Ochtendritueel

Hoi Ilone,
Ik doe altijd 180 water en 6 schepjes, en ook datzelfde schepje gebruik ik voor de pap, ik doe er 4 of 5 schepjes van in de fles, en dan drie standenspeen erop, op 1.
Ik denk maar zo, als jij wilt dat ze meegaat aan tafel, prima, vooral lekker doen..
Maar ik zelf denk dat ze dat nog lang genoeg kunnen doen, en waarom zou ik het mezelf moeilijk maken??haha, t is al druk genoeg zonder dat lange zitten aan tafel. De oudste twee eten wel aan tafel, maar daar hoef ik niet perse bij te zitten nl.
Dan ruim ik wat op, pak hun tassen in oid.
Dus als jij er de tijd voor hebt, gewoon doen hoor.
Maar zoals je leest bij de meeste hier, kan het nog best even met de fles.
Lieve krijgt tegen negen uur, half tien een potje fruit van 6mnd, en dan om 12 uur weer een fles.
Om half vier, vier uur eet ze yoghurt met een flesje sap erna, en om 18.00 groente, en tegen half acht acht uur een fles, en dan slapen...
Ze doet het er prima op..
Succes, Rina

Hoi. Mijn zoontje is 1 dagje jonger dan jouw kleintje haha... Leutig, zo dicht op elkaar. Maarre..de mijne krijgt 's morgens en 's avonds nog bv, en is het voor mij gemakkelijk 's morgens. Alhoewel Jesse 's morgens alles behalve honger heeft trouwens.. Hij heeft overal erg in,behalve in eten.. Ik kan gerustig hem een schone broek geven, spelen enz. Maar hij krijgt na de schone broek toch echt wat te eten..
Ik heb gewoon geen grote eter 's morgens..Haha hij haalt het de rest van de dag wel in want het is een vreetzakkie hoor..
Gr. Anne-Marie

Thygo krijgt elke morgen een papfles, heb er wel over nagedacht om het te gaan lepelen maar eerlijk gezegd kom ik dan in tijdnood om me dochter na school te brengen en sta al om 6 uur op. De fles gaat dus nog prima.

In het weekend eet hij meestal een 1 of 2 boterhammen   met ons mee. Van mij wilt hij geen brood maar van me vriend wel(hihi) dan krijgt hij de helft van zijn normale fles   er gewoon bij.

Liefs kimm
Moeder van Dewi(11-01-2000) en Thygo (02-06-2007)

Het is maar net welk ritueel ze gewend zijn.
Daan kleed ik meestal als laatste aan boven, dan gaan we met z'n allen naar beneden, smeer ik eerst het brood voor mezelf en Maik en dan pas maak ik de fles voor Daan.
Ondertussen dat ik dit alles doe, speelt Daan gewoon lekker op het kleed of in de box en vermaakt zich prima, geen moppers niks.
Daan lust trouwens helemaal geen pap, dus na zijn fles melk krijgt hij van mij nog boterham te eten, net zoveel als hij trek ik heeft die ochtend (soms 1 hap, ooit 1 snee).

Liefs Saskia

Hallo,

Milo is van 05-07 en krijgt al ruim een maand gewoon een bordje pap sóchtends. Als je in het groeneboekje kijkt van het consultatie buro is dat ook niet meer dan normaal. Eerste 2 ochtenden was het wel even mopperen, maar daarna was hij al snel gewend. Ook drinkt hij gewoon uit een beker( zonder tuit) en dat gaat prima. Begin er niet te laat mee want het heeft te maken met de spraakontwikkeling. Ook heb ik er voor gekozen om er gelijk me te beginnen om dat ik er geen zin in heb om straks met een peuter van 2 strijd te hebben om van de fles af te komen. Mijn advies is zeker om er gelijk mee te beginnen!!! en dat is ook niet meer dan normaal op deze leeftijd. Ons ritme sóchtends is wakker worden gelijk een bordje pap maken en daarna even uitbuiken, dan ga ik me aankleden, daarna ga ik milo aankleden en gaan we ons ding doen. milo doet ongeveer een kwartier over zijn bordje pap. Anders bel je een keer het consultatieburo want ze hebben ook telefonisch spreek uur en ik weet zeker dat ze je zullen adviseren om er mee te beginnen. succes het is niet altijd makkelijk maar wel goed voor de spraakontwikkeling van je kleine!!!!

groetjes Patricia

Hoi, hoi,

Ons ochtendritueel is helemaal anders omdat Marit (30-07-07) geen pap wil eten. Dus als ze 's morgens wakker is, tussen half 9 en half 10. Gaan wij gezellig samen naar benenden in de kinderstoel. Hier krijgt zij een bekertje water of diksap. Daarna maak ik voor haar een boterham. Deze eet zij zelfstandig op, de laatste paar dagen eet zij met gemak anderhalve boterham. Ik bied hierna altijd nog 210cc opvolgmelk aan. Deze fles gaat niet altijd leeg. Maar daar heb ik geen moeite mee. Vol is vol!

Terwijl zij een boterham eet doe ik dat natuurlijk ook. En lees even de krant. Erg gezellig!

Liefs, Juffy

ik heb kinderen van 5 en 7 wek ik om 7:30 aankleden tandenpoetsen lekker rustig ontbijten dan roep ik ze even naar de keuken
washand nat maken onder de kraan en even goed de snoet oren en handen wassen ik heb washandjes in een keukenkastje liggen
is aan te raden dan hoef je niet weer naar boven.
is wel een hele opgave mijn kinderen werken vaak tegen
vind wel belangrijk dat het gebeurd wil wel dat ze fris op school komen

Terug
Bovenaan