bed en was aan
7:25 oudste uit bed
7:40 ontbijten (muv de jongste)
7:55 schoolhapjes klaarmaken
8:00 jongste uit bed en in de kleren
8:15 oudste 2 naar school brengen (met z'n allen)
8:35 Joyce krijgt nu pas haar papfles

Ze gaat pas klagen als we thuis zijn.
Gaan we nog even langs de winkel dan vindt ze dat ook niet erg.

Ik heb geen tips voor je.Ik denk dat Joyce zo makkelijk is omdat ze met dit ritme groot is geworden.Ze weet bijna niet beter.

Groetjes Jessica

Hoi,
Ik vraag me meteen af, waarom je haar zo vlug aan de pap wilt?
Lieve is van 18-07-07, en krijgt voorlopig gewoon een fles..met pap.
Ze is  onze derde, en ik sta altijd erg vroeg op, maar vind de fles prima.
Ze word wel eerst gewassen, gedoucht oid, en krijgt hem daarna lekker op schoot bij mij.
Kost maar 10 minuten, maar wel lekker 10 min samen voor de dag begint.
Waarom wil je nu al met de lepel, en vanuit de stoel?
Gewoon nieuwsgierig ??
Doe lekker wat jij belangerijk vind, maar ik vind het soms zo'n gedoe om eigenlijk niets..hihi.
Niet vervelend bedoeld hoor!!
Als ze de pap maar binnen krijgen..toch?
En volgens het boekje daar doen we niet aan..
Gr Rina

Hoi Rina,

Tja ik dacht dat het nu wel eens tijd werd om de ochtend te beginnen samen aan tafel... Maar is het dan te vroeg??? Ze is bijna 8 maanden...
En ik merk dat ze na de papfles (180cc + 6 schepjes opvolgmelk + 3 schepjes bambix) toch wel weer snel honger heeft.. terwijl ze ook nog tussendoor fruit krijgt.

Moet ik anders soms meer bambix erin gooien???? Hoeveel bambix doe jij in de ochtendfles..

Gr. Ilone

Hoi Ilone.

Ik geef ook nog steeds de papfles. En Lune is nu 10 maanden. Maar ik geef geen bambix maar Nutrix. Gewoon omdat ze deze lekker vindt en de andere niet.
Maar ik maak een fles aan van 220 water, 7 schepjes opvolgmelk en dan 2 schepjes pap. Lune eet niet zo heel veel. En dan pas om half 12 brood en fruit.
Als ze tussendoor nog honger heeft krijgt ze soms een stukje ontbijtkoek.

Succes ermee.

Groetjes Jolien

hoi hoi

Ryan is nu 7 maanden geweest en krijgt ook gewoon nog lekker een papfles 's morgens
ik geef altijd de eerste en de laatste fles lekker in rust , saampjes , op zijn kamertje

dus 's morgens om 06:30 / 07:00uur wordt die wakker , krijgt die een schone luier en dan de fles en daarna soms nog ff terug naar bed of de dag gaat beginnen .

Ik geef Ryan in de eerste en laatste fles :

210 water , 7 schepjes voeding en 5 schepjes ( zelfde schepje als voeding) bambix

groetjes moekje

Hoi hoi,

Dylano is 10mnd en krijgt ook nog een papfles (hij krijgt er 2 trouwens).
Hij eet al veel van een lepeltje (fruit, groente en yoghurt soms), dus hij weet echt hoe het moet.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan