Om de twee uur borstvoeding

Is idd normaal gedrag. Je zou een lactatiekundige mee kunnen laten kijken of ze effectief en goed drinkt. Dat zou nog kunnen helpen om zeker te zijn dat ze goed drinkt en dus ook prima zelf kan bepalen hoeveel ze wil drinken.

Ook bij mij heel herkenbaar.
Toen onze dochter 8 weken oud was kwam ze nog zon 13 keer per dag. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen idee had wat ik aan het doen was haha. Ik geloofde in al die spookverhalen over geen tut geven, niet te snel een fles etc.
Misschien heeft ze gewoon mega zuigbehoefte en kun je met een speen wat rekken. Ze hebben echt niet zomaar tepel verwarring. Dus als ze m pakt gewoon lekker op een speentje laten sabbelen.

Bij mij werd het niet beter maar ik weet wel dat ik bij een hopelijk volgend kindje het wel anders ga doen. Relaxter, speentje geven, eventueel savonds een flesje kv.
Het werd ook niet beter omdat ik alles behalve relaxt was. Dit brak ons beide op!

Het gaat wel echt beter straks als je nu investeert erin :) Zo te horen ben je daar super goed mee bezig. 
Ik haar het woord tip maar gebruik m toch als je na elke voeding nog kolft dan kun je echt over productie krijgen.
Probeer nu nog niet na te kolven alleen als je een voeding in een fles wil geven. Geef deze ook elke dag eentje zodat je straks geen gedoe krijgt met dat ze geen fles pakt. Dat hadden wij dus en toen we overstapte of fv hadden we eerst 2 weken een huilende baby omdat ze geen fles wilde maar boob.

Ik heb maar één keer na een voeding gekloft een ruim een week later in plaat van een voeding dus dat loopt wel los! Gisteravond even een flesje kv gegeven omdat ik zo moe was en er even doorheen zat. Fles heeft ze gelukkig geen problemen mee, scheelt dat we dat in het ziekenhuis al genoeg geoefend hebben ? Speentje snapt/wilt ze niet. Heel soms gaat ze er wel op zuigen maar dat is niet eens elke dag het geval. Ze lijkt nu ook veel last te hebben 1 1/2 a 2 uur na een voeding (vanaf begin van de voeding gerekend). Kan ook zijn dat ik dat misschien verward heb met honger want de signalen lijken nog al veel op elkaar. We gaan nu 1 voeding kv geven om mij een beetje lucht te geven. Maar het gaat gelukkig al beter. Soms in de nacht best snel alweer wakker maar zijn dan denk ik ook krampjes want ze drinkt een paar teugen en is er dan ook weer klaar mee. Blijft toch een heel gedoe met zo'n kleintje om erachter te komen wat ze nu precies willen! 

Terug
Bovenaan