officieel

Goh kheb net toch een grandioos idee bedacht!

Ik ga 2 boekjes maken..
De ene helft met dingen die we kunnen gebruiken gaat naar me schoonmoeder,
en de andere helft met dingetjes die we kunnen gebruiken gaan naar mijn ouders.

We doen een kaartje bij het geboortekaartje met een tekst wat een beetje lijkt op zoiets:

Geen idee wat je ons meisje kan schenken?
Neem dan eens contact op met de ouders van Maaike (telefoonnummer)
Of de moeder van Jordy (telefoonnummer).

Een goed idee?
En welke tekst zouden jullie dan op dat apparte kaartje zetten?
We zaten eraan te denken om het in de kleur roze te doen, ons kaartje is wat dat betreft gewoon neutraal dus dat kan goed.

Wat je tegenwoordig ook wel ziet is dat mensen hun webadres van hun weblog op hun geboortekaartje zetten op het weblog kun je ook een geboortelijstje opzetten en evt de dingen die je al hebt :D

En mijn schoonbroertje heeft vorig jaar met kerst een site gemaakt waar we zelf onze wensen in konden vullen en als iemand kado gekocht had deze aan kon klicken dat het al gekocht was maarja wil je dat in mekaar zetten moet je wel wat handig zijn met de comp.

grappig dat jullie allerlei "alternatieven" bedenken :)

Bij ons staat gewoon op het kaartje:
cadeautip: geboortelijst Dreamland of (nummer van de rekening)
er zit dan ook een kaartje bij van Dreamland met info over de lijst.

Dus je kan misschien ook zo op het kaartje zetten dat jullie een lijstje hebben?
Inderdaad zoiets als maaike zei: als je niet weet wat te schenken, bel dan even naar X of Y... Het kan maar werken he!!!

Ik ben der helemaal uit haha!
We hebben via internet een site met een lijstje, ik schrijf de verlangens erop met de prijs, de winkel en een link.
Op het kaartje zetten we de tekst:
Waar je mij blij mee krijgt
staat op het verlanglijstje op mijn eigen site.

Mensen krijgen een inlogcode en wachtwoord en kunnen zo bekijken wat we willen en dit afvinken als ze iets hebben gekocht!

Hoi,

Ik zou niet reageren hoor als ik te maken zou krijgen met cadeaulijstjes en zo. Ik weet alles van rotzooi die je krijgt als je een krijgt, heb er immers al 2 gekregen. Maar ik vind het zo bemoeizuchtig overkomen. Ik koop gewoon wat ik leuk vind, jammer als iemand het niet waardeert, ik heb het met de beste bedoelingen gekocht en echt gedacht dat het bij de baby past. Bovendien is mijn ervaring met lijstjes (voor kinderfeestjes en zo)  dat er vaak dure dingen op staan, cadeautjes van   onder de 10 euro staan er vaak niet meer op en mijn portemonnee is ook niet zo diep.
Heb je liever geen rotzooi, kun je ook kiezen om op het kaartje te zetten dat je voor een gift  aan een door jullie gekozen goed doel hebt gekozen. Doe je ook wat goeds voor de medemens!
Ik vind het zelf trouwens ook wel leuk om al die cadeautjes uit te pakken en neer te zetten. Ik weet dat de helft niet bruikbaar is, maar gewoon, leuk al die dingetjes, speciaal voor ons gekocht, leuk.

Ik bedoel hier niets lelijks mee hoor, het is maar goed dat iedereen zijn eigen plan heeft.

groetjes, keesje

Ja keesje daar heb je ook wel weer een beetje gelijk in, mensen kopen het met hun beste bedoelingen, ik zelf ben ook blij met alles wat ik krijg en heb al heeeeeeeeeel veel dingetjes gekregen (ook dingen die niet mijn kleur of smaak zijn) maar ik vindt de waarde dat ze aan me denken belangrijker dan het geschenk.

Mijn moeder heeft ook veel spullen voor me gekocht kleertjes etc.... veel dingen wat harstikke leuk is maar ook dingen die ik zelf niet zou kopen...
Maar de waarde voor mij dat ze zo trots is dat ze oma wordt vindt ik belangrijker dan haar teleurtestellen dat ik het geschenk niet mooi vindt.

Ook op me werk is de traditie om als een collega een kindje heeft gekregen een kadotje te kopen iedereen mag weten wat die daar voor uit wil geven de 1 koopt iets voor 2euro de ander voor 10euro maar dat ze wat kopen vindt ik lief en dan komen ze met een hele groep op kraambezoek nou geweldig toch...

Ik wil alleen zeggen dat een lijstje prima is want mij hebben ze ook wel gevraagd wat ik nog wil hebben maar je ook gelukkig en blij moet zijn met de dingen die je krijgt en dat ze aan je denken dat is toch meer waard dan een kado...

Hoi,

Ja, als mensen aan mij vragen of ik wat weet, dan maak ik van mijn hart ook geen moordkuil uiteraard  en dan kom ik wel met wat leuke  ideeen uiteraard. En inderdaad, je krijgt ook kleertjes dat je denkt: goh, ja, nou uh, dank je wel hoor. Maar goed, het idee telt. Mijn moeder weet inmiddels van zichzelf dat haar smaak mijn smaak niet is, dus die heeft het bij geld gehouden. Fijn, want dan koop ik wat ik mooi vind.

groetjes, keesje

Ik snap inderdaad wel wat je bedoeld, dat je een gegeven paard eigenlijk niet in de bek mag kijken.
Alleen het probleem is, voor mijn ouders is het het eerste kleinkind, me zusje word voor de eerste keer tante en die komen praktisch iedere week met kleding aan. Nu puilt mijn kledingkast al helemaal uit en ik vind het zonde als ik straks nog 20 setjes krijg en dat we het dalijk niet eens aan kunnen doen!
Daarom hebben wij 'vrijblijvend' de link van de website erop gezet zodat mensen op die manier toch kunnen kijken wat onze wensen zijn en dat ze zelf kunnen kijken of ze er wat mee doen.
Qua kleertjes zullen we ook maten erbij zetten die we nog goed kunnen gebruiken, dus we zullen zien of mensen er naar kijken.

Het is niet bedoeld om hebberig ofzo te zijn, maar bij de geboorte van een kind word je gebeld van gohh heb je nog wensen? Je geeft een paar tips maar diezelfde tips geef je ook aan andere dus heb je weer kans dat je dingen dubbel krijgt en via het verlanglijstje op de website kunnen de mensen die iets gekocht hebben afvinken wat er gekocht is zodat je geen dubbele dingen krijgt.
Dus wijzelf ervaren dit als makkelijker en zelf heb je ook meer rust omdat je niet iedere keer weer het hele lijstje hoeft op te noemen van nou dit kan ik wel gebruiken enz enz..

Maar goed zo schijnt maar dat het ieder voor zich is, en dat iedereen weer andere kansen heeft.
Wat betreft het goeie doel, nee sorry daar zou ik zelf nooit dingetjes naartoe brengen, er is in Nederland ook genoeg ellende nu met de kredietcrisis, mijn baan ben ik ook kwijt en dan word je ook niet gespekt door een ander, zo zie ik het althans!

Terug
Bovenaan