Ochtendvoeding fles

Hallo,

Ik vraag me af hoe jullie de ochtendvoeding doen.

Ik maak s'avonds een flesje klaar en zet dit in de koelkast, zodat ik s'ochtends dit zo in de magnetron kan opwarmen.

Doen jullie dit ook zo, en doen jullie dit ook met gewoon water uit de kraan?

Ik maak namelijk per fles voeding klaar ipv voor de hele dag, en dan hoef je het water niet voor te koken.

Alvast bedankt voor jullie berichten
 
Hallo,

Wat ik doe is de fles meenemen naar boven (de badkamer is bij ons boven) met een containertje met poeder.
Zodra Lotte wakker wordt, maak ik de fles in de badkamer klaar (gewoon lauw water uit de kraan) en dan is ie klaar voor gebruik.

Groetjes van Mieke
 
Ik doe ook poeder in het containertje. Het water kun je de dag ervoor koken en in de koelkast bewaren. Dan 's morgens gewoon in de magnetron. Poeder erbij, klaar. Duurt ook niet zo lang.

Groetjes
 
Hoi Mieke,

Ik heb gehoord dat je nooit lauw water uit de kraan mag gebruiken voor een flesvoeding! Dit vanwege de eventuele bacterievorming die zich heel snel kunnen vermenigvuldigen in de leidingen waar het warme water langsgaat. Ik zou dus liever even naar beneden lopen, en het daar even klaarmaken......
 
In het begin maakte ik ook voeding van te voren klaar, omdat ik niet echt een ochtend mensben. Ik merkte dat Eva meer last had van krampjes als ik dit deed. Nu is ze 5 maanden en heeft ze grote flessen vol. Het heeft dus ook geen zin om van te voren de voeding klaar te maken. En maak ik ze per keer. Gaat hardstikke goed. Gewoon met koud water uit de kraan.
 
Hoi,

Maak per dag een hele kan met voeding van gekookt water. Dan per keer de fles vullen en alleen nog even in de magnetron.
Maakte in het begin per keer, maar dit vind ik sneller gaan en je kunt de voeding een dag bewaren in de koelkast, wel zo makkelijk.

Nijn
 
wat ik deed met thomas was voeding in het containertje doen en het water heet in de thermofles, je hoeft het trouwens niet te koken he, water uit de kraan en dan in de magnetron is net zo goed!
 
Ik gebruik bronwater voor Sanne, doe dit per keer in de fles, warm het op in de magnetron, voeding erbij en klaar. Heb de voeding klaarstaan in het al eerder genoemde containertje, reuze handig!

Gebruik bronwater omdat Sanne veel last had van krampjes en niet kunnen poepen. Las deze tip ergens en het helpt nog ook!

 
Terug
Bovenaan