Oepsie het zijn er twee

Hee lieve dames,

Ik ben morgen 11 weken zwanger (ivf) en uitgerekend in augustus. We zijn in januari 2016 ouders geworden van een heerlijk zoontje, maar omdat we beiden drager zijn van cf (taaislijmziekte) en we daardoor 25% kans hebben op een ziek kindje, waren we vast begonnen om weer een poging te doen om zwanger te worden. Dit omdat als het kindje echt ziek zou zijn wij de zwangerschap ouden afbreken...En hoppa! Vrijwel direct raak. Super fijn!

Nu hadden we de eerste echo eind december. Heel bijzonder om weer zo'n klein frommeltje in je buik te zien
 
Om de een of andere reden is niet heel mijn bericht gepost, misschien lengte, dus ga het in delen doen.

We waren en zijn dan ook dolgelukkig. Na de eerste echo waarbij alles goed was werd ons verteld dat we, indien de vlokkentest goed zij zijn, we via de verloskundige verder konden. Fijn!

Omdat wij ook bij mijn vorige zwangerschap meehielpen aan medische onderzoeken hadden we een uur later weer een echo. Op een gegeven moment werd het beeld stilgezet: 'Zien jullie wat ik zien?'. Ik keek naar m'n vriend, zijn adem stokte. Ik zag dat hij dacht dat er wat mis was. Ik keek naar het scherm en zag linksonder een kloppend hartje en rechts wat hoger ook:' Het zijn er twee!'.
 
'Ja, dat denk ik ook', zei de dame van er onderzoek. 'Jullie hadden toch net een echo gehad? Was het daar niet opgevallen?

Euhmm... nee. De zweet in m'n handen en knikkende knieën namen toe. Ondertussen keek ik naar m'n vriend. Hoe reageerde hij? Was hij blij? Gespannen? Even verward als ik? Wie ging er als eerst reageren. En hoe zat het met die kleintjes? Ging het met beiden goed? 'Deden' ze het wel goed? En hoe moesten we nu verder? Mocht de vlokkentest nog? Wat betekende dit voor de eventuele rest duur van de zwangerschap?

We kregen te horen dat de kleintjes het super deden. Het cryo dat was teruggeplaatst was in twee gesplitst. Het kwam niet vaak voor, maar gebeurt uiteraard wel! Mijn vriend omarmde het idee al meer, ik heb iets langer de tijd nodig gehad hihi, maar ben helemaal aan boord!
 
Ondertussen zijn we een paar onderzoeken verder. Om praktische zaken als: Hoe ga ik het in de ochtend doen? Dit past niet in mijn auto, in welke auto wel? Tot aan potverdikkie we zullen de eerste twee jaar vast niet meer buiten komen, moeten we beiden lachen. Deze twee wondertjes zijn keihard welkom.

Wat de vlokkentest en de wachtende fase waarin we nu zitten ook zo zuur maakt. Hoewel we er van uit gaan dat het helemaal goed gaat komen, hebben we de garantie duidelijk niet. 25% is een groot percentage. Aan de andere kant voelt het goed en is het zo bijzonder, dat het zo cru zou zijn als deze twee wondertjes cf zouden hebben...

We zitten nu dus in een hele cruciale wachtfase die ik graag wilde delen. We duimen en hopen dat het goed gaat.  Mocht er iemand wijze woorden hebben of anders, voel je helemaal vrij. Ik wilde onze reis dusver graag even delen.

Liefs
 
Hoi,

wat een pittig verhaal! In ieder geval dubbel gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb geen wijze woorden, ben zelf net voor het eerst 4 weken + 3 dagen zwanger, maar wil jullie wel heel veel succes en liefde toe wensen!  Ik duim dat de uitslagen goed zullen zijn :)
Geniet!

 
Hoi Bemama,

wat lief. Dankjewel voor je berichtje en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat spannend voor je. Dus over drie weekjes eerste echo? Voel je je goed? Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt.

Wij hebben inmiddels de uitslag mogen ontvangen, de kleintjes zijn alleen drager, net als ik. Ik heb gelukkig niks aan ze doorgegeven. We kunnen niet gelukkiger zijn.

liefs!
 
Hoi...

Wat een mooi maar spannend verhaal.. heel toevallig wel een aantal raakvlakken! Mijn man is drager van cf dus ik ook alle testen gedaan mar gelukkig ik niet!

Wij zijn ook viaivf (icsi) zwanger geworden en bij terugplaatsing van 1 eitje nu 31.5 zwanger van 2 jongens!

Mijn man heeft het hele traject geroepen plaats er gewoon 2 terug dan zijn we klaar... toen ik zag dat het er 2 waren heeft ie een half uur niks gezegd terwijl ik alleen maar kon huilen van blijdschap en zenuwen.

Als je wat wil weten over mijn zwangerschap ofzo vraag gerust en ik zit op een tweelingouder fb pagina... handig om aantal dingen te weten en vragen!



Gr
 
Hoi Karlijn,

dankjewel voor je reactie wat fijn!! Hihi dus jullie hebben dezelfde 'shock' even ervaren. 2 jongetjes... gefeliciteerd!! Wat goed dat je nu al zo ver bent. Hoe heb jij je gevoeld? Misselijk? Moe? Slecht slapen? Sta je strak onder de controle? (1 placenta?) Tot hoe ver mag je doorlopen? Ontwikkelen de kleine mannetjes zich goed?

En ja het was echt superspannend! We zijn het ivf en icsi traject ingerold omdat mijn man z'n zaadleiders mist. Hij is 2 x drager van een mutatie van cf, maar heeft 1 lichte variant, dat heeft bij hem blijkbaar voor een (voor de artsen) kenmerkend beeld gezorgd van een lichte variant van cf. Toen zij hem gingen testen of hun vermoeden klopte, werd er tegen mij gezegd:' de kans zal heel klein zijn, maar voor de formaliteit, laat u zich ook maar testen. Om het een en ander uit te sluiten.'

Nou... Zuurder kon de uitslag toen even niet zijn. We hebben toen nog gekeken naar pgd, maar de wachttijden waren zo lang, dat we dit hebben gegokt. Met twee keer dikke vette mazzel!! Hoe wist jouw man van zijn dragerschap?

Ik wens je in ieder geval een fantastische rest zwangerschap en nogmaals bedankt voor je reactie.

liefs!

 
Terug
Bovenaan