oeps... gezondigd hahahahaha

Altijd leuk te lezen hoe iedereen erover denkt.....

je kunt idd al veel info vinden op de babysite's en anders gewoon even aan je gyn of vk vragen....

Ik heb gisteren aan mijn gyn gevraagd hoe ze over 1 glaasje wijn denken....nou hij stond er tot mijn grote verbazing totaal niet negatief tegenover hoor!!! 1glaasje mag dus van hem....zo eens een keer in de week.

Voor alle vlees geldt: goed verhitten!!! dus ook thuis goed verhitten( denk ook aan je barbeque straks!!!!!!)
Alles verder met mate....

Maar rosbief???? mag je dus niet he! is en blijft rauw vlees.wordt door alle artsen voor gewaarschuwd.

Schepijs mag je gewoon hebben alleen softijs niet...hier niet en in buitenland niet...maar dus ook geen milkshakes uit de winkel....wel zelfgemaakte(fruit fijnmaken,ijs erbij,beetje melk en beetje limonadesiroop...alles mengen in blender en je hebt heeeeeeeeerlijke milkshake!!!!! en VEILIG)

gewoon relaxen...en als je echt iets wilt wat je niet mag.....ga de dagen maar aftellen tot je bevalling.....dan mag je erna alles weer.

Liefs Gea

Je mag geen hamburgers?????? pffffffff, dames, sorry hoor, maar overdrijven is ook een vak!

Heb zelfs een site gevonden met kruiden die je niet zou mogen tijdens je zwangerschap!! haha, droog bruin brood en mineraalwater (!!!!!, ja, want kraanwater is ook niet goed!) in die 9 maanden hoor!

Gelukkig zijn er ook een hoop dames hier die het weten te relativeren. Gebruik je gezonde verstand. Geen drugs en tabak (van beide was ik niet vies) en ik ben pas laat in de zwangerschap gestopt met roken.... alcohol........ tja, das ieder voor zich denk ik. Wat er al gezegd werd, rond de middelandse zee doen ze daar niet moeilijk over.

Rauwe produkten zit een risico aan ja, maar de kans dat je van 1 carpaccio of 1 broodje filet de listeria bacterië oploopt is nihil, maar het is idd beter het te laten staan.

Wel een kleine tip voor van de zomer............ IJsblokjes in frisdrank is ook niet echt heel erg gezond. Het is getest hier in Nederland en de uitslag was niet veel belovend. Kan je nagaan hoe dat in het buitenland is waar de hygiëne toch minder is. Al denk ik niet dat het direct kwaad kan voor je kindje.
Ik ben trouwens gestopt met het gebruiken van ijsblokjes nadat ik dat onderzoek had gelezen en toen was ik nog niet zwanger. (er zitten nog meer bacteriën in dan in het  water van een gemiddeld openbaar toilet) jasses, hoe vies is dat dan!? (dit geldt trouwens niet voor de blokjes die uit je eigen vriezer komen hoor!)

groet
kameraadsel

ja is ook zo   soms overdrijven de mensen heel erg

ook in de stad gister had ik een broodje leverpastei dus....

nou 2 mensen keken me toch aan ....zo van : hoe kan je dat je kindje aandoen!!

grrr werd er boos van heb de helft weggesmeten

dood en dood zonde ....want hi jwas zooooooo lekker hahaha

groetjes renata

Er gaan zoveel verhalen rond over wat je wel en wat je niet mag eten... Mijn tip: kijk eens op www.voedingscentrum.nl  , daar staat precies wat je wel en niet  verstandig  is om te eten  als zwangere. En als je het niet zeker weet, kun je hen een mailtje sturen, dan krijg je altijd (is mijn ervaring) heel snel antwoord. Zij zijn deskundig, wij hebben alleen maar beste bedoelingen maar geven soms tegenstrijdige adviezen, uiteraard met de beste bedoelingen, maar toch. Je hebt er meer aan als je precies weet hoe het zit.

Groetjes,
Tamara

Ik moest inderdaad ook wel lachen toen ik al die dingen las die je niet zou mogen eten.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet bij stil heb gestaan tot nu toe dat ik misschien iets ''verbodens'' zou eten. Ik ben nu 20 weken zwanger.
Nu moet ik er wel het volgende aantoevoegen. Ik drink normaal al geen alcohol, ik rook niet. Ik eet sowieso al geen rauw vlees (ik heb examen gedaan in voedselveiligheid en dan laat je dat wel uit je hoofd ). Drop eet ik als ik daar zin in heb, maar normaal ook geen hele zak. Leverpastei eet ik als ik daar zin in heb, maar geen 10 boterhammen.
Ik kies altijd de sla in de winkel (voorverpakt) die nog het langste goed is en eet dat dezelfde dag op of hoogstens de dag erna. Brie vind ik heerlijk, maar hoe goedkoper de brie hoe groter de kans dat er gewoon gepasteuriseerde melk in zit.
Ik ben al zo positief als mogelijk voor toxoplamsa dus ik kan het niet meer krijgen, dus helaas de kattenbak moet ik zelf verschonen.

Alleen de voorverpakte gerookte zalm, die zal ik na het lezen van www.voedingscentrum.nl maar laten, dat is een wat reeeler risico.
het staat daar inderdaad mooi en duidelijk op.

Maar voor de rest: gebruik je verstand en dan komt het wel goed. Pech kun je altijd hebben, want je weet nooit wat er met je eten is gebeurd voor je het koopt. Dan moet je zelf maar gaan telen en dan wel zorgen dat er geen katten in je moestuin kunnen komen!

groeten Elke

Terug
Bovenaan