officieel

Ik ben vanochtend een zogenaamde "pamperrekening" gaan openen voor onze zoon en het was zo'n vreemde gewaarwording om zijn naam zo officieel op de papieren te zien staan.
Tot nog toe wordt altijd aan hem gerefereerd als "baby" of staat alles gewoon op mijn naam en was daar plots zijn naam, was echt een speciaal gevoel :)

aah wat leuk :D daar mag je trots op zijn als aanstaande mama :)

Een pamperrekening is dat een spaarrekening   want wij kennen dat begrip hier niet in nederland... haha

Ah ja, een pamperrekening is inderdaad een spaarrekening. Je zet dat nummer dan gewoon mee op het geboortekaartje en als mensen dan niets van de geboortelijst willen kopen, dan kunnen ze gewoon daar een bedrag op storten. Ik vond het in het begin ook een heel raar begrip, maar het is in België inmiddels heel ingeburgerd en eigenlijk is het best wel handig he... Als mensen dan toch niets weten is het leuk dat je het geld alvast opzij kan leggen.

Zo dat is inderdaad wel een idee, maar ik denk als je hier in nederland het rekeningnummer op het geboorte kaartje zet dat dat niet in dank word afgenomen haha!
Voegen jullie een lijstje toe met wensen dan? Of gewoon een lijstje met wat je graag wilt hebben en als mensen vragen of je wensen hebt dat je dat lijstje stuurt ofzo?

Hebben jullie ook geen geboortelijsten??? Hoe doen jullie dat dan?
Hier kies je dus gewoon een winkel uit en daar leg je inderdaad een lijst met dingen die je wil hebben en dan kiest iedereen gewoon wat hij/zij wil geven. Zo krijg je dus de spulletjes die je nog mist en dan ook in de kleur waarin je ze graag ziet...
Is het dan in Nederland gewoon op goed geluk? Dan krijg je vermoedelijk toch heel wat dat je maar niets vindt?

Hahaha, hier moet ik even voorinloggen, als grensgeval. Nee, in Nederland kennen we, helaas, geen geboortelijsten. Mijn zus woont in België en heeft een aantal jaren in een babyzaak in Antwerpen gewerkt. Dus toen ik zwanger was van mijn dochter, hebben we daar inderdaad een klein lijstje weggelegd, maar daar werd maar zeer sumier op gereageerd. Hier koopt inderdaad iedereen zomaar wat. En het "lijsten"begrip werkt echt niet met hollanders. Die blijken daar te eigenwijs voor, die willen zelf iets uitkiezen. En dan blijkt het weinig interessant te zijn of de ouders daar dan ook echt blij mee zijn.

Wij zaten met Renée dus ook met letterlijk een vuilniszak vol knuffels. Een heleboel kleren die ik echt te erg voor woorden vond. Ik ben toen ook nog in de uitverkoop bevallen, dus kon ik ook nog niets ruilen. Ik kon haar eigenlijk pas echt zelf gaan aankleden vanaf maat 74. Nu vertel ik tegen iedereen dat ik zóveel kleren heb gehad van mijn schoonzusje, dat ik die echt niet meer hoef te krijgen. Ik hoop dat men de hint snapt. Maar zelfs het geven van een cadeaubon (Hema, H&M of Prenatal) is hier niet gebruikelijk. Heel jammer, want dat zou echt zo veel fijner zijn.

Helaas zien mensen niet de toegevoegde waarde van het geven van een cadeau waar mensen echt op zitten te wachten. Een pamperrekening zou inderdaad niet gewaardeerd worden. Vreemd eigenlijk, want iedereen is wel heel vertrouwd met het envelopje op de huwelijksuitnodiging. Misschien zou dat een idee zijn, een envelopje op het geboortekaartje.

Trouwens, heerlijk om zo de naam van je kleine zwart op wit te zien hé. Wij kregen gisteren de proeven voor het geboortekaartje per mail. Da's ook zoiets vind ik.

Groetjes,
Evelien

Nee hier kennen we inderdaad geen geboortelijsten jammer genoeg.
Wij zitten eraan te denken om een 'boekje' te maken met alle dingen die we heel graag willen hebben, die op te plakken, prijzen erbij en waar verkrijgbaar, dus ook kleertjes in welke kleur en maat en dit boekje bij me ouders te leggen.
Nou zowiso gaat mijn kant van de familie dit wel gebruiken en mijn man had als idee als mensen bellen van goh nog wensen dat ze dan ff moeten bellen naar mijn ouders voor dat lijstje, maar ja of dit echt gaat werken??

Wij hebben ook zitten denken om een envelopje opt geboortekaartje te zetten alleen vonden het zelf een beetje 'asosiaal' aangezien je dit alleen bij een huwelijk doet.. wat ze in belgie doen is dus vele malen makkelijker! Je hebt zo inderdaad wat je nog nodig hebt, en geen overbodige dingen! Misschien kunnen we het hier in nederland ook eens gaan inburgeren haha!?

Terug
Bovenaan