Ochtendvoeding fles

Hallo allemaal,

even een opmerking over het opwarmen van voeding in de magnetron; ik heb gelezen dat je hiermee bepaalde voedingsstoffen/vitamines in de voeding "vernietigt". Het is dus beter om eerst het (voorgekookte, bij baby'tjes) water te verwarmen en dan pas het poeder erbij te doen... Warm water uit de kraan gebruiken is inderdaad riskant ivm bacterievorming.

groetjes,
Annemiek
 
Hallo,
Ik wil het wel eens weten als dit goed is wat ik doe?
Ik maak savonds laat de voeding van smorgen laat het af koelen en dan in de koelkast smorgens vroeg warm maken inde magnetron marijke heeft geen last van krampjes of iets.
Ook kook echt de water,heb een nieuwe waterkoker aangeschaft en om de 2 dagen wordt ie ontkalkt,met azijn
Laat even iets weten
 
Hoi Allemaal.

Misschien een handige tip:

Maak een thermosfles met heet gekookt water. Neem een bidonnetje met koud water uit de kraan. Zodra je een fles maakt doe je de helft uit de thermosfles en de helft uit de bidon. Zo heb je precies 37 graden. Hier de voeding bij en klaar is klara. Het water uit de thermosfles koelt natuurlijk in de loop van de dag af dus dan doe je het een beetje op gevoel. Mijn dochter krijgt nu 180 cc. Met de tweede voeding doe ik dan dus 110 cc warm water i.p.v. 90 cc. Zo komt de temperatuur altijd goed uit.

Succes.
 
Terug
Bovenaan