ochtendslaapje afbouwen...

hallo,
Ik ben jan moeder en Job is nu 11 maanden. Hij sliep altijd 3 uren per dag maar nu geeft hij aan dat hij sochtends liever niet meer slaapt rond de 9 uur. Maar als ik m wakker hou tot zn middagslaapje red hij het eignelijk niet. Hebben jullie het eerste slaapje al afgebouwd? Misschien kan ik hem om 10uur 45 min laten slapen? Hoop dat jullie al iets meer ervaring hier mee hebben:) Gr
 
hallo,
hoelaat is job wakker voor zijn eerste fles? die van mij om 8 uur en krijgt half 9 zijn fles, en dan gaat hij na fruithap en spelen ect om half 11 weer na bed en slaapt dan tot 11:15 uur, en dan s'middags weer van 14:00 tot 15:00/15:30. en dan 0m 19:00/19:30. heb ook geprobeerd om eens hele ochtend op te laten maar dat was geen succes dan was hij tijdens de boterham zo moe dat ie niet kon eten,en deze tijden doet hem goed!
 
Hoi,

Hier worden door onze dochter die over 3 nachtjes 1 jaar wordt nog twee flinke slaapsessies gehouden, zowel 's ochtends als 's middags.
Over het algemeen is tussen 07.00 en 07.30 opstaan (soms al een poosje wakker, soms bij wijze van spreken nog wakker moeten maken) en dan meteen een papfles. Dan zo tussen 08.15 en 08.45 in bad (op de dagen dat ik niet hoef te werken ;-) ) en dus zo tussen 08.45 en 09.15 weer naar bed, soms wel tot 11.00-11.30.
Dan weer eten, drinken, spelen, eten, drinken en rond 13.30 weer naar bed, meestal tot 15.30-16.00.
Uiteindelijk 's avonds tegen 19.30 weer naar bed.

Blijkbaar heeft ze het nodig, maar af en toe word ik er wel eens kriegel van dat ik zo weinig tijd heb om "er op uit te gaan" en dan heb ik het nog alleen over de hoognodige boodschappen doen, niet eens over gezellige uitstapjes etc...
 
Hoi Betty, tja, dat klinkt misschien logisch, maar tussen ochtend en middagslaapje moet er dus ook nog fruithap, drinken, boterham en melk(fles) in en dat is toch al "proppen". Maar bedankt voor de tip! Misschien dat we binnenkort idd eens wat kunnen gaan schuiven...
 
Ja vind het er op uit gaan ook lastig, Luuk was ook vaak om 2 uur al weer moe. Heb gewoon gerekt en hem standaard pas om 3 uur op bed gelegd zodat we een schema hebben, nu dus 9.30/10.00 naar bed en dan 15.00 zodat we na de boterham gelijk weg kunnen voor een boodschap, kinderboerderij of andere dingen, als we gaan zwemmen slaapt hij pas rond 11 uur en dan kijk in smiddags wel ff hoe moe hij nog is anders gaat hij ietslater. Maar zodra hij na 17.00 wakker word is hij standaard chaggo en heeft hij honger en is nog moe.. Terwijl hij soms 2 uur geslapen heeft. Ag ik laat het maar gewoon zo, straks als hij er aan toe is over op 1 slaapje. Kan je ook lastig weg, of om 9 uur s ochtends of pas na 15 en ...

Succes
 
Terug
Bovenaan