ohhh ik voel me even een takkewijf

A

Anoniem

Guest
Yoëll werd vanmiddag wat jengelig en zat in zijn oogjes te wrijven.
Aangezien  er al een aantal nachten geen land met  hem te bezeilen valt, en hij nog maar een uur totaal vandaag geslapen had, moest hij wel echt moe zijn.

Ik  met hem naar boven om  15.30, kom in zijn kamer en hij gaat kreunen, muziekje aan gedaan (zoals altijd overdag),  in bed gelegd en op het moment dat ik zn knufjes wil geven..... brullen.

Ben even bij hem gebleven  en hem over zijn bolletje geaaid. Ik loop weg en is er nog niets aan de hand. Twee tellen erna gillen, krijsen niet gewoon.
Ik dacht nu laat ik  je even huilen en zien we wat er van  komt. Hij bleef huilen en ik ben 2 keer bij hem geweest, kusje, onderstoppen, aai over zn hoofdje, maar gillen weer.
Na de 2de keer werd het iets minder en huilde hij met tussenpozen.

Nu ligt hij te slapen na bijna 3 kwartier gillen en krijsen.  Ik voel me een ongelooflijk takkewijf, maar aan de andere kant twijfel ik nu dus of het  geen uitproberen is van hem. Heb me 3 kwartier op lopen vreten, oh ik vind het zo erg om hem zo te horen en hem dit 'aan' te moeten doen.

Mén wat is moeder zijn toch af en toe lastig..  

Wil je asjeblieft nooit zeggen dat je eenn takkenwijf bent!! Je bent een hartstikke lieve bezorgde moeder en ja, ik denk dat veel kindjes uit gaan proberen en dat hij dat nu bij jou doet. Maar zoals je dat nu opgelost hebt, heb je het hartstikke goed gedaan hoor! Hij moet leren dat hij zelf lekker moet gaan slapen! Hou vol meid, je doet het goed!!!

Groetjes Monique

hee niet zo negatief over jezelf, je doet het allemaal met de beste bedoelingen voor hem. En misschien heeft het wel geholpen en zoniet dan heb je het in idergeval geprobeerd.

liefs sandra

Je bent echt geen takkewijf hoor!!!

Als hij al een paar nachten slecht heeft geslapen, is het toch wel belangrijk dat hij nu even goed slaapt!!
Hoop dat hij nog een poos lekker blijft slapen!!

Ja, ik kan die benaming nu natuurlijk enorm gaan zitten beamen hier, maar dat zal ik je besparen. Heerlijk dat ie nu eventjes slaapt. Hopelijk hoef je dit niet te vaak te doen voor de boodschap overkomt.
En trouwens, je bent pas een takkewijf als je je kind niet opvoed. Blijkbaar hoort dit er even bij.

En Yoëll zal later als ie 16 is echt niet bij je komen van:
Y: "mam"
P: "ja schat"
Y:"ik wou het nog even met je hebben over maandag 23 april 2007"
P: fronst, denkt na, fronst nog eens "uhh, wat bedoel je lieverd"
Y:"DAT JE JE TOEN GEDROEG ALS EEN TAKKEWIJF, EN MIJ 3 KWARTIER HEB LATEN JANKEN!!!! "

Hij is het tegen die tijd vast al vergeten! (waarschijnlijk zometeen al, als je hem uit bed gat halen en hij je een vrolijke uitgeslapen big-smile geeft)

Niet zo hard voor jezelf zijn hoor!
Liefs Nelleke

haha nou die poos is nu over.
Hij heeft een half uur geslapen, wat overigens heel normaal is voor hem.
Maar hij heeft geslapen en dat is het belangrijkste.
Op naar vannacht

Zullen we er nog een flauwe opmerking bovenop gooien? Wie is de man van takkewijf? ............

Bosjesman...... (beetje melig, ben de hele week alleen thuis, moet mijn energie ff kwijt)

Als je je kindje ff wat langer laat bleren (huilen) ben je dan meteen een takkewijf? Dacht het niet!!  (dan zou ik dat ook al een paar keer zijn geweest....).Kinderen moeten ook ff kunnen uitrazen en afkoelen! Tessa huilt zichzelf ook wel eens in slaap, niks is dan goed (niet beneden op de bank, in de box, in grote bed, wipstoel, in de armen). Alsof ze dan zeggen NU FF NIET!   (16:00 cupasoup!) Ik rommel boven wat of vouw de was (heeel langzaam) op en wordt ze in haar eigen bedje vaak weer wat rustiger en slaapt ze lekker.

Lisenka

Soms is het niet anders. Mirthe word altijd hysterisch in der bed....weet ik maar ja soms kan het niet anders. Het huis moet ook een keer schoon en ik kan niet alles met een kind op mijn heup. Dus mirthe krijst ook regelmatig de buurt bij elkaar. Ik sta nog steeds te wachten tot er een keer iemand van jeugdzorg aan belt om te kijken wat ik mijn kind aan doe. Tis niet anders soms moeten ze nou eenmaal even huilen....kun je niets aan doen

Terug
Bovenaan