Oefenhapjes

Wij zijn net een week begonnen, ze is nu bijna zes maanden. Eerst een paar dagen zoete aardappel, nu doperwtjes (vers). Ik haal alles biologisch en stoom het, daarna pureren. Bij de erwtjes heb ik wat biologische olijfolie toegevoegd.  Als ze er wat meer aan gewend is ga ik het prakken, zodat ze kan wennen aan de structuur. Volgende hapje is pompoen. Daarna zien we wel weer ?

Wij zijn sinds 2 dagen begonnen. Ze is ruim 4 maanden. Het CB adviseerde ons om met fruit te beginnen, zodat de eerste kennismaking met vast eten positief is. Ze heeft beide dagen banaan gehad. (Uit een potje) De eerste keer moest ze kokhalzen en moest er niets van hebben. De tweede keer at ze wel wat en likte ze wat aan de lepel met een vies gezicht. Vanavond poging 3. Weer banaan, we willen een paar dagen hetzelfde geven om te wennen.

Wij zijn met 4 maanden begonnen omdat hij 't eten echt uit onze mond keek en veel aan het smakken was. Wij geven steeds 3 tot 4 dagen hetzelfde. De ene paar dagen fruit, dan weer groente. Ik koop nu nog gewoon potjes, vanwege het gemak. 
Vooral wortels en pompoen zijn hier favoriet. Van doperwten en pruimen kreeg hij last van zijn darmen. De pruimen vond hij ook echt vies.

Wij zijn net over de 4 maanden begonnen met wortel, bloemkool, broccoli, pompoen (echte hit) en daarna fruit. 
Ze vond het zo lekker dat we nu met 6,5 maand al volledige hapjes geven. 
Dat de darmen met 6 maanden pas rijp zijn is bullshit. Het zijn OEFENHAPJES, daarvan krijgen ze 2/3 theelepels binnen om kennis te maken met de smaken. 
Wij kregen allemaal met 3 maanden al van alles naar binnen gepropt. Dit was ‘vroeger’ zo, nou mijn darmen werken nog hoor :p
Maak trouwens alle hapjes zelf en nu dan ook met vis, vlees etc. 
Veel plezier!

Lees dit anders even. https://groenevrouw.nl/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding/
Het argument dat wij vroeger ook alles kregen met drie maanden en jouw darmen goed functioneren zegt niets over 'in het algemeen'. Vroeger rookte men ook overal omdat de gezondheidsrisicos niet bekend waren, maar voortschrijdend inzicht geeft nu een ander beeld. 

Toch weer apart dat er daar ook alleen over bv wordt gepraat. Van kv overleven ze zeker ook niet?
Het gaat er mij om dat als iemand hier vraagt waar mee te beginnen ze een opmerking krijgt; gewoon lekker rapley darmen zijn nog niet rijp. 
Er zijn wel meer onderzoeken gedaan wat een wassen neus blijkt te zijn. Dus sorry, maar ook dit onderzoek kan me wat :)

Terug
Bovenaan