Om de twee uur borstvoeding

<p>Hi dames,</p><p>Ik vermoed dat het gewoon baby gedrag is maar vraag het toch maar even. Mijn dochter is deze week 6 weken (4 weken te vroeg geboren). Eerst kwam ze altijd netjes om de 3 uur, kon de klok erop gelijk zetten. Sliep soms ook iets langer in de nacht. Sinds zondag komt ze ineens om de 2 uur. Ook in de nacht ? </p><p>Eerst dacht ik aan regeldagen maar het duurt nu al een week.. Vooral ‘s nachts is het lastig want tegen de tijd dat ze klaar is met drinken / verschonen zijn we al 45 / 60 minuten verder en vaak moet ze op mij in slaap vallen voordat ze in haar wiegje verder slaapt, weer 15 / 30 minuten erbij.. en dan komt ze alweer bijna..</p><p>Denken jullie dat het wellicht een fase is of is dit gewoon haar schema? </p>

Ik heb dit ook gehad, bij mij liep m'n melk terug. Arme meisje had dus continu honger. Bij het cb gezien dat haar gewicht ook daalde. Hadden gelukkig toen al besloten om te stoppen met bv en over te gaan op kv. Beste beslissing ooit. Dit was trouwens bij 3 maanden. 
Brak mij echt vreselijk op door een combinatie met m'n chronische vermoeidheid. 
Vond het mentaal wel heel moeilijk, maar wellicht iets om over na te denken, succes!

Hier was het bij mijn dochter inderdaad een week zo, dan weer zo.. maar kwam altijd weer goed. Zolang ze vrolijk is en goed groeit hoef je je denk ik geen zorgen te maken, en anders kan je altijd het cb bellen! 
En sprongetjes en regeldagen kunnen ook wel een week duren helaas ? 
Mijn ervaring is dat op het moment dat je denkt: 'ik kan echt niet meer' dat het dan weer beter wordt :)

Ook ik heb dit gehad. Je zou eens kunnen kolven en kijken wat jij dan produceert en wat ze dan drinkt. Geeft je inzicht en je kan het delen met je partner. Kindjes die te vroeg zijn geboren vergeten nog wel eens wat ze kunnen en doen dan even een stapje terug. Tenminste dat is mij verteld, mijn zoontje is ruim 3 weken te vroeg geboren. Ik zat er door heen, probeerde wat te rekken met voeden en zo kwam het langzaam goed.
Baby's die wakker worden hebben altijd honger, maar soms kunnen ze dan nog wel even wachten. Dan hebben ze meer honger en gaan meer drinken. 
Succes! 

Bedankt! Ik denk dat we voor nu gewoon "pech" hebben. Heb net een gedeelte gekolfd en uit een kant kwam al 100cc.. Uit de andere kant heeft ze gedronken en daar kwam nadat ze klaar was nog maar 15 cc uit. Pas ook een keer proberen te kolven nadat ze gedronken had en toen was het beide kanten bij elkaar maar 40 cc. Weet nu dus wel bijna zeker dat ze voldoende binnen krijgt ? Gewoon maar afwachten en hopelijk gaan we snel weer naar minimaal 3 uur!

Mijn dochter heeft dit ook gehad. Is met 37 weken gehaald. Eerst voeden a 3u, ook omdat ze zich niet meldde. Later ook dagenlang dat er maar 2 of soms maar 1.5u tussen zat. Heel erg pittig inderdaad. Je hebt melk genoeg, aan toe geven. Het wordt weer beter. Mijn dochter ging met 12 weken soms zelfs naar 4u overdag  en begon toen ook snachts soms rukken te maken van 5 a 6 u! Komt goed!

Herkenbaar! Bij ons ging het op een gegeven moment van kwaad naar erger en kwam ze op een gegeven moment om het uur. 
Bleek dat we in een vicieuze cirkel waren geraakt van slordig drinken > veel lucht bijhappen> veel krampjes waardoor meer zuigbehoefte > meer drinken > meer krampjes. 
Wij hebben dit doorbroken door haar s avonds een flesje gekolfde melk te geven en te proberen er minimaal 2 uur tussen te houden. Ging goed en na 2 dagen zaten we weer op een beter schema. Ook heb ik van een lactatiekundige betere technieken aangeleerd om aan te leggen. Had net zoals jij behoorlijk wat productie, eigenlijk te veel voor onze kleine meid.  Nu komt ze elke 2-4 uur overdag en 4-5 uur s nachts (is nu 4 weken oud) 

Ondertussen zitten we in ieder geval s'nachts op een beter schema! Minstens 3 uur er tussen dus dat is al heel fijn. Één dag was het overdag ook 3 uur maar afgelopen dagen toch helaas weer 2 uur er maar tussen. Wel is ze sinds die dagen overgegaan op minder poepluiers dus denk dat ze nu wat meer last van haar darmpjes heeft en daardoor ook onrustiger is.. lijkt of we alles achter elkaar krijgen ?

Terug
Bovenaan