Oktober worden me amandelen er uit gehaald

Hoihoi
Oktober worden me amandelen er uit gehaald
IK mag dan niet zwanger zijn..

Eerst dacht ik we doen het maar veilig
maar ik heb ook zo iets van nou ja
dan verzetten we die afspraak toch
tot dat (als ik zwanger word) na de bevalling

Wat denken jullie ervan
Ik heb geen last van me amandelen
dus ze zitten (nog) niet in de weg

Ik heb gister test gedaan helaas negative
als ik het ongeveer uitreken
zit ik op dag 32
Ik weet het niet zeker omdat ik het wegens drukte niet goed
heb bijgehouden wanneer mijn nod was

Ik dacht de 23ste
Mijn cyclus is zo vaag dus het kan nog alle kanten op
wel rot al dat wachten

gr natasja

Hee Natas

Ik zou als ik jou was ook gewoon lekker verder proberen. Als je geen last hebt van je amandelen kunnen ze wel even wachten toch?? Volgens mij kunnen die dingen niet echt veel kwaad doen.
Oktober duurt ng zo lang anders......

Veel liefs Annet

Misschien een idee om met je arts te bespreken hoe noodzakelijk de operatie is en of het eventueel kan wachten mocht je zwanger zijn? Als je er tijdens een eventuele zwangerschap veel last van zou krijgen lijkt me dat ook niet prettig.
Succes ermee

Haai Natasja,

Ik denk dat ik ook gewoon door zou gaan. Misschien even zoals Juup zegt informeren hoe noodzakelijk het is dat je amandelen eruit gaan. Je moet ergens last van hebben anders verwijderen ze toch niet? Mijn  neusamandelen zijn op latere leeftijd (ik was geen kind meer) verwijderd omdat ik heel veel verkouden was en daar last van had.

Maar je lichaam gaat tijdens je zwangerschap waarschijnlijk toch vreemd reageren. Dus dan kan dat er misschien ook nog wel bij. (voor het goede doel natuurlijk). Tijdens mijn eerste zwangerschap mocht ik mijn allergie tabletten niet slikken en dat resulteerde in maanden verkouden etc. Daarnaast draag ik normaal lenzen en dat kon ik na 4 maanden ook wel vergeten, mijn ogen waren veel droger geworden.

Succes met je keuze

Tebbe

bedankt voor de berichtjes

Ik heb veel agina (zware keelontsteking)
1x per maand ongeveer

Mijn rechter amandel wil nu niet meer slinken
dus blijft dik
De huisarts heeft me dus doorgestuurd

Ik mocht zelf kiezen of ik ze der uit wil halen
dus het maakt niet zo veel uit

Ik zei wel dat het een kans is dat ik nu al zwanger ben
Toen zei die zelf dan bel je op en verplaatsen we het
Maar dat is voor deze maand

Ik weet ook niet wanneer in oktober ik moet
dus als ik rond me klusperiode zit ofzo
dan doe ik het denk maar veilig

Maar voor mij is zwanger belangrijker dan amandelen eruit

Is er bij één van jullie op latere leeftijd amandelen er uit gehaald
zo ja Doet het nou echt zo een pijn die arts zei dat ik 2 weken
kapot ben van de pijn en dat ik me echt ga afvragen waar ik aan
begonnen ben.
Ik heb zo iets ik wacht wel af

natasja

Hey hoi, een schoolvriendinnetje van vroeger (waren we beide 15 ofzo) heeft een week in het ziekenhuis gelegen nadat haar amandelen eruit waren gehaald. Ik ken verder niemand die op latere leeftijd de amandelen eruit heeft gekregen en ik weet dus ook niet hoelang zij in het ziekenhuis moesten blijven, laat dat voorop staan. Misschien is het ook wel een apart geval geweest (met complicaties ofzo), dat weet ik niet! Ik weet wel dat zij er vrij veel last van had. Na die week in het ziekenhuis heeft het ook nog een week geduurd voordat zij weer naar school ging. Veel succes met alles! Bij mij zou zwanger worden/zijn ook belangrijker zijn, als je toch  zelf mag kiezen of je ze houdt of niet. Liefs van mij

Natasja,

Ieder mens is anders en iedereen reageert anders op pijn. Bij mijn zijn op latere leeftijd volgens mij mijn neusamandelen geknipt, het zouden ook best wel eens mijn keelamadelen geweest kunnen zijn. Ik weet het niet precies meer, zoveel indruk heeft het gemaakt. Ik was toen een jaar of twintig (is al weer 10 jaar geleden). Wat mij bijstaat is vooral dat de kans op een bloeding groter is bij volwassenen en daarom is er meer risico en moet je langer blijven dan een kind. Verder doet alles zeer wat je wilt eten en drinken vooral als het niet koud is. Koud is nog het lekkerste en ja ook als volwassene krijg je ijsjes.

Als deze keuze bij jou ligt kan je altijd wanneer je opgeroepen wordt bekijken of je zwanger bent of niet en in welke periode je zit. Een maandje even rustig aan is beter dan nu al stoppen met proberen zwanger te worden.

Succes en hopelijk kan je de operatie uitstellen omdat je zwanger bent.

Tebbe

Hoi hoi,

Ik heb ook regelmatig angina, gelukkig is het bij mij de laatste jaren minder geworden. Maar waar je op moet letten is dat ziek zijn niet echt goed is voor je zwangerschap, angina dus ook niet, plus dat je vaak antibiotica krijgt om je angina te genezen. Dit is, volgens mij, niet aan te raden in combinatie met zwangerschap.
Natuurlijk moet iedereen het voor zich zelf weten.
Wij hebben ook een maand of vijf met condoom nog gedaan, omdat we naar azie op vakantie gingen en daar malariatabletten moesten slikken. Dan mag je ook niet zwanger raken.
Ik heb hier toen voor besloten omdat mijn wens niet koste wat kost is, dus bijvoorbeeld niet een gezond leven van  ons kindje mag nadelig  beinvloeden.

Succes met je beslissing.

Groetjes,
Aimee

Terug
Bovenaan