Oerstom & alcohol

Niet zo druk maken, ik was zwanger zonder dat ik het wist en een hele carnaval gehad van smorgens tot snachts non stop alcohol. Nu ligt er een heerlijk gezond meisje naast me in bed☺️.
lekker genieten dat je zwanger bent, gefeliciteerd!!

Dat het nog geen invloed heeft op het kindje is helaas niet waar: ook voordat de placenta ontwikkelt, heeft jouw inname direct effect op het vruchtje. Echter is het niet zo dat het dan automatisch schade veroorzaakt, zoals meerderen hierboven ook al aangeven :) Precieze kansen kan ik je niet geven, maar er iets aan veranderen kan toch niet meer, dus probeer het los te laten! Stress is ook slecht ;)

Erg bedankt voor de reacties. Ik heb nu inderdaad nog even deze avondjes meegepikt en nu kan ik bewuste keuzes maken omdat ik het nu weet. Ik denk dat ik de test net nog iets voordat ik deze week ongesteld moest worden heb gedaan. Alhoewel, geen idee want mijn cyclus is sowieso vaak verschillend (soms 32 dagen & dan weer 24 dagen etc.) maar hopelijk was ik er nog best vroeg bij met testen (aangezien ik nog 3 feestjes gepland heb staan komende weken maar daar nu dus geen alcohol meer). Bedankt voor de eerste ervaringen. Zijn er nog meer dames die de eerste 3 weken na bevruchting (heel) veel alcohol hebben gedronken? 

Ik heb bij beide zwangerschappen gedronken voor ik wist dat ik zwanger was. Tot nu toe doet ons tweede kindje het heel goed (14 weken zwanger nu), maar daar heb ik niet zo heel veel gedronken. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik een keer best flink tekeer gedaan, bleek ik een week later zwanger te zijn... En ik kwam er met 4,5 achter, dus was al 4 weken toen ik zo gedronken had. Onze zoon is nu 16 maanden en hartstikke gezond ;) De huisarts heeft me toen ook op het hart gedrukt dat het echt nog geen kwaad kon, ze zei heel eerlijk: "Als het kindje er niet tegen had gekund, had je wellicht wel een miskraam gekregen. Als het kindje goed blijft zitten, kun je er vanuit gaat dat het een sterke is!" Zo geschiedde. Zolang je nu maar niets meer drinkt, kan er niet zo mega veel mis zijn.

Wauw Jomie, ik ga er dan maar zeker van uit dat alles goed is en blijft gaan. Stoppen met drinken is wat ik nu moet doen & dat gaat lukken! Denken aan FAS ging zelfs door me heen :( of ben ik nu flink aan het overdrijven? Dat is toch eerder wanneer een vrouw gedurende de hele zwangerschap wat avonden of regelmatig flink wat achterover slaat? Halve of hele fles wodka oid? Zo een idee heb ik erbij maar misschien zit ik helemaal verkeerd. 

En nee mijn kind heeft vast geen FAS door deze stomme uitspattingen (ga in van uit) maar hoe ontstaat FAS? Ben sowieso altijd nieuwsgierig naar van alles & nog wat haha.
Iemand kennis hiervan? 

Terug
Bovenaan