Oei ik groei..... Hoe doen jullie kindjes het?

Laura is nu 6 maanden en 2 weken, vanmorgen naar het cb geweest.
Ze is nu 68,5 cm en weegt 6100 gram, de vorige keer 6190... Qua gewicht is ze nu flink onderuit gegaan op de curve, zit nu op -2! Nu moet ik er binnen 14 dagen voor zorgen dat ze goed fruit, pap, brood en een warme maaltijd gaat eten. Ik weet niet of ons dat gaat lukken, na een paar hapjes wil ze namelijk niet meer. Gewoon blijven aanbieden is het advies, qua ontwikkeling doet ze het wel goed.

Hoi,

Gisteren ben ik met Lars naar het CB geweest.
Hij is nu 6 maanden oud, weegt 8575 gram en is 72,5 cm lang.
Een groot ventje dus, hahaha....

groetjes Sanneke

Hoi dames,

Even voor roodwitblauw: is Laura net begonnen met actief te zijn qua kruipen, rollen etc.?
Dan kan het namelijk heel goed zijn dat ze ineens afvalt in plaats van aankomt en zolang je meisje  tevreden is hoef je je echt nog geen zorgen te gaan maken, pas als het langer gaat duren en ze af blijft vallen moet je je zorgen gaan maken.

Als ze echt na een paar hapjes al niet meer wil bied haar dan inderdaad maar verscheidene dingen aan, maar als ze haar mond niet opendoet, absoluut niet forceren, want daar bereik je alleen maar het tegenover gestelde mee!

Succes meid!

Liefs Monica, trotse mama van Isabelle met 2 tandjes!

Ze was al vrij actief maar kruipt nog niet, kan sinds vandaag terugrollen, van rug naar buik kon ze al. Ook is ze druk met haar tenen aan het spelen en slaapt ze overdag erg weinig.

Ik forceer het niet want eten moet leuk blijven, maar het is wel heel lastig zo. Koekje vind ze wel lekker en fruit gaat al wat beter, ook krijgt ze 's ochtends en 's avonds nu meer pap in de fles. Ze heeft nog wel net zo'n bolle toet als anders, ook mollige armpjes en beentjes, die zien er ook niet dunner uit. Helaas kan ik niet tussendoor naar het weegspreekuur want dat is op een dag dat ik altijd moet werken. Ik ga wel een keer met en een keer zonder haar op de weegschaal staan.

Hee hoi,

We zijn vandaag net weer met ons mannetje naar het cb geweest, hij is 77 cm en weegt 11950 gram. Een groot en zwaar mannetje...maar kerngezond!!! Het is een vrolijk mannetje, een echte lachebek, waar we iedere dag enorm van genieten.

Hij kruipt niet, maar hij komt rollend de hele kamer door. Meneer wil wel graag en probeert wel, maar hij heeft de slag nog niet te pakken.

Groetjes Lientje

Daantje is nu 8 maanden en 9 dagen. Bij de laatste controle bij het cb was ze:
68,5 cm
7140 gram

Het is een slank babytje en ze ligt qua lengte gemiddeld, qua gewicht iets onder het gemiddelde, maar dat is bij ons niet gek, wij waren zelf ook altijd aan de lichte kant als kind.

Groetjes Femke

Hallo mama's,

Nou we zijn net terug van het cb en hebben de wel bekende apk weer gehad.
Hij is nu 6 maanden en een week en hij weegt 6970 gram
En hij is 67.5 cm.  
Hij was helemaal perfect!!!!
Ik moest alleen meer met hem op zijn buik spelen ( hij vind op de buik liggen echt niks aan en rolt dan snel terug op zijn rug), omdat hij vanaf dat punt zich verder gaat ontwikkelen. ppfff, komt allemaal vanzelf, toch??

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan