Oefenhapjes

Je kan best rustiger aan doen als je denkt dat de darmpjes meer tijd nodig hebben hoor. 
Wij hebben dat met granen gehad. Eerste paar keer was het diarree en spugen (erger dan normaal lol). Toen ben ik gewoon hele kleine beetjes gaan geven, en daarnaast groente oid die ze wel kon hebben. En dat steeds iets opvoeren. Nu eet ze hele boterhammen zonder probleem. 
Je kan wat experimenteren met steeds 3 dagen 1 soort geven, en uitzoeken of het iets specifieks is waar hij zo'n buikpijn van heeft. En het kan ook dat het een maandje later zo ineens beter gaat. De darmpjes moeten ook wennen. Wie weet kun je het iets ondersteunen met probiotica. Bonusan darmocare infantis schijnt een goede te zijn. Maar ik heb het zelf nooit hoeven doen, dus ik kan het niet uit eigen ervaring zeggen.

Bedankt voor je uitgebreide en goede uitleg MamavanT. Daar heb ik vaak ècht iets aan. Sommige dingen zijn heel logisch of weet ik ergens wel maar dan is het fijn als iemand haar ervaringen deelt.
Het is ook onmogelijk alles in 1x te weten en goed te doen met zo'n kleintje ☺️

Ik heb de app Happje gedownload en vind 'm echt heel fijn! Er staan veel recepten in en waar je allemaal aan moet denken als je begint met oefenhapjes. Super handig! 

Terug
Bovenaan