Olvarit rijstebloem 4 maanden

Geen water geven, dat is echt zielig omdat er geen voedingswaarde inzit. Fruithapjes e.d. zijn voor erbij hé. Tot 1 jaar is melkvoeding de hoofdvoeding.
Dus je erbij neerleggen dat ze snachts wakker wordt. 

Ik geef geen rijstproducten aan mijn zoontje. In België en Zweden wordt dat al afgeraden ivm een kankerverwekkende stof die in rijst zit. Kinderen onder de 6 kunnen die stof niet afbreken. In Nederland worden die onderzoeken nog gereproduceerd, maar er wordt al wel geadviseerd om niet teveel rijstproducten te geven. Google er maar eens op. Ik heb daarom gewacht tot hij 6 maanden was en geef nu zo nu en dan haverpap.

Ik geef mijn zoontje van bijna 5maanden wel in de avond rijstebloem. Niet zoveel scheppen als erop staat. Gewoon omdat hij het ontzettend lekker vind en ik merk dat hij wel eens wat anders wilt. Hij krijgt ook wel groete hoor. Echt er langer van slapen merk ik niet. Het was altijd al een uitslaper.  
En tja die kankerverwekkende stoffen.....
Volgens sommige krijg je het ook van pindakaas en volgens mij waren er ook mensen die beweerden dat je autisme kan krijgen van een inenting. 
Gewoon doen wat goed voelt. Als je niet zoveel schepjes doet zal ze er niet snel verstopt van raken denk ik. Dat was hier tevens ook geen probleem. 
Doe gewoon wat goed voelt. Iedereen heeft een andere mening en jij bent baas over je eigen kindje. 

Ik veroordeel ook niemand hoor, je moet zelf weten wat je doet. Het is alleen niet hetzelfde als de vaccinatie discussie, Google er eerst even naar voor je een mening vormt. Ik geef alleen mijn beweegredenen aan waarom ik het niet geef.

[quote quote=10199396]Oh nee.. dan durf ik het niet aan denk.. het is al een lastige poeper en ik ben blij dat ze nu elke dag poept. Want ze heeft ook verborgen reflux en als haar darm ook te vol zit spuugt ze ook heel veel omdat het tegen haar maag aandrukt en als ze iedere dag kan poepen is het spugen zoveel minder. als ze vannacht komt rond 130/230 bied ik haar gewoon 200 aan, waarschijnlijk red ze het dan gewoon tot 630, alles uitproberen om erachter te komen ?[/quote]
Dat is hier dus ook zo. Maar elk kindje reageert er anders op. Ik ben begonnen met 1 theelepeltje, maar dat vond ik al niet zo'n succes. Ik heb nu granenpap staan (vanaf 6 maanden) en ga dat proberen. Het lijkt me dat die vezels de boel wel goed aanduwen :p

Ik reageer toch even op de rijst. België en Zweden adviseren inderdaad om baby's en jonge kinderen niet teveel rijst te geven, rijstebloem, gewone rijst, rijst melk en rijstwafels vallen daar allemaal onder. Het Voedingscentrum adviseert ook om niet dagelijks rijst te geven. Er zit arseen in. De consultatiebureaus hebben dat nog niet in hun voorlichting overgenomen.
Inderdaad totaal iets anders dan autisme en vaccinaties. 
En de pindakaas klopt ook, deels... Ik eet geen ecologische pindakaas om die reden. De rest lekker wel en geef ik ook aan mijn kindjes. 
Afgezien daarvan heb ik mijn kinderen altijd gevoed op verzoek toen ze zo jong waren. Nooit rijstebloem, pyjamapapjes oid gebruikt. 

Terug
Bovenaan