Officieel in de MM...

Hey meiden,

Vandaag voor het eerst bij de kliniek geweest!
Wel heel spannend hoor, en vreemd om nu echt de molen in te gaan...
We hebben gelukkig veel antwoorden op onze vragen gekregen en n fijne arts. (Beter dan de uroloog, kon die man niet uitstaan...)
We hebben nu te horen gekregen dat waarschijnlijk IVF de enige optie voor ons is...wel even slikken omdat we nog wel wat ethische dingen hebben waar we goed mee om willen gaan. Gelukkig stond die arts hier wel voor open..ook al stond hij niet te springen.
Mn man en ik hebben allebei het 'normale' bloedwerk laten doen vandaag. (SOA's, bloedgroep etc.) en voor mn man gaan ze nu n uitgebreidere test doen om wat meer exacte nummers te krijgen.
Ik moet mn bloed prikken om hormoonpeil in de gaten te houden (dag 3 en 22) en een HSG plannen.
Veel om over na te denken nu dus, maar wel opgelucht dat er nu wat schot in de zaak komt...

zo, mijn hart weer ff gelucht!
jullie ook allemaal succes!

x Sparkle

Hey,

dankje voor je berichtje...
las dat je ook weer ongesteld geworden bent...balen...!
Jullie gaan nog wel gewoon zelf verder toch? Ook wel lekker rustig he...
Toch weer ff de tijd nemen om je teleurstelling te verwerken...maar hopelijk op naar de volgende ronde.

grtjs Sparkle

Hey Sparkle,

Spannend zeg! Hebben jullie te maken met een wachtlijst? Wij hebben maandag ons evaluatie gesprek. Begin het nu, nu dat ik weer wat verhalen lees, wel spannend te vinden......
Mag ik vragen wat jullie "ethische dingetjes" zijn waar jullie goed over na moeten denken?

Hey Fleur!

Jullie meisje dus ook al bijna drie! leuke leeftijd vind je niet?! Kleine mini mensjes zijn het (ha ha).

Heb jij last van het leeftijdsverschil wat (hoop ik) een keer gaat ontstaan? Klinkt misschien gek, maar dat is het enige waar ik op dit moment echt last van heb.

Groetjes Moeska

Hey meiden,

Dank jullie wel voor de berichtjes...veel nadenken nu, blijft heel de tijd n beetje in dehoofd spoken.

@ Moeska: Wij zien elk embryo als leven. Waardoor wij met de vragen zitten, hoeveel eicellen moet je laten bevruchten, invriezen ja/nee, hoe vaak kun je het doen als het zoveel geld gaat kosten (wordt niet vergoed), en als je er minder laat bevruchten, is het dan wel alle moeite waard, ..etc etc. etc.

Ben er nu heel erg mee bezig, maar de arts heeft ons ook wel heel goed duidelijk gemaakt, dat hij nu eerst wil zien wat de uitgebreidere test laat zien, waarna we pas echt kunnen weten of we aan IVF kunnen beginnen.
Er is niet echt n wachtlijst, zodra we de uitslagen van de komende testen hebben en aangeven dat we ervoor willen gaan, kunnen we binnen een paar weken terecht.

groetjes sparkle

Hoi Sparkle,

Succes dan! Ik hoop dat jullie er met je dokter helemaal uitkomen op ethisch gebied.

Waarom zou de IVF niet vergoed worden? Het zit volgens mij gewoon in het basispakket. Tenzij je leeftijd een rol speelt?

In ieder geval, succes en ik hoop dat je snel kan starten en dus verder kunt.

Esk

Terug
Bovenaan