Hahaha, hier moet ik even voorinloggen, als grensgeval. Nee, in Nederland kennen we, helaas, geen geboortelijsten. Mijn zus woont in België en heeft een aantal jaren in een babyzaak in Antwerpen gewerkt. Dus toen ik zwanger was van mijn dochter, hebben we daar inderdaad een klein lijstje weggelegd, maar daar werd maar zeer sumier op gereageerd. Hier koopt inderdaad iedereen zomaar wat. En het "lijsten"begrip werkt echt niet met hollanders. Die blijken daar te eigenwijs voor, die willen zelf iets uitkiezen. En dan blijkt het weinig interessant te zijn of de ouders daar dan ook echt blij mee zijn.
Wij zaten met Renée dus ook met letterlijk een vuilniszak vol knuffels. Een heleboel kleren die ik echt te erg voor woorden vond. Ik ben toen ook nog in de uitverkoop bevallen, dus kon ik ook nog niets ruilen. Ik kon haar eigenlijk pas echt zelf gaan aankleden vanaf maat 74. Nu vertel ik tegen iedereen dat ik zóveel kleren heb gehad van mijn schoonzusje, dat ik die echt niet meer hoef te krijgen. Ik hoop dat men de hint snapt. Maar zelfs het geven van een cadeaubon (Hema, H&M of Prenatal) is hier niet gebruikelijk. Heel jammer, want dat zou echt zo veel fijner zijn.
Helaas zien mensen niet de toegevoegde waarde van het geven van een cadeau waar mensen echt op zitten te wachten. Een pamperrekening zou inderdaad niet gewaardeerd worden. Vreemd eigenlijk, want iedereen is wel heel vertrouwd met het envelopje op de huwelijksuitnodiging. Misschien zou dat een idee zijn, een envelopje op het geboortekaartje.
Trouwens, heerlijk om zo de naam van je kleine zwart op wit te zien hé. Wij kregen gisteren de proeven voor het geboortekaartje per mail. Da's ook zoiets vind ik.
Groetjes,
Evelien