Oefenhapjes

<p>Hoi!</p><p> </p><p>Ik was nieuwsgierig wanneer jullie voor het eerst oefenhapjes hebben gegeven en wat je toen hebt gegeven.</p><p> </p><p>Wij gaan er bijna mee beginnen denk ik, dus ben benieuwd! </p>

Hoi 
Wij zijn ermee begonnen rond de 4 maand. 
Ben eerste begonnen met groente hapje (wortels, bloemkool, broccoli, erwtjes) 
Later ook met het fruit hapje (banaan, appel, peer) 
eerst waren sommige smaken even wennen, maar nu gaat het er allemaal goed in :) 

Wij zijn begonnen toen ze 4.5 maand was ongeveer. Daarvoor al wel eens geprobeerd vanaf dat ze 4 maanden was maar toen had ze nog geen interesse. 
Ik was begonnen met banaan en daarna begonnen met groente. Ze zeggen dat je beter met groente kan beginnen ivm de smaak. Maar hier gaat de groente er ook goed in ondanks dat ik dus met fruit was begonnen. In het begin wortel, courgette,  doperwtjes. Later ook bloemkool,  broccoli, bietjes, spinazie, boontjes. Met bloemkool en broccoli moet je in het begin niet teveel van geven, kunnen ze nogal last van krijgen. Ik had hier 2 dagen achter elkaar broccoli gegeven en dat heb ik geweten. 
Heel veel plezier straks als je ermee gaat beginnen!  

Wij zijn begonnen met 4 maanden. In het begin worteltjes broccoli en fruit. Beetje afgewisseld. Vooral de worteltjes gingen er meteen goed in. Broccoli vind ie niet zo lekker. We gaven ook af en toe een zakje van ella’s kitchen met pruim of de groene, die vielen erg goed in de smaak!

Hoi
Ik ben al iets voor de 4 maanden begonnen met groente en fruit 1x per dag nu met 4 maand groente en fruit elke dag ze krijgt nu nog een half potje per keer en ze vind alles lekker wortels  broccoli doperwtjes bloemkool perzik peer banaan appel het maakt niet uit als de lepel maar in haar mond gaat en kan niet snel genoeg gaan voor haar begint te schreeuwen om meer voor dat haar mond leeg is hahaha

Ik ben begonnen met 4 maanden en de eerste twee weken groente. Wij geven zowel potjes als vers. Dit zodat als we weggaan op vakantie/nachtje weg we ook een potje voor het gemak mee kunnen nemen. 
Tot nu toe.. Nino is 5 maanden heeft hij gehad. 
Vers groente : courgette, bloemkool, broccoli(vond hij niets), wortel, pompoen, sperziebonen
Potjes groente: wortel(valt minder in de smaak dan vers), pastinaak(favoriet) doperwten
Vers fruit: appel(vond hij niets), peer, banaan, mango
Potjes: appel, appel-perzik, banaan, peer
Ik vries alle verse groente in in ijsblokbakjes (van de Zeeman met deksel). Zodra het is bevroren haal ik ze uit de bakjes en stop ik ze in zipzakjes met datum en naam. Zo kan ik straks ook evt. wortel met pompoen combineren. 
Nog een tip! Koop plastic schortjes. Wortel e.d. krijg je er bijna niet meer uit. 
Dit weekend gaan we beginnen met pindakaas te mengen met zijn voeding. Dit omdat ik erg allergisch ben en de kinderarts aangaf dan te beginnen tussen de 4-6 maanden met pindakaas en ei. Van het CB heb ik een schema gekregen hoe dit te introduceren. Mocht je zelf of je partner allergisch zijn dan is het goed om hier info over te vragen bij CB, huisarts voordat je zelf hiermee gaat starten.

Wij gaan morgen beginnen ze is net 5 maanden. Ivm veel overschakelen in voeding hebben we een tijdje gewacht zodat de darmen eerst goed aan de kv kma kon wennen. Wij gaan met avocado beginnen dit is vrij neutraal en zacht van smaak. En er zitten goede vetten en vezels in.  
Dan worteltjes en pompoen. Ook fruit wacht ik even mee.  Ivm dat die lastiger zijn om te verwerken voor de darmen
Koolsoorten laat ik staan zodat de darmen nog wat beter kunnen rijpen.  Die zijn erg zwaar en krijg je meer gasvorming van.  

Ben reuze benieuwd wat ze er van vind. Als ze ons ziet eten gaat ze mee smakken

Terug
Bovenaan