Oei, nestdrang...

... of nesteldrang (weet niet precies wat nou de correcte term is)!

Toen we gisteren bij familie vandaan kwamen, begon mijn vriend in de auto over het veranderen van de woonkamer. Zo eens een tijdje over doorgepraat, wat mogelijke manieren besproken en bedacht dat ik vandaag wel even een tekeningetje op schaal zou maken om te kunnen schuiven met de meubels.
Rond kwart over 9 waren we thuis, dochterlief naar bed, mail gecheckt, tv aan: Geen klap op tv! Mmmmm, weet je wat, we gaan gewoon even proberen of de bank daar past. Neuh, niet zo mooi, schuif 'm eens door naar hier... Ja, maar dan moet eerst dat kastje daar weg. Oké. En zo hebben wij tot half 12 gerommeld (en het onweer deed buiten keihard mee!!!) en nu staat de hele boel dus anders. En leuk!
Vanmorgen de winterjassen opgeruimd en ik kijk in de inloopkast van onze dochter: Wat een puinhoop! En ik zweer je dat ik dacht: Als de kraamhulp dàt ziet...
Ik had me zo voorgenomen om dat nooit meer te denken (de vorige keer heb ik met 37 weken alle ramen nog eens gelapt en in dat huis waren de ramen heel hoog).
Ik kon er niks aan doen, maar die kast moest gewoon schoon. Toen ook gelijk het kleed goed uitgeklopt, alles onder haar hoogslaper vandaan gehaald, gestoft, gezogen...
Nu ben ik natuurlijk kapot, want gisteren in totaal twee uur in de auto gezeten, op bezoek geweest en dus niet kunnen liggen, 's avonds teveel lopen sjouwen met meubels en vandaag dus ook al aardig aan de slag geweest...
Eén voordeel: ik sliep slecht de afgelopen week, maar vannacht heb ik als een roos geslapen!

Nog anderen die hier last van hebben???

Liefs, Kaskes (32 wkn 6 dgn)

Haha, leuk verhaal :) Maar ik zou toch proberen wat rustiger aan te doen.. Gelukkig heb je er een leuke 'nieuwe' woonkamer aan overgehouden (en je dochter een schone kamer).
Hier ook wel nesteldrang (heb het even opgezocht bij vandale.nl), en ook veel frustratie. We zijn nl. nog steeds niet klaar met klussen en zitten nog steeds in de rotzooi in het hele huis! Het klustempo van mijn man is eh.. wat anders (lees: trager..) dan dat van mij, maar ik mag natuurlijk weer niet zoveel. Maar omdat ik soms helemaal gek word van het wachten op actie ga ik dan toch weer ietsje teveel doen. Gisteren heb ik, terwijl manlief aan het tennissen was, toch maar wat muurtjes geschilderd. Vervolgens doet hij 's avonds de hoge stukjes waarvoor je op de ladder moet staan, maar serieus.... hij doet er 2 keer zo lang over dan ik zou doen!! Maar het blijft een schat hoor! Hij doet enorm z'n best, en zo stukje bij beetje komen we weer verder. Dinsdag wordt de vloerbedekking gelegd in onze slaapkamer en dan moeten we nog een bed en een kast kopen. En vanmiddag gaan mijn man en schoonvader de babymeubels in elkaar zetten. Ben zo benieuwd. Daarna: grote schoonmaak!
Succes met nestelen verder ;-)
groetjes, Rudy

Hoi K,

Ik moest wel lachen om je verhaal!
Ik heb al een paar weken de kriebels dat er van alles moet gebeuren,  vorige week boven goed schoongemaakt met m'n ma en nu ga ik beneden verder. Eerst nog eens wat kasten onderhanden nemen, de keukenkastjes was ik al mee begonnen. Die ga ik morgen of overmorgen eerst even afmaken.

Tja, het hoort erbij denk ik, maar we moeten inderdaad ook wel onze rust pakken.

Succes verder.

Groetjes,
Angel

Mijn huis zit ook nog in de bende, kinderkamer is nog niet af..... Ook hier een man met een bijzonder klustempo, het gebeurt maar kan allemaal wat sneller. Hier eerst even gewacht tot de man de kwast ter hand zou nemen maar, no way. Dus nu uiteindelijk zelf de trap op. Ongeduldige dames, ook.
Want als het kamertje af is kan het poetsen een beetje definitieve vorm krijgen, en blijft schoon ook een beetje schoon. Nu met al dat stof lukt dat nog niet echt. Hoop vanavond het kamertje voor af te kunnen verklaren, zodat alleen het poetsen nog rest.
Nesteldrang zit er hier dus ook aardig in, vooral nu ik weet dat ik niet meer dan 3 uur kraamhulp ga krijgen, en mantelzorg heb ik helaas niet (door medische redenen ouders uitgesloten, en de rest incl. manlief moet werken). Hou mijn hart dus vast, heb er hier thuis ook nog één van anderhalf rondlopen. Dus hoop dat ik een spoedig herstel heb, en een voorbeeldige baby (lees snel in een eetritme). Och, soms maar niet te veel over nadenken, het komt zoals het komt.....
Misschien vanavond ook nog tijd voor een klein beetje rust, en anders slaap ik vast zalig....

Hoi!

Gelukkig ben   ik niet de enige, haha! Mijn vriend is inmiddels getraind: Hij doet al weken zo'n beetje het hele huishouden, dus als zijn of mijn ouders of mijn zus een dag extra hebben schoongemaakt, kan hij andere klussen doen in hetzelfde tempo als hij anders zou schoonmaken. Zijn die bekkenklachten toch nog ergens goed voor ;-)
Ik weet dat bij Angel de babykamer (zo goed als) af is.
Bij Rudi en Atinam is het dus nog niet zo ver... Ik kan me voorstellen dat je je man wel die ladder op dúwen! Hup, afmaken die handel!!! Zijn de meubels mooi, Rudy?
Is jullie kamertje nu af, Atinam?

Liefs, Kaskes

Pff hier nog zo'n poetsmiep! Ik moet nog twee weken werken maar daarna.....worden minstens 3 kasten uitgesopt, de gordijnen gewassen en de keukenkasten (binnenkant) schoongemaakt! Erg die poetsdrang zeker nu we minder energie hebben maar ja geef de schuld maar aan de hormonen!

Groetjes en sop ze de aankomende weken!

Puk

Wat fijn jullie verhalen te lezen haha...

Ik ben nu ruim 34 wkn zwanger en ik heb giga nesteldrang...
Mijn man wordt er gek van, dus ik denk dat ik hem straks alles van jullie maar eens laat lezen haha.
De babywas is nu klaar! Ik ga als een wervelwind (zo goed en zo kwaad als dat kan met bekkenklachten haha) door het huis en wil alles spik en span hebben... Maar dat valt zo tegen met een kleine kerel van ruim 4 jaar die heel wat zand mee naar binnen sjouwt en zo...
Ben druk met het uitzoeken van paperassen en alles moet NU een plekje krijgen... NIet morgen, nee NU!!
Het zal er allemaal wel bij horen....
Gelukkig een heel behulpzame man dus het komt allemaal wel goed...

Grtjs mama Peet

Nou, kamertje is na inspanning van moeders aardig af. Alleen de kledingkast moet nog naar het kamertje verplaatst worden. Ding is van MDF dus loeizwaar. Een echte mannenklus....
Rest voor dit bezige bijtje qua kinderkamer alleen nog een poetsbeurt en de babywas. En uiteraard de rest van wat mijnpoetslijstje aan klusjes biedt.
Baby in de dop, moeders handjes in het sop...

Terug
Bovenaan