oh balen iemand advies

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Wij balen op het moment heel erg onze auto is stuk :-( en ben nu precies 37 weken zwanger en ergste is dat de auto dus weg moet. Dus we zijn autoloos! Op zich kan ik daar voorlopig wel mee leven maar zit nu echt helemaal in de stress. Vooral omdat we dus echt niemand in de buurt hebben met een auto (die ik kan bellen dan midden in de nacht) en zit met mijn zoontje van 2. Zie al helemaal voor me dat ik met taxi naar ziekenhuis/kraamhotel moet en me zoontje bij de bevalling moet zijn. mijn moeder wil wel graag bij de bevalling zijn maar die komt van buiten de sta (40 min rijden) enige wat ik nu dus hoop dat ze dat redt. Of ik moet echt geluk hebben dat de weeen smiddags beginnen dan kan er wel iemand komen om op hem te passen. Ik snap dat er mensen zijn die misschien helemaal de luxe niet hebben van auto. Maar ik zie het somber in en zou graag willen weeten hoe andere dat dan doen

Gr. nancy

Hoi Nancy

Dit is inderdaad een rot situatie. Is er misschien iemand in de buurt die op je kleintje zou willen passen. Misschien buren   of vrienden?
En misschien een gek idee, maar zou je ook niet bijvoorbeeld voorlopig een goedkoop autootje kunnen huren? Ik weet dat er goedkope autootjes zijn. Misschien is dit een optie?

hoi bedankt voor je snelle reactie. Ja autootje huren kan wel, maar ja ik moet nog minimaal 3 weken en max 5 weken je weet natuurlijk niet wanneer de baby komt en voor paar weken auto huren is ook niet echt goedkoop, past nu niet echt in budget. En ja buren ga ik niet vragen, zo goed ben ik niet met de buren, alleen hallo en dag.
En de rest heeft geen auto helaas

hoi bedankt voor je snelle reactie. Ja autootje huren kan wel, maar ja ik moet nog minimaal 3 weken en max 5 weken je weet natuurlijk niet wanneer de baby komt en voor paar weken auto huren is ook niet echt goedkoop, past nu niet echt in budget. En ja buren ga ik niet vragen, zo goed ben ik niet met de buren, alleen hallo en dag.
En de rest heeft geen auto helaas

De vraag is natuurlijk ook een beetje: hoe snel ging je bevalling de vorige keer. De tweede gaat meestal wat sneller, dus dan kun je een beetje inschatten hoeveel tijd je hebt. Als je echt weinig tijd hebt, dan zou het toch verstandig zijn wat buren op scherp te zetten. Meestal als je de situatie uitlegt, wil iedereen wel helpen, ookal ken je ze niet zo goed. Misschien jou zelfs wegbrengen of je zoontje naar een bekende oppas brengen. Misschien kun je ook thuis bevallen (is ook niet mijn keus, maar als het niet anders gaat), behalve als dat echt niet mag van de gyn.
In ieder geval sterkte er mee. Je moet maar denken: die baby komt toch, hoe dan ook!
Groetjes Ivy

Hoi,
Nou wij zijn van die mensen die geen auto hebben, maar ik hoop thuis te bevallen. Als dat niet lukt dan hoop ik toch wel dat de ambulance komt. Heb je een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, dan moet de ambu toch ook komen ??
Verder is 40  minuten toch wel oke voor je moeder om te komen. Ik ben nog nooit bevallen en je weet het nooit, maar ik zou je moeder gewoon echt op tijd bellen !
Birgit

Even een vraagje. Ik begrijp uit je verhaal dat je niet met een taxi naar het ziekenhuis wil, omdat je zoontje dan mee moet, maar is dat dan ook niet het geval als je met je eigen auto gaat?

Ja dat was ook mijn vraag. Je hebt toch sowieso een oppas stand by staan of je nou met je eigen auto of met de taxi gaat? En bij de eerste wee sprint je toch niet gelijk naar het ziekenhuis? Je hebt dan toch nog wel even de rust/tijd om je oppas in te schakelen?
Ik zie het probleem niet zo. Maar goed ik ben dan ook een autoloos persoon en wil graag thuis gaan bevallen en als ik naar het ziekenhuis moet lang leven de taxi dan wel ambulance.
Zie het ook als een voordeel aanstaande vaders zijn meestal erg gestresst en op deze wijze is een kans op een ongeluk een stukje kleiner.

groetjes,
Wietske

Terug
Bovenaan